Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Essie73 schreef:Wat ik vanmiddag toch heb meegemaakt. Onze vaste dierenarts gebeld om een afspraak te maken. De assistente vroeg naar de reden van afspraak, dus ik heb uitgelegd dat Lana erge verlatingsangst heeft.
Ik kreeg als antwoord "En wat moet ik daar aan doen?"
Werkelijk...
Ik heb zelf moeten vragen of daar iets aan te doen is, waarop zij eerst even Lana haar dossier erbij pakte. "Humm, zie dat Lana hier in Juni nog is geweest ivm rugpijn, dat zal de oorzaak wel zijn"
Dat klopt, onze zoon was toen alleen met haar en vond haar wat stijfjes, uit voorzorg is hij bij jullie langs gegaan en hebben jullie pijnstillers voorgeschreven. Daar geeft ze er maar 1 van gehad, dag erna liep ze weer normaal rond en sindsdien is ze nog steeds lichamelijk (uiterlijk dan) in orde.
Daarop ging ze toch even overleggen en kwam terug met het advies om bach druppels te gaan geven.
Op mijn vraag hoe het zit met evt. dementie waar angst door veroorzaakt wordt kwam ze met voorstel om clomicalm te proberen.
Dit dus alles zonder dat Lana gezien is. Omdat ik eigenlijk een beetje flabbergasted was, heb ik dit maar geaccepteerd.
Achteraf vind ik het allemaal maar raar...
Moet ik aandringen op controle of met de clomicalm starten (wat ik vrijdag pas op kan halen)
Mellow schreef:Onze hond heeft ook verlatingsangst. En die laten we dus niet alleen.
Hij is of bij ons, of bij mijn schoonouders of bij de buren/hun hond.
Ik had een camera in huis en heb het geobserveerd wat hij deed. Hij liet de urine van angst gewoon lopen en jankte verschrikkelijk.
Als hij in gezelschap is is het goed. Dan is er niks aan de hand.
Wat hoop je dat die tabletten gaan doen? Als het echt verlatingsangst is vraag ik me af of die tabletten gaan helpen. (?)
Ik bedoel de hond is dan nog steeds alleen.
Hannanas schreef:Ik zou nooit zomaar clomicalm geven. Eerst die pijnstillers eens voor een maand geven bijvoorbeeld om pijn uit te sluiten en een controle bij de dierenarts. Ook zou ik het eerst zoeken als aanvulling door bijv choline en zylkene en toch je routine/leven aanpassen.
Petpa schreef:Dit zonder dat Lana gezien is zou bij mij slechts in 1 actie resulteren; morgen een andere dierenarts bellen!