Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babootje schreef:Ik vind het verbazend hoeveel hier het oke vinden een hond alleen en afgezonderd in een kennel te houden.
Terwijl we anderzijds vinden dat paarden niet alleen gehouden mogen worden.
Het is voor honden net zo goed niet natuurlijk om afgezonderd van de roedel te verblijven.
Schuur_ schreef:Misschien het topic lezen zonder meteen te veroordelen?
Schuur_ schreef:De nieuwe hond gaat helemaal niet afgezonderd van de rest leven. Wat ik wel wil zijn honden die afzonderlijk van elkaar kunnen werken en niet elkaar versterken in de negatieve zin. Er is niks mis mee om een (jonge) hond af en toe apart te zetten zodat deze kan rusten.
Tinkermuts schreef:In een kennel houden word ook vaak gedaan zodat ze werklustiger zijn als ze door het baasje eruit gehaald worden.
Een hond en zeker een werkhond is vaak enorm baasgericht en zal extra hard werken om de aandacht te krijgen.
Susanne schreef:In Engeland worden veel werkende jachthonden in kennels gehouden. Ze zeggen daar wel eens “keep them like mushrooms”om volle focus en geen andere prikkels te krijgen in het seizoen.
ImLucky schreef:Tinkermuts schreef:In een kennel houden word ook vaak gedaan zodat ze werklustiger zijn als ze door het baasje eruit gehaald worden.
Een hond en zeker een werkhond is vaak enorm baasgericht en zal extra hard werken om de aandacht te krijgen.Susanne schreef:In Engeland worden veel werkende jachthonden in kennels gehouden. Ze zeggen daar wel eens “keep them like mushrooms”om volle focus en geen andere prikkels te krijgen in het seizoen.
heb zo van vroeger (30 jaar geleden zeker) een verhaal gehoord van mijn pap.. hond ging 3 maanden voor het jachtseizoen in een bench met een kleed er over en kleed ging er alleen 3x per dag af als baas hem er uit haalde en ging uitlaten/trainen. die hond stond er heel het seizoen super "aan".
Vind het alleen ethisch echt niet ok.
maargoed enigzins prikkelarm/afgezondert houden kan dus in het werk wel helpen
Schuur_ schreef:Mijn huidige 2 honden zijn gewoon binnenhonden maar de volgende hond zou ik toch liever buiten in een kennel met uitloop houden.
Ik heb voldoende ruimte in de tuin om een weitje af te rasteren maar verder zoek ik inspiratie voor nachthokken/schuilhokken. Ook hoor ik graag ervaringen van mensen die honden in een kennel houden. Zitten ze enkel overdag er in? Of altijd? Het is wel de bedoeling om gewoon uit te laten en te trainen, net zoals ik nu doe.
Babootje schreef:Ik vind het verbazend hoeveel hier het oke vinden een hond alleen en afgezonderd in een kennel te houden.
Terwijl we anderzijds vinden dat paarden niet alleen gehouden mogen worden.
Het is voor honden net zo goed niet natuurlijk om afgezonderd van de roedel te verblijven.
Schuur_ schreef:Klopt babootje, mijn tekst is ondertussen veranderd omdat ik nog aan het denken ben en hiervoor input vraag. Daardoor klinkt mijn tekst anders gedurende het verloop van het topic. Jij gaat meteen oordelen.
Babootje schreef:Schuur_ schreef:Klopt babootje, mijn tekst is ondertussen veranderd omdat ik nog aan het denken ben en hiervoor input vraag. Daardoor klinkt mijn tekst anders gedurende het verloop van het topic. Jij gaat meteen oordelen.
Onzin Je tekst veranderde helemaal niet, tot het moment dat je erop gewezen werd dat het toch echt allemaal erg dieronvriendelijk klinkt. Lees maar even terug zelf. Daar staat het allemaal toch echt.
En eigenlijk verandert je tekst helemaal niet veel. De nieuwe hond gaat mee naar je werk, de andere honden blijven thuis en 's avonds/nachts blijft de nieuwe hond in de kennel (want dat kan die van je vriend ook zonder problemen). Dus eigenlijk gaat je nieuwe hond maar weinig contactmomenten met je andere honden krijgen.
Persoonlijk vind ik het een erg sneue situatie en ik hoop eigenlijk (voor de toekomstige hond) dat je je gaat bedenken voor je een nieuwe hond gaat nemen.
rien10 schreef:"Persoonlijk" schrijf je. En meteen daarna dat je graag ziet dat TS haar plannen herziet. Dus niet zo heel persoonlijk, eigenlijk