Verbouwing klein appartement, wat te doen met katten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Re: Verbouwing klein appartement, wat te doen met katten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 19:41

O ik zou lekker wel een huisje huren voor die 3 weken. Dan zit je zelf ook niet in de troep.
Het lukt jullie nu ook om de katten binnen te houden dus dat zal daar ook wel lukken denk ik.

Je hebt dan zelf geen stress om de katten en je hebt geen troep/herrie om je heen. Ik zou het dus wel weten.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 19:50

Ik zou me er eerlijk gezegd niet zo druk over maken. Een kat is nogal gehecht aan de plek waar hij woont. Grote kans dat een pension/andere woning meer stress oplevert dan het opbrengt. Tijdens de werkzaamheden is opsluiten in bijv jullie slaapkamer zeker een fijne optie, maar meestal proberen de werkmensen ook rekening te houden dat huisdieren niet ontsnappen. Ben je bang dat ze per ongeluk de slaapkamerdeur openen, kun je daar tijdens de verbouwing een a4 opplakken, pas op katten. Ik vond de overlast voor mijzelf een stuk groter dan voor de huisdieren :o. We hadden een aantal dagen geen douche en moesten de wc doorspoelen met een emmer. Ik vond dat allemaal maar behelpen haha. Mn ouders hebben net een grote verbouwing achter de rug met jonge kat, is allemaal goed gegaan. Dus.... don't worry. Je kunt je geld in mijn optiek beter uitgeven om je appartement een x lekker op te frissen met een leuk kleurtje of een welverdiende vakantie bijv.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 20:31

Ja het is nu ook niet zo dat het geld echt te besteden is hiervoor. Hoewel ik hetzelf wel pittig ga vinden om in de troep te leven, aangezien ik ook net in mijn scriptie periode zit dan, al kan ik zelf overdag nog wel in de bieb of op school gaan zitten.
Ik denk dat inderdaad het beste is om de katten maar in de slaapkamer op te sluiten, sleutel in het slot maar wel omdraaien zodat deur niet makkelijk opengaat.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 20:32

Kookaburra schreef:
Flappus al naar gekeken? Die doen ook aan pension/opvang, al weet ik niet of ze dit voor katten ook doen. Een mailtje of belletje kan altijd. Lijkt in ieder geval net iets goedkoper. Afstand is even de vraag ;) Maar dat is aan jullie.

Ik zal nog even kijken, heb daar ook ooit een konijn vandaan gehaald. We hebben fietsmandjes voor de katten, dus de afstand zou prima te doen zijn.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 20:34

lieke2 schreef:
Hoe doen jullie het voor jezelf zonder badkamer en wc

Er word voor overdag een dixie buitengeplaatst en s'nachts een klein chemisch toilet voor binnen. Douchen was nog onbekend, maar kunnen we eventueel ook op mijn werk wat hier in de buurt is. We zijn kampeerders dus primitief leven gewend. Maar al met al zal het niet een hele chille periode worden gok ik.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 20:38

SnuitjeLove schreef:
lieke2 schreef:

Er word voor overdag een dixie buitengeplaatst en s'nachts een klein chemisch toilet voor binnen. Douchen was nog onbekend, maar kunnen we eventueel ook op mijn werk wat hier in de buurt is. We zijn kampeerders dus primitief leven gewend. Maar al met al zal het niet een hele chille periode worden gok ik.

Dat komt wel goed zo te lezen.

Des te meer waardeer je straks weer je wc en douche ;)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 20:38

Wij hebben het ook weleens gehad met een huurwoning. Ze deden dan bij een rij huizen dezelfde werkzaamheden. Dus eerst bijvoorbeeld de badkamer slopen en de dagen erna bij de buren. Het is dus ook niet gezegd dat je 15 dagen in het lawaai zit. Als ze non-stop werken in een huis, kost het echt geen 15 werkdagen.

Ik zou de katten lekker thuis laten. Wat hier al gezegd is, katten hechten zich aan hun omgeving. Radio aan zal ook wel wat helpen. Ik denk dat jullie het zwaarder krijgen dan de katten met de dixi :-)

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 20:48

SnuitjeLove schreef:
lieke2 schreef:

Wij hebben afdekzeil op maat geknipt en opgehangen en met de tuinslang aan de kraan met een broeskop snel gedouched. (idd, ook kampeerders :) )Voor die paar weken prima te doen. De buurvrouw zei al...oh, ik wacht wel even met de koffie want het gordijn is dicht :D

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 21:36

Deden jullie dat dan buiten?

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 21:58

Ik douchte op mijn werk of in een truckerscafé. De rest vond ik "meevallen". Ja tis niet leuk. Troep viel best mee, ze ruimden alles ook wel direct weer op. Het blijft een vervelende periode, qua geluid, qua privacy. Gedoe :'). Maar ook een luxeprobleem uiteindelijk. Want je krijg er wel wat moois voor terug. Je zit ook echt niet 15 dagen in de herrie hoor, vooral de dagen dat ze dingen slopen of sleuven voor leidingen moeten frezen. Soms boren natuurlijk. Maar echt geen 8 uur herrie. Ook wel dat ze bijv 2 uur bezig zijn met iets en dan weer weg tot de volgende dag. Bij ons deden ze de hele straat, dus dan was je om en om aan de beurt, ene x was de electricien bezig, dan de loodgieter dan iemand die de tegels erin lijmt. Schilder dag erna. Beetje zo.

Qua je laatste optie, ik was dus zelf graag "in de buurt". Niet perse de hele tijd (moest ook werken), maar wel dat ik er af en toe was tijdens de werkzaamheden. Gewoon omdat al mn spulletjes daar ook staan. Vind het dan zelf geen fijn idee om 3 weken weg te zijn met allerlei mensen die mn huis in en uitlopen. Maar goed iedereen is anders, wel een overweging voor jezelf :D.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 09:09

SnuitjeLove schreef:
...Ik denk dat inderdaad het beste is om de katten maar in de slaapkamer op te sluiten, sleutel in het slot maar wel omdraaien zodat deur niet makkelijk opengaat.

Zou ik niet doen, ergens er naast aan een haakje dat geeft net weer een extra nadenkmoment!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 09:14

misschien kun je een grote bench kopen of lenen waar de katten in kunnen als de werklui bezig zijn. Dan is het risico als er een deur open blijft staan ook kleiner.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 09:20

Een hele dag in de bench waar dan ook nog een kattenbak in moet zou ik wel erg sneu vinden ;(

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 09:32

Oh wat klinkt dit bekend! Hier afgelopen september tot februari in de herrie gezeten en ook nieuwe badkamer, keuken en toilet gekregen. Ik heb ten tijde van de renovatie binnen de katten naar het pension gebracht. ook daar kregen ze lekker veel aandacht en zaten ze niet in de herrie. Ik was zelf niet thuis, vanwege alle onrust en dus was dit voor de katten de beste oplossing. Mijn katten hebben het goed ervaren en ja, het is even een uitgave, maar ze thuis laten was voor mij echt geen optie. Aangezien de vakmannen vier keer de woning open hebben laten staan, steeds alle deuren binnen open lieten staan en zelfs mijn voordeursleutel zijn kwijtgeraakt... heel fijn allemaal... Het was een drama, maar het is uiteindelijk erg mooi geworden!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 11:19

Mijn schoonzus zit op Pawshake (https://www.pawshake.nl). Zij heeft regelmatig katten in haar eigen huis opgevangen voor mensen op vakantie of langdurige verbouwing. Huiselijke omgeving, eigen spulletjes mee, persoonlijke aandacht, alles in goed overleg.

Ik zag zo snel niet iets in Zwolle, maar je kan misschien ook een oproep plaatsen, of wat verder weg kijken waar wel familie zit (en dan misschien zelf bij de familie logeren om de katten te bezoeken).

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 11:33

Verplaatsen naar een chalet of kattenhotel geeft ook stress.
Ik zou kiezen voor de katten in de slaapkamer (zonder balkon toegang) met de deur op slot of een briefje op de deur met een duidelijke waarschuwing. Je kunt ook nog een radio aanzetten om af te leiden van het lawaai.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 11:35

Als jouw katten normaal ook in de slaapkamer mogen, is het niet zo erg als je ze daar overdag opsluit. Met een kattenbak en bakjes water/brokjes vinden ze dat vast niet erg. Waarschijnlijk slapen ze toch wel. Wel zou ik een duidelijke waarschuwing op de deur plakken dat de deur dicht moet blijven vanwege de katten.

het mooiste zou idd zijn bij iemand in huis. Ik heb een tijd geleden voor een stalgenoot die ging verhuizen haar kat hier in huis gehad. Die kreeg een eigen kamer en eigen spulletjes, prima. het was voor 2 nachtjes, dus dat viel wel mee.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 11:40

beert schreef:
Wij hebben het ook weleens gehad met een huurwoning. Ze deden dan bij een rij huizen dezelfde werkzaamheden. Dus eerst bijvoorbeeld de badkamer slopen en de dagen erna bij de buren. Het is dus ook niet gezegd dat je 15 dagen in het lawaai zit. Als ze non-stop werken in een huis, kost het echt geen 15 werkdagen.

Ik zou de katten lekker thuis laten. Wat hier al gezegd is, katten hechten zich aan hun omgeving. Radio aan zal ook wel wat helpen. Ik denk dat jullie het zwaarder krijgen dan de katten met de dixi :-)

Dit was de planning eerder bij ons dit jaar.
Kleine douche en aparte wc.
Best non stop.

Bij ts is er ook nog een keuken.
Maar de herrie is alleen maar de eerste dagen

Citaat:
Vrijdag 08-03-2024 sloopwerk
Maandag 11-03-2024 leidingwerk elektra
Dinsdag 12-03-2024 en woensdag 13-03-2024 aanpassen leidingwerk
Woensdag 13-03-2024 later in de middag instrijken bestaande plafonds
Donderdag 14-03-2024 t/m donderdag 21-03-2024 tegelwerk en metselwerk
Vrijdag 22-03-2024 droogdag tegelwerk
Maandag 25-03-2024 stukadoren plafond
Dinsdag 26-03-2024 afmonteren sanitair
Woensdag 27-03-2024 afmonteren elektra
Woensdag 27-03-2024 deurarchitraven monteren
Woensdag 27-03-2024 later in de middag afkitten van de badkamer

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 12:21

Inderdaad, in de slaapkamer. Slaapkamer op slot, sleutel ergens in huis neerleggen. Briefje op de slaapkamerdeur 'niet openen ivm katten'.

Ik zou zorgen dat er extra verstopplekjes zijn in je slaapkamer. En evt bach rescue druppels geven tegen de stress (of iets anders tegen de stress).

Tip: klem een vochtig laken oid tussen deur en kozijn van je slaapkamer op de dagen dat ze gaan breken/stof maken. Dat vangt een deel van het stof op dat anders door de kieren je slaapkamer in kruipt.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 12:39

Dank voor alle tips, slaapkamer gaat het idd denk ik worden. Daar mogen ze normaal ook komen. Met verhuizen hebben we (toen hadden we er nog 1) haar daar ook regelmatig opgesloten met laminaat zagen en leggen. Daar slip ze ook door heen, maar dat was minder lawaai dan wat er nu gaat ontstaan gok ik. Slaapkamer deur op slot doen en sleutel ergens anders leggen geeft wel wat rust, dan weet ik zeker dat ze niet kunnen ontsnappen of dat werklui per ongeluk de deur openen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 12:55

Paar jaar geleden ook renovatie gehad. Opsluiten in een kamer is goed te doen. Omdat destijds bij ons ook de ramen werden vervangen en het breken van de oude vloer van de badkamer erg lawaaierig was, heeft ze wel een week bij een vriend gelogeerd.