Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BianCatjee schreef:Ik heb niet alle berichten specifiek gelezen maar wil je 1 tip geven, til je hond niet op!
Dit kan hele verkeerde reacties geven. Inderdaad het opspringen en willen grijpen..
Je kan het beste gewoon los laten lopen (zeker als je zelf angst hebt, voelt je hond echt) word het aan de lijn alleen maar erger. Lijnen zorgen voor extra spanning.
Een pet corrector is een spuitbusje (lijkt een beetje op een busje pepperspray) alleen komt hier een harde luchtdruk uit (alsof je met een deo bus spuit, maar dan harder) Het zorgt voor een soort schrikreactie van de honden waardoor ze uit hun situatie komen en jij dus snel kunt ingrijpen.
CupCakes_ schreef:Eerlijk? De eigenaren met kleine honden zijn in mijn opinion de ergste. Of ik kom gewoon altijd de verkeerde tegen.
Het formaat is al verschrikkelijk, want soms zie je ze ècht niet in het hoge gras lopen. Als eigenaren dan helemaal uit hun panplaat gaan omdat mijn hond gewoon doorloopt en hun hond met rust laat notabene. Zodra zulke mensen een grote hond maar zien dan is er niks meer mogelijk. Hoe vaak deze honden al niet in de vacht van mijn hond hebben gehangen, de confrontatie aangaan terwijl mijn hond de confrontatie uit de weg gaat maar vervolgens wel de schuld krijgt als hij een snauw geeft, meestal niet goed opgevoed zijn vanwege het formaat.
Nee, deze honden probeer ik koste wat het kost te vermijden om mijn eigen hond te beschermen gezien deze veel te lief en niet corrigeert.
BianCatjee schreef:Ik heb niet alle berichten specifiek gelezen maar wil je 1 tip geven, til je hond niet op!
Dit kan hele verkeerde reacties geven. Inderdaad het opspringen en willen grijpen..
Je kan het beste gewoon los laten lopen (zeker als je zelf angst hebt, voelt je hond echt) word het aan de lijn alleen maar erger. Lijnen zorgen voor extra spanning.
Een pet corrector is een spuitbusje (lijkt een beetje op een busje pepperspray) alleen komt hier een harde luchtdruk uit (alsof je met een deo bus spuit, maar dan harder) Het zorgt voor een soort schrikreactie van de honden waardoor ze uit hun situatie komen en jij dus snel kunt ingrijpen.
Daphne__ schreef:Thorn2006 schreef:Hond = Hond
Idd, er worden net zoveel grote honden doodgebeten door chihuahua's als andersom
BrankaZ schreef:Daphne__ schreef:
Idd, er worden net zoveel grote honden doodgebeten door chihuahua's als andersom
Nee, maar ook een Chihuahua moet worden opgevoed en hoort niet op andere honden af te denderen.
Helaas lijkt er een groep eigenaren van kleine honden te zijn die meent dat opvoeden niet zo nodig is omdat ze qua geluid en getrek aan de riem niet lastig zijn als grotere honden. En dan de groep mensen die een klein hondje zoals een Chihuahua of Dwergkees (ook wel Pomeriaan genoemd) kiezen omdat ze zo hip zijn en leuke jasjes aan kunnen.
Dat gezegd hebbend kan ik mij weinig conflicten herinneren tussen onze Goldens en kleine honden. Wel met bepaalde grotere honden. En er was een eigenaar van een Jack Russell die haar hondje eigenlijk alleen met onze hond durfde te laten spelen omdat ze wist hoe voorzichtig hij met haar hond was. Hij lag eigenlijk altijd als ze samen aan het spelen waren.
Zoals eerder gezegd ligt het meestal niet aan de grootte van de hond, maar met de kennis van de eigenaar.