Kat gevonden, wat nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Kat gevonden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 15:16

Dat hij aanhalig en lief is betekent niet dat het geen zwerver is.
Hij kan natuurlijk best een baasje gehad hebben.

Kat ziet er wel wat verwildert uit alsof hij al een poosje buiten is.
Ik zou m ook voeren hoor.

Hopelijk krijg je ze zover dat ze hem snel ophalen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 15:23

Ik vind de kat er niet verwilderd uitzien. Wel op leeftijd vermoed ik.

Kijk TS, ze vraagt om hulp. Ik hoop echt dat jij of haar man haar in elk geval wat te eten willen geven. Dat je een kattenopvang probeert te zoeken lijkt me ook een goed idee.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 15:25

Neonlight schreef:
Ik weet niet veel van katten maar weet inderdaad dat ze, in tegenstelling tot honden, niet tegen niet eten kunnen. Als ik me goed herinner (lang leve bokt) krijgen ze ook leververvetting van niet eten?
Dus ben behoorlijk boos dat een dierenambulance een beest zo lang zo laat zitten.
De kat is behoorlijk mager, maar volgens de DA (die ook contact heeft opgenomen met de dierenambulance) wel acceptabel. Ik ben nu aan het werk, mijn man heeft de kat vanmorgen gevangen en de buurman naar de DA gebracht om de chip uit te lezen. Houthok is van de buurman maar staat tegen ons hek aan, wij zien hem beter zitten als de buurman en naast het houthok zit ook het poortje tussen onze tuinen.
De kat is echt tam, als ik mijn hand uitsteek komt ze kopjes geven, kroelen en spinnen.
Ik ga zoeken op kattenopvangen in de buurt. Zelf houden is absoluut geen optie met onze hond. Hond is ook al sinds zondag redelijk van het padje af met de kattengeur in de neus.
Edit: enige die ik tevoorschijn krijg is die van de dierenambulance en verder voor vakantie opvang. Regio is de Kempen/Eindhoven.

Klopt. Des te langer ze niet eten, des te misselijker worden ze en willen ze niet meer eten. Wordt een vervelend cirkeltje.
Als je wil zou je natvoer kunnen neerzetten met wat extra vocht of lactose vrije melk neer zetten (met lactase).
Wellicht overheen geleden, maar naar het asiel brengen nog een optie? Al zal je dan wellicht moeten betalen?
Ik hoop dat je een plekje kan vinden voor haar. Sterkte!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 15:30

Mocht je alleen hondenvoer in huis hebben (en dat willen voeren) dan kun je er ook een scheutje RedBull of andere energydrank met taurine overheen doen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 15:37

Een kat gaat toch geen redbull eten of drinken?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 15:45

Koper schreef:
Mocht je alleen hondenvoer in huis hebben (en dat willen voeren) dan kun je er ook een scheutje RedBull of andere energydrank met taurine overheen doen.

Nou doe dat maar niet. 8)7
Gewoon water, even hondenvoer prima.
Bij elke supermarkt heb je een blikje natvoer voor 50 cent.

Vreemd van de dierenambulance..
Ik zou even zoeken op facebook naar een zwerfkatten organisatie. Daar ga je meer aan hebben denk ik, al zijn die nu ook heel druk en vol met kittens.
Of even vragen in de FB groepen "katten" daar heeft iemand wel tips voor je. Wil ik ook wel doen voor je als jij niet in de groep wilt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 15:48

Raar dat de dierenambulance niet komt voor een magere wegkwijnende kat die er al 2 weken zit... idd voeren als hij al paar dagen op 1 plek zit. Hopelijk komen ze m toch halen, helpt 144 bellen niet soms krijg je dan met wat andere tips of instanties aan de lijn.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 15:53

Geef haar alsjeblief eten, dit diertje is aan het eind van haar krachten en zal nergens meer naartoe gaan...
Vanaf zondag en vast nog veel langer, is echt al veel te lang uithongeren voor een kat.
Hopelijk wil ze wat eten want anders vind je één dezer dagen een lijkje ben ik bang...
Aan haar snoetje te zien, zou ze wel eens flink last in haar mond kunnen hebben ook.
Wie weet hoe oud is ze al en hoe lang zwerft ze al rond zonder voer. Dit verdient geen enkel dier.
Ik begrijp die hele dierenambulance en DA echt niet. Maar die noemen zich vast ook dierenvrienden... :x

En contacteer zo snel mogelijk Villa Vagebond in Maaseik. Is niet het eind van de wereld en die willen vast wel wat betekenen voor haar.
Als het teveel kost om naar België te bellen, roep je maar. Dan bel ik ze wel even.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 16:07

Koper schreef:

Katten zijn zeer gevoelig voor cafeïne, de voordelen van de taurine wegen absoluut niet op tegen de overdosis cafeïne.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 16:10

Brainless schreef:
Koper schreef:

Katten zijn zeer gevoelig voor cafeïne, de voordelen van de taurine wegen absoluut niet op tegen de overdosis cafeïne.

En het lijkt mij heel vreemd dat een kat die geur uberhaupt tot zich wil nemen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 16:12

Wat een achterlijk advies van die dierenambulance. Zeker eten geven, en zet het dier met foto op plaatselijke facebook groepen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 16:14

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 16:25

https://www.amivedi.nl/detail/?meldingid=2070416

Deze zat 3 weken lang bij mij binnen en zit nog steeds bij mij

Asiels zitten vol
Hij heet nu kees en zolang niemand zich meldt is het gewoon onze kees.

Kees is heel lui en geniet van het leven hier.

Toen ik hem vond achtervolgde die me. Ik heb dit 3 dagen aangekeken maar wanneer ik ook naar buiten liep hij kwam altijd uit hetzelfde bosje naar mij toe. Zoekertje fb geplaatst maar tot op de dag van vandaag na intensief zoeken nog altijd geen eigenaar gevonden. Toen vond ik hem in mijn vuilnisbak, ik was aan het opruimen en had de buitencontainer open. Hij zat erin Toen ik mijn lading erin wilde gooien. Hij had gewoon echt honger, eten gegeven en aan het schrokken te zien had hij echt honger.

Toen ik hem naar binnenliep kwam hij niet, maar 2 dagen later was hij eerder binnen dan ik. Vanaf daar dus die 3 weken binnen gehad en nog altijd gewoon hier.

Geen chip
Geen eigenaar

Heel raar

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 26-06-24 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 16:25

Is er niet iemand in de buurt die zelf katten heeft? Daar kun je dan vast wel even zo'n reismandje lenen. En dan hop, poes erin en naar het asiel om af te geven.
Doet zo'n asiel moeilijk, kun je richting een dierenarts gaan. Die nemen hem als het echt niet anders kan, echt wel van je over.

Maar dit advies van de dierenambulance is echt niet handig. Dit los je vandaag nog op.
Sowieso poes wel eten geven. Als ie echt niet meer van de plaats komt en je voert hem niet, staat de dierenambulance over 5 dagen klaar met een bandje voor een dode kat.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 16:29

Ik pik dit er even uit Dees
Citaat:
Doet zo'n asiel moeilijk, kun je richting een dierenarts gaan.

Die DA lijkt me niet zo'n strak plan. Aangezien de DA zei dat het beestje mager was maar het nog doenbaar was en ze dus geen eten moesten geven...
Ik kan mij niet voorstellen dat zo'n figuur het katje zou overnemen en verzorgen...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 16:32

Wat betreft voer, ik heb geen kattenvoer en er zit hier geen winkel in de buurt. Heb wel hondenbrokken, maar geen natvoer. Wat ik wel heb is paté voor egels en egelvoer van Vivara (zijn enkel brokjes, heel klein). Bij egels wordt kattenbrok geadviseerd, misschien dat egelvoer aan katten geven beter is dan hondenbrokken?
https://www.vivara.nl/bio-pate-voor-egels en https://www.vivara.nl/premium-egel-krachtvoer heb ik staan.
De tips buiten voer moet ik vanavond uitpluizen.

DA heeft haar laten gaan en asiel is van dezelfde stichting als de dierenambulance. Ben overigens ook benieuwd wat die kosten zijn dan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 16:34

Geef in ieder geval iets wat ze eet, egelbrokjes pate , gewoon doen. Kleine beetjes en water erbij.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 16:39

Neonlight schreef:
DA heeft haar laten gaan en asiel is van dezelfde stichting als de dierenambulance. Ben overigens ook benieuwd wat die kosten zijn dan.

Bel anders even met Stichting Kat in Nood in Siegerswoude. Dat is voor jou te ver om even heen te rijden, maar wellicht kunnen zij je helpen aan een kattenopvang-adres waar ze deze kat wel kunnen opnemen.
Zo troosteloos laten zitten zal voor hun echt geen optie zijn.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 16:41

Neonlight schreef:
Wat betreft voer, ik heb geen kattenvoer en er zit hier geen winkel in de buurt. Heb wel hondenbrokken, maar geen natvoer. Wat ik wel heb is paté voor egels en egelvoer van Vivara (zijn enkel brokjes, heel klein). Bij egels wordt kattenbrok geadviseerd, misschien dat egelvoer aan katten geven beter is dan hondenbrokken?
https://www.vivara.nl/bio-pate-voor-egels en https://www.vivara.nl/premium-egel-krachtvoer heb ik staan.
De tips buiten voer moet ik vanavond uitpluizen.

Geen buren die een handje brokjes over hebben.
Hier stikt het van de katten eigenaren in de straat

Nyaleti

Misschien in een buurt app of lokale FB groep vragen of iemand vlakbij een beetje kattenvoer heeft?

Koper

daantjuhhh schreef:
Geen buren die een handje brokjes over hebben.
Hier stikt het van de katten eigenaren in de straat

Dat is eigenlijk wel een heel goed idee.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 16:48

BigOne schreef:
Geef in ieder geval iets wat ze eet, egelbrokjes pate , gewoon doen. Kleine beetjes en water erbij.

Ja precies.
Zal toch ineens voor 1 of 2 keer niet zo nauw komen.
Beter iets dan niks.
Ik begrijp dat het op lange termijn geen volwaardige voeding is maar daar gaat het nu even niet om

Je zou ook nog wat kip kunnen koken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 17:02

Een foto is natuurlijk lastig te beoordelen, vooral bij katten, maar het lijkt wel een oudere (misschien demente?) kat. Wat raar dat de dierenambulance niet langskomt. Al is het alleen maar om te kijken of het gechipt is. Heb je ook al een asiel om advies gevraagd? Of heb ik daar overheen gelezen?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 17:04

Pandora2 schreef:
Ik pik dit er even uit Dees
Citaat:
Doet zo'n asiel moeilijk, kun je richting een dierenarts gaan.

Die DA lijkt me niet zo'n strak plan. Aangezien de DA zei dat het beestje mager was maar het nog doenbaar was en ze dus geen eten moesten geven...
Ik kan mij niet voorstellen dat zo'n figuur het katje zou overnemen en verzorgen...

Wat een schande. Natuurlijk hoor je dat katje eten en drinken te geven .Hoe komen ze erbij. Die DA heeft ook geen hart voor dieren als hij zoiets zegt. Die zou ik nooit voor mijn dieren inhuren! :(

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 17:11

cissy schreef:
https://stichtingzwerfkattennederland.nl/

Zij hebben connecties door het hele land dus waag er een belletje/mailtje aan.
(Ik herhaal mezelf maar even)

Haha wilde ik neh ook schrijven - SZN is een super stichting en erg behulpzaam