Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tinker_sally schreef:Hier toevallig net 5 banden weggedaan deze week. 4 Voor katten en 1 hondje maar ze werkten allemaal net 2 maanden.
De dierenarts waar ik nu vloienspul heb gehaald zei ook dat ze niet meer werken net als vroeger.
Helaas heb ik dus hoop geld betaald eraan voor weinig resultaat.
ivy_power89 schreef:Vastbijten voorkom je nooit helemaal. Maar ze bijten vast en voordat ze kunnen zuigen zijn ze al dood
Bo_Y schreef:Hier 2 mindere ervaringen van Seresto.
Mijn stabij was er overgevoelig voor en kreeg kale plekken en wonden in de nek. Dus snel af.
En bij onze langharige aus werkte hij niet. Kreeg hem door de mega vacht ook niet op de huid.
tinker_sally schreef:Hier toevallig net 5 banden weggedaan deze week. 4 Voor katten en 1 hondje maar ze werkten allemaal net 2 maanden.
De dierenarts waar ik nu vloienspul heb gehaald zei ook dat ze niet meer werken net als vroeger.
ivy_power89 schreef:tinker_sally schreef:Hier toevallig net 5 banden weggedaan deze week. 4 Voor katten en 1 hondje maar ze werkten allemaal net 2 maanden.
Ik schrik een beetje van de reactie van je dierenarts.
Heb je pipetten of tabletten gekregen?
En welk merk heb je gekregen (ik heb namelijk een voorgevoel...)
Dit is echt de eerste keer dat ik hoor dat seresto niet meer werkte zoals vroeger.
En waaraan merkte je dat het niet werkte?
Bo_Y schreef:Hier 2 mindere ervaringen van Seresto.
Mijn stabij was er overgevoelig voor en kreeg kale plekken en wonden in de nek. Dus snel af.
En bij onze langharige aus werkte hij niet. Kreeg hem door de mega vacht ook niet op de huid.
ivy_power89 schreef:tinker_sally schreef:Hier toevallig net 5 banden weggedaan deze week. 4 Voor katten en 1 hondje maar ze werkten allemaal net 2 maanden.
Ik schrik een beetje van de reactie van je dierenarts.
Dit is echt de eerste keer dat ik hoor dat seresto niet meer werkte zoals vroeger.
Citaat:Ik schrik een beetje van de reactie van je dierenarts.
Lukasje schreef:Gezien de opmars van tekenziekten die overgedragen worden op de hond van zodra de teek zich vastbijt, lijkt het me steeds meer aangewezen proberen te vermijden dát de teek zich kan vastbijten. Bij tabletten of spot-on middelen die de teek pas doden enige tijd nadat die zich vastgebeten heeft, loopt je hond nog steeds risico.
Nu ben ik op zoek naar ervaringen met de Seresto band bij niet-kortharige honden. Ik lees dat de band contact moet maken met de huid om effectief te zijn. Dat lijkt me lastig. Ik heb nl een plukhond. Tegen pluktijd is haar halsband een gaatje ruimer dan wanneer ze net geplukt is.
En dan verder: doen jullie de band 24/7 aan, of enkel wanneer jullie gaan wandelen? Wat bij zwemmen?
Alvast bedankt!