Spinnentijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: Spinnentijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 12:39

Ik zal maar geen foto plaatsen van Anasi, onze huisspin.Groot en zwart.Ze is er al
jaren.Iedere keer wel een nieuwe generatie.Ze mag alleen niet boven ons bed of in de klamboe dan gaat ze de gang op.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-24 12:49

Britta31 schreef:
Ik zal maar geen foto plaatsen van Anasi, onze huisspin.Groot en zwart.Ze is er al
jaren.Iedere keer wel een nieuwe generatie.Ze mag alleen niet boven ons bed of in de klamboe dan gaat ze de gang op.

hahaha, alsof je het over je hond hebt. Ze leven tussen 1 en 5 jaar begreep ik, dus kan best zijn dat je al een aantal jaar dezelfde tegenkomt.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 13:06

Ze is er toch zeker al iets van 10 jaar.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 13:12

Verhuizen naar een flat!

Sinds ik 4 hoog woon heb ik zoveel minder spinnen! Woon hier nu ruim 4 jaar en heb denk ik nog maar 4 of 5 keer een spin moeten verwijderen. Weet wel dat er een paar kleintjes nog ergens lopen, maar zolang ze lekker in kastjes verstopt blijven waar ik bijna nooit kom, prima :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-24 09:50

Vanmorgen weer een spin in mn slaapkamer opgeruimd. Het was maar een kleintje maar toch. Normaal heb ik echt nooit spinnen in de slaapkamers in huis (ze blijven altijd braaf beneden :D) Dus het zegt wel wat over dit jaar.

We hebben er trouwens weer een nieuwe spinnensoort bij in Nederland. Ben benieuwd of jullie m al hebben gespot. Niet gevaarlijk, maar ik kom m liever niet tegen. Geldt trouwens ook voor de valse weduwe, een kogelspin. Een beet van de valse weduwe kan wel zorgen voor koorts en hoofdpijn. Deze spin is familie van de beruchte zwarte weduwe maar heeft geen rode vlek op het achterlijf.
Op waarneming.nl kun je zien welke diersoorten/insecten en spinnen er waar zijn waargenomen.

https://www.nu.nl/dieren/6324971/austra ... gle.com%2F
n Nederland zijn de eerste waarnemingen gedaan in Zevenhoven, bij een tuincentrum in Almere, en op een industrieterrein in Uithoorn. Deze zomer werd ook een exemplaar gespot bij een plantenhandelbedrijf in Ede. Het EIS Kenniscentrum verwacht dat de Australische huisspin zich de komende tijd verder zal verspreiden door het land.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 11:04

Die zwarte huisspinnen vind ik echt heel eng. Die worden ook zo groot. Bijna zo groot als je hand.
Die Australische huisspin is niet zo heel groot las ik. Zolang die enorme spinnen maar niet vanuit Australië hierheen komen vind ik het best.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 11:24

Ik zei het van de week ook al, dat spider season gestart is ..brrr. ik heb erge arachnophobie, dus voor mij is dit altijd wel horror :+

Inmiddels ben ik wel zover, dat als ze in hun web blijven zitten en niet in huis, dan vind ik het wel prima...maar die renners hoeven van mij echt niet...
Spinnen zijn ook een redenen, waarom ik nooit een voet op australische bodem ga zetten :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-24 11:57

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 12:01

Nog geen mega dikke zwarte gezien (maar die komen heus nog wel), maar wordt wel gek van alle spinnen op de ramen, dikke kruisspin-achtige en ook heel veel mini's, elke dag weer een nieuw nest, 100 van die dingen. Weet niet hoe ik het aan moet pakken om de buitenramen te zemen van de bovenste verdieping. Ramen gaan naar binnen toe open, maar hoe krijg ik al die spinnen weg en webben :=

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-24 12:27

Laatste keer naar de hoefsmid moet ik mn trailer echt ontzetten van de spinnenbezetting. En de trailer was echt nog 2 weken eerder van zn plek geweest.
Er zaten er zeker 100 om en in de trailer. Er vielen er al een stuk of 4 uit het zeiltje en even zoveel zaten er in de raampjes. Het meeste zat op en om de trailer. Na het ontspinnen zag je ze allemaal wegrennen. Brrr.
Afbeelding

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 14:53

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 18:52

Babootje schreef:
Laatste keer naar de hoefsmid moet ik mn trailer echt ontzetten van de spinnenbezetting. En de trailer was echt nog 2 weken eerder van zn plek geweest.
Er zaten er zeker 100 om en in de trailer. Er vielen er al een stuk of 4 uit het zeiltje en even zoveel zaten er in de raampjes. Het meeste zat op en om de trailer. Na het ontspinnen zag je ze allemaal wegrennen. Brrr.
[ Afbeelding ]

Maar hoe doe je dat in godsnaam zonder dat die spinnen op je vallen als je dat web weg veegt??? ;( -O-

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 19:19

Little_Gift schreef:
Babootje schreef:
[ Afbeelding ]

Maar hoe doe je dat in godsnaam zonder dat die spinnen op je vallen als je dat web weg veegt??? ;( -O-

Lange bezem.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 19:22

Ik heb zo'n ragebol met een hele lange steel. Daarmee doe ik ook altijd het plafond van de stallen. Brrr. Ik heb deze week de ramen gewassen buitenom. Nou, ook wel weer genoeg spinnen van dichtbij gezien hoor :oo

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 19:32

Babootje schreef:
Lange bezem.

Als je zelf maar anderhalve meter hoog bent, is een lange bezem heus niet ver genoeg verwijderd van spinnen hoor... No way!!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 19:33

Muronia schreef:
Ik heb zo'n ragebol met een hele lange steel. Daarmee doe ik ook altijd het plafond van de stallen. Brrr. Ik heb deze week de ramen gewassen buitenom. Nou, ook wel weer genoeg spinnen van dichtbij gezien hoor :oo

Dat doe je dan toch wel in zo'n Csi pakje hoop ik? Die helemaal dicht gestript zit? En liefst nog met een duikbril op ook -O-

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 19:33

Little_Gift schreef:
Babootje schreef:
Lange bezem.

Als je zelf maar anderhalve meter hoog bent, is een lange bezem heus niet ver genoeg verwijderd van spinnen hoor... No way!!

Hahaha dat zegt iets over jou :+ :+ :+

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 19:34

Ja dat weet ik, meerdere dingen zelfs...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 19:39

Little_Gift schreef:
Muronia schreef:

Dat doe je dan toch wel in zo'n Csi pakje hoop ik? Die helemaal dicht gestript zit? En liefst nog met een duikbril op ook -O-

:')
Deze outfit erbij aan

Afbeelding

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 19:42

Jaaaaaaaaaa!!!!!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 20:02

Spinnen, yaay, ik was ( en stiekem nog wel een beetje ) als de dood voor spinnen. Vooral die huisspinnen die vind en vond ik niet leuk.
Nu woon ik sinds een paar jaar op een boot en daar krioelt het van de spinnen, groot, klein, dik, dun, lange poten, korte poten, springspinnen, noem maar op, maar gelukkig geen huisspinnen.
Dus iedere dag ga ik braaf met mijn stoffer overal buitenom langs om de webben weg te halen en ze zitten niet alleen buiten, maar ook binnen.
Ik kan dus gewoon niet meer bang zijn van spinnen en kan ik echt zeggen dat mijn spinnenangst afgenomen is. Ik vind ze nog steeds niet leuk, op springspinnen na dan, daar speel ik mee door over mijn handen te laten lopen en springen, maar ik reageer niet meer hysterisch.
Vorige week lag ik op mijn bed en ik heb best veel koofjes en schuilplekjes in mijn achter kajuit en voorkajuit, en voel ik wat bewegen, kijk ik, loopt er een serieus grote spin op mijn arm. Ja, dan schiet mijn hart in mijn keel, pak de spin op en mep hem weg. De dag erna heb ik hem maar buiten gezet. Of er loopt er weer een over mijn voet.
Maar zonder gekheid, ik denk dat ik binnen een spin of 25 heb en buiten gok ik rond de 100, ondanks dat ik iedere dag hiervoor schoonmaak. Kadootje van de natuur denk ik dan, want ik heb weinig last van vliegend ongedierte. Dus zolang ze me niet bijten mogen ze blijven.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 20:04

Hier heeft geliefde al drie hartverzakkingen gehad afgelopen week. 1 op gestofzuigd :') slecht idee maar was te hoog voor mij. 1 kwam uit zn net gewassen broek gekriebelt (die had ie godzijdank nog niet aan) en 1 die ik dood kon petsen. Oh en 1 in de kelder maar die is niet dood

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 21:07

Ik heb vandaag op mijn werk kennis mogen maken met de Australische huisspin. Dat is mij niet goed bevallen. Wat een griezel. Het kreng kwam vanuit het niets aanzetten en liep recht op mijn (en die van mijn patient) voeten af. Ik zag hem aankomen en kon snel mijn stoel verschuiven, kon verder vanwege bezigheden niet opstaan. Was het ding dus snel "kwijt". Het is gelukt om mijn werkzaamheden af te maken, maar vraag niet hoe. Later heeft een collega hem buiten willen zetten, maar hij paste niet eens onder zo een kartonnen koffiebekertje. Met een grote stenen beker is het wel gelukt. Mijn held!!
Ik moet zeggen dat het erg moeilijk was om professioneel te blijven.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 22:06

Afbeelding

Dit is ons toekomstige legertje muggen verdelgers. Ik was de spinnenwebben aan het weghalen. Dat doe ik af en toe, anders wordt het echt te gek (we hebben veel spinnen in huis dit jaar), maar deze heb ik omheen gepoetst. Beschuit met muisjes, want het is een mooi gezin. <3

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 23:03

Essie73 schreef:
Ik heb vandaag op mijn werk kennis mogen maken met de Australische huisspin. Dat is mij niet goed bevallen. Wat een griezel. Het kreng kwam vanuit het niets aanzetten en liep recht op mijn (en die van mijn patient) voeten af. Ik zag hem aankomen en kon snel mijn stoel verschuiven, kon verder vanwege bezigheden niet opstaan. Was het ding dus snel "kwijt". Het is gelukt om mijn werkzaamheden af te maken, maar vraag niet hoe. Later heeft een collega hem buiten willen zetten, maar hij paste niet eens onder zo een kartonnen koffiebekertje. Met een grote stenen beker is het wel gelukt. Mijn held!!
Ik moet zeggen dat het erg moeilijk was om professioneel te blijven.

Je woont in Australië, toch? :+
Anders moet ik naar de noordpool emigreren....