Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
snuffie123 schreef:Bedankt voor alle reacties!
Ik vind het zelf heel belangrijk dat de tuin er nog heel mooi uit ziet en daarom valt zelf katrollen maken van pvc of wat dan ook wel af. Vind dat geen gezicht![]()
De netten zijn ook niet direct mijn voorkeur omdat je ze erg goed ziet, maar als het netjes gebeurd wellicht een optie. Ik hou hem nog even open. Het lijkt nu alsof dat wel altijd werkt. Klimmen ze niet alsnog via het net op de schutting?
Ik ga ook even een kijkje nemen of de FB site, thxx!
Jis_ schreef:Als er planten tegenaan groeien heb je niet veel meer aan het schrikdraad (stroom verlies) denk ik of maakt dat niet uit? Als je van een wilde/groene tuin houdt wel jammer.
Evelyne79 schreef:Ik heb al jaren catfence van Petsafe.
Draad loopt rondom via de schutting en beide katten hebben een bandje om. Als ze te dicht bij de draad komen krijgen ze via het bandje een piepje, reageren ze daar niet op krijgen ze daarna stroom
Jis_ schreef:Als er planten tegenaan groeien heb je niet veel meer aan het schrikdraad (stroom verlies) denk ik of maakt dat niet uit? Als je van een wilde/groene tuin houdt wel jammer.
Muiz schreef:Jis_ schreef:Als er planten tegenaan groeien heb je niet veel meer aan het schrikdraad (stroom verlies) denk ik of maakt dat niet uit? Als je van een wilde/groene tuin houdt wel jammer.
Klopt, dan krijg je kortsluiting of in elk geval hoor je het draad dan ook tikken (net als met lang gras in een weide zeg maar). Al vind ik het niet zo'n probleem om paar keer in de week even wat groen weg te halen met een knippertje. Als het sluiting maakt hoor je dat ook echt wel
Vind ik voor mijn weelderig groeiende roos en clematis het niet zo erg dat ze wat gesnoeid worden aan de bovenkant, de rest is nog steeds groen en vrij wild haha.
Jis_ schreef:Muiz schreef:Jis_ schreef:Als er planten tegenaan groeien heb je niet veel meer aan het schrikdraad (stroom verlies) denk ik of maakt dat niet uit? Als je van een wilde/groene tuin houdt wel jammer.
Klopt, dan krijg je kortsluiting of in elk geval hoor je het draad dan ook tikken (net als met lang gras in een weide zeg maar). Al vind ik het niet zo'n probleem om paar keer in de week even wat groen weg te halen met een knippertje. Als het sluiting maakt hoor je dat ook echt wel
Vind ik voor mijn weelderig groeiende roos en clematis het niet zo erg dat ze wat gesnoeid worden aan de bovenkant, de rest is nog steeds groen en vrij wild haha.
Bij mij ziet het er nu zo uit
[ [url=m/VG4mk4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RZbSsy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ryoMqR.jpg]Afbeelding[/url] ]
FennyPower schreef:Evelyne79 schreef:Ik heb al jaren catfence van Petsafe.
Draad loopt rondom via de schutting en beide katten hebben een bandje om. Als ze te dicht bij de draad komen krijgen ze via het bandje een piepje, reageren ze daar niet op krijgen ze daarna stroom
Ik vraag me af of dit echt goed helpt en hoe leer je dit aan.
Muze schreef:Ik lees graag even mee.
Wij hebben aan 1 kant helemaal schutting, achter schutting en muur..
Maar aan de andere zijde een gaashek van de buren met klimop. En dit hek, daar kunnen katten doorheen.
Ik wil geen schutting voor dit hek zetten want vind het gaashek wel mooi en de klimop ook prima, maar…..
Daar zouden de katten dus kunnen ontsnappen…
Iemand dan toch een creatieve oplossing of ontkomen we toch niet aan iets van een schutting pal tegen dat gaashek aan ( en moet ik met de buren in gesprek..)
Tancreda4 schreef:Ik lees mee. Mijn unit is te log/domom te kunnen klimmen maar vanwege een buurkat die in en uit komt ben ik wel bang dat het m een keer gaat lukken met haar voorbeeld. Anderzijds wil ik wel dat de buurkat nog op bezoek kan komen want ze spelen zo leuk.... dilemma.
Maar aan de andere zijde een gaashek van de buren met klimop. En dit hek, daar kunnen katten doorheen.
Ik wil geen schutting voor dit hek zetten want vind het gaashek wel mooi en de klimop ook prima, maar…..
Iemand dan toch een creatieve oplossing of ontkomen we toch niet aan iets van een schutting pal tegen dat gaashek aan ( en moet ik met de buren in gesprek..)