Dankjewel allemaal voor de steun, doet mij erg goed.
We moesten Jip gisteren al in laten slapen vanwege dat hij ineens erg hard achteruit ging inclusief zwalken als een dronkenman. Daarom hebben we de dierenarts gebeld en die is in de avond na het avondspreekuur aan huis gekomen. Ontzettend fijne dierenarts die alle tijd nam en die het ook nog steeds verbazingwekkend vond dat Jip ondanks het gezwalk (dus een extreem laag HCT gehalte) toch nog enthousiast kwam aanrennen, kwam knuffelen en bleef draaien met zijn staart. Jip heeft de laatste dagen/weken echt op zijn karakter gelopen.
De eerste spuit met het slaapmiddel was het naarst. Daar zag je Jip echt even van in paniek raken. Hij sliep eigenlijk vrijwel direct. We zagen ook voor het eerst in weken/maanden een rustige en normale ademhaling. Bij het inspuiten van het euthanasie middel was hij eigenlijk weg voordat de spuit volledig leeg was.
Dat bevestigt voor mij toch wel dat dit de juiste keuze was, hoe pijnlijk die ook was. En hoe intense pijn ik nu ervaar.
Disclaimer:
Ik deel mijn hele leven alle dingen die bij het leven horen rauw, zo ook het verdriet rondom Jip.
! Op de bijgevoegde foto had hij net het slaapmiddel gehad, hij was hier nog niet overleden.