Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lokii schreef:Pets place en Zoo plus verkochten allemaal gourmet dus vandaar dat ik dacht dat het wel goed kwaliteit zou zijn. Ik zal verder kijken
Lokii schreef:Bedankt voor het advies! Ik kan alleen maar brokjes vinden als sensitive voer en ben wel specifiek opzoek naar nat voer. Ik zie dat ze Almo Nature ook verkopen bij de welkoop. Daar kan ik wel even langs.
Koper schreef:Lokii schreef:Pets place en Zoo plus verkochten allemaal gourmet dus vandaar dat ik dacht dat het wel goed kwaliteit zou zijn. Ik zal verder kijken
Edward&Cooper, Almo Nature, Renske. Laatst had ik proefzakjes van een ander merk, zal eens kijken of ik dat nog terug kan vinden. Dat beviel ook goed.
Edit: de dierenspeciaalzaak waar ik het had gevonden heeft wel een website maar daar staan geen artikelen op. Kan het dus helaas niet voor je opzoeken.
Maar er is bij jou in de buurt vast ook een dierenwinkel waar je rond kunt kijken en eventueel advies kunt vragen. Ik zou als ik jou was beginnen met een sensitive voer (voor katten met gevoelige maag) en als het allemaal wat tot rust is gekomen kijken of ze tegen één van de andere wat betere merken kan. Richtlijn: als het in de supermarkt staat kun je het beter niet in je kat stoppen![]()
Lokii schreef:Zou het niet tegen saus of gelei verhaal nog wel kloppen dan? Aangezien ik even onderzoek heb gedaan en zag dat bij alles wat we hebben gegeven "dierlijke producten" staat beschreven en niet veel vers vlees bevat. Misschien dat ze vooral daar niet tegen kan
Lokii schreef:Zou het niet tegen saus of gelei verhaal nog wel kloppen dan? Aangezien ik even onderzoek heb gedaan en zag dat bij alles wat we hebben gegeven "dierlijke producten" staat beschreven en niet veel vers vlees bevat. Misschien dat ze vooral daar niet tegen kan
Lokii schreef:@Renee Als je stopt met natvoer geven geef je dan sensitive brokjes of iets dergelijks?
Tallie1979 schreef:De stelregel met het voer is dat je precies kunt zien wat het vlees gehalte is.
Stel, je kijkt naar het voer en daar staat bijvoorbeeld “Rijst/Tarwe, kip/vis” en daarna de overige ingrediënten, dan bevat het voer dus meer graan of rijst dan vlees. En daar gaan sommige katten niet goed op.
Beter is graanvrij met hoog percentage vlees, of vers vlees. Een van mijn katten wordt helemaal wild als ik een stukje rauwe kip voor hem afsnij