Dit is de onze. Mooi slank en niet zo'n dikkerd zoals je vaak ziet.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
office schreef:Retrievers staan bekend om hun geur dit mede omdat ze een vetlaag hebben omdat het water honden zijn .Zeker als ze ouder worden ruiken ze sterk .
En elke plas springen ze in dat helpt niet mee met de frisse geur natuurlijk.
Ook een verschil of je ze in een appartement houd of op een boeren erf .Meer ruimte is minder geur overlast .Dat is mijn ervaring .
Petpa schreef:Ik heb 2 labradors gehad en ben nu langzaam aan op zoek naar mijn derde.
Er wordt vaak gezegd dat een bruine labrador drukker is omdat deze in vroegere tijden meer voor de jacht gebruikt werden,
Of dit klopt?!?
Ik heb geen idee, maar gezien het feit dat ik nog nooit een bruine lab als hulphond gezien heb ben ik er altijd vanuit gegaan dat dat klopt.
Ineke2 schreef:Als eerste zou ik vragen hoelang de fokker al honden fokt en of je contact mag opnemen met klanten die puppy’s hebben gekocht bij deze fokker. Zodat je ervaringen hoort.
office schreef:Retrievers staan bekend om hun geur dit mede omdat ze een vetlaag hebben omdat het water honden zijn .Zeker als ze ouder worden ruiken ze sterk .
En elke plas springen ze in dat helpt niet mee met de frisse geur natuurlijk.
Ook een verschil of je ze in een appartement houd of op een boeren erf .Meer ruimte is minder geur overlast .Dat is mijn ervaring .
Mizora schreef:Reuen zijn gemiddeld gesproken minder gecompliceerd qua karakter. En hoewel iets meer kans op haantjesgedrag bij een reu, minder kans op het diep haten van een andere hond. Reuen zijn over het algemeen van elkaar een klap geven en daarna samen een biertje gaan drinken, 2 teven die ruzie hebben blijven vaak levenslang nijd naar elkaar hebben. Bij een ras als de Labrador zou ik eigenlijk altijd de voorkeur hebben voor een reu. Vanwege fokambities heb ik altijd teven gehad terwijl mijn ouders in beide gevallen een reu hebben gehad. Die waren makkelijker.
speelse/rustige pups is in veel gevallen puur verschil in karakter, of bij 1x kijken zelfs het verschil in net geslapen of toe aan een dutje. De laatste pup hoeft niets mee aan de hand te zijn, eventueel iets scherper zijn of je ook geen afwijkend gedrag ziet, maar er moet er nu eenmaal 1 de laatste zijn.