Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neonlight schreef:Ik weet niet veel van katten maar weet inderdaad dat ze, in tegenstelling tot honden, niet tegen niet eten kunnen. Als ik me goed herinner (lang leve bokt) krijgen ze ook leververvetting van niet eten?
Dus ben behoorlijk boos dat een dierenambulance een beest zo lang zo laat zitten.
De kat is behoorlijk mager, maar volgens de DA (die ook contact heeft opgenomen met de dierenambulance) wel acceptabel. Ik ben nu aan het werk, mijn man heeft de kat vanmorgen gevangen en de buurman naar de DA gebracht om de chip uit te lezen. Houthok is van de buurman maar staat tegen ons hek aan, wij zien hem beter zitten als de buurman en naast het houthok zit ook het poortje tussen onze tuinen.
De kat is echt tam, als ik mijn hand uitsteek komt ze kopjes geven, kroelen en spinnen.
Ik ga zoeken op kattenopvangen in de buurt. Zelf houden is absoluut geen optie met onze hond. Hond is ook al sinds zondag redelijk van het padje af met de kattengeur in de neus.
Edit: enige die ik tevoorschijn krijg is die van de dierenambulance en verder voor vakantie opvang. Regio is de Kempen/Eindhoven.
Koper schreef:Mocht je alleen hondenvoer in huis hebben (en dat willen voeren) dan kun je er ook een scheutje RedBull of andere energydrank met taurine overheen doen.
Brainless schreef:Koper schreef:Mocht je alleen hondenvoer in huis hebben (en dat willen voeren) dan kun je er ook een scheutje RedBull of andere energydrank met taurine overheen doen.
Katten zijn zeer gevoelig voor cafeïne, de voordelen van de taurine wegen absoluut niet op tegen de overdosis cafeïne.
Citaat:Doet zo'n asiel moeilijk, kun je richting een dierenarts gaan.
Neonlight schreef:DA heeft haar laten gaan en asiel is van dezelfde stichting als de dierenambulance. Ben overigens ook benieuwd wat die kosten zijn dan.
Neonlight schreef:Wat betreft voer, ik heb geen kattenvoer en er zit hier geen winkel in de buurt. Heb wel hondenbrokken, maar geen natvoer. Wat ik wel heb is paté voor egels en egelvoer van Vivara (zijn enkel brokjes, heel klein). Bij egels wordt kattenbrok geadviseerd, misschien dat egelvoer aan katten geven beter is dan hondenbrokken?
https://www.vivara.nl/bio-pate-voor-egels en https://www.vivara.nl/premium-egel-krachtvoer heb ik staan.
De tips buiten voer moet ik vanavond uitpluizen.
DA heeft haar laten gaan en asiel is van dezelfde stichting als de dierenambulance. Ben overigens ook benieuwd wat die kosten zijn dan.
BigOne schreef:Geef in ieder geval iets wat ze eet, egelbrokjes pate , gewoon doen. Kleine beetjes en water erbij.
Pandora2 schreef:Ik pik dit er even uit DeesCitaat:Doet zo'n asiel moeilijk, kun je richting een dierenarts gaan.
Die DA lijkt me niet zo'n strak plan. Aangezien de DA zei dat het beestje mager was maar het nog doenbaar was en ze dus geen eten moesten geven...
Ik kan mij niet voorstellen dat zo'n figuur het katje zou overnemen en verzorgen...
cissy schreef:https://stichtingzwerfkattennederland.nl/
Zij hebben connecties door het hele land dus waag er een belletje/mailtje aan.
(Ik herhaal mezelf maar even)