Mag een egel ook calcium arme kattenbrokjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Mag een egel ook calcium arme kattenbrokjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 09:07

Ja ik heb ook werkelijk geen idee.

De een is wel echt een stukkie groter en grover.
Maar de kleinere heeft doorzettingsvermogen.
Ze proberen elkaar weg te duwen bij de brokjes, maar de kleinere wint toch vaak.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 09:17

Hier komt er ook regelmatig een rondneuzen. We hebben een groene tuin, ideaal voor zulke diertjes. Voeren doen we niet zo vaak, want we komen ook wel eens muizen tegen. Voor egels is er genoeg levend voer, zoals pissebedden, en allerlei insecten. Maar af en toe verwennen moet kunnen. :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 09:40

Zoolgangster schreef:
Hier komt er ook regelmatig een rondneuzen. We hebben een groene tuin, ideaal voor zulke diertjes. Voeren doen we niet zo vaak, want we komen ook wel eens muizen tegen. Voor egels is er genoeg levend voer, zoals pissebedden, en allerlei insecten. Maar af en toe verwennen moet kunnen. :D

Hahaha. Ja ik woon toch aardig stedelijk. Wel een park aan de andere kant maar dan moeten ze een drukke weg over.

Ik voer ze nu bij om ze hopelijk zover te krijgen dat ze hier een beetje blijven.
En het schijnt dat ze tegen de winter aan wel wat extra’s kunnen gebruiken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 10:27

Zo leuk!
Wij hebben sinds kort Sientje in de tuin, Sien is een flinke unit :') ook wat water en kattenbrokjes neergezet en mijn man heeft meteen een egelhuis gekocht :+ we hopen dat ze er in past... want het is echt een mega egel. Hier een beetje donkere still van de bewakingscamera van Sien achter onze tuinlamp, dan kan je ook een beetje zien hoe groot ze (hij? ) is.

Afbeelding

We hebben wel vaker egels, maar deze komt nu vrijwel dagelijks en valt gewoon op door de grootte, waardoor we ook weten dat dit steeds dezelfde is.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 23:25

Wow Sientje is Sien :+

Ik denk trouwens dat Harry eigenlijk Harriet is.
En de andere egel (ook z’n unit) wel een keer zo groot als Harriet een mannetje is.

En gisteren hebben ze gepaard, of althans een poging tot.
Wat een herrie hadden Harriet en Harry :=

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 23:54

Bij egels zijn de vrouwtjes meestal de grootste. Hier ook een gezellige medebewoner in de tuin. De slakken zijn er niet bang voor. :+ Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 23:59

Afbeelding

Sien was in de schemer ook weer op pad :P

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-24 13:49

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 09:57

Ah mooi, meteen ingevuld, heb hier 5 egels die altijd komen snoepen van de kattenbrokken. Waarvan echt een mega egel is, wist niet dat ze zo groot konden worden :D en ook nog een moeder met wat kleintjes erbij (al zijn die niet heel klein meer) en een tussenin maatje die zit altijd al te wachten in de bosjes op zijn buffet (voer altijd rond dezelfde tijd) en blijft dan altijd ook rustig zitten als ik alles bijvullen <3 .

Hoe lang blijven de kleintjes eigenlijk met moeders meelopen?

Het is ook mooi om te zien dat ze eigenlijk rondjes lopen en dat ze meerdere keren per nacht even langskomen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 12:32

Wat een grote egel zeg!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 14:39

c_alsemgeest schreef:
Zo leuk!
Wij hebben sinds kort Sientje in de tuin, Sien is een flinke unit :') ook wat water en kattenbrokjes neergezet en mijn man heeft meteen een egelhuis gekocht :+ we hopen dat ze er in past... want het is echt een mega egel. Hier een beetje donkere still van de bewakingscamera van Sien achter onze tuinlamp, dan kan je ook een beetje zien hoe groot ze (hij? ) is.

[ [url=m/P5O5Fa.jpg]Afbeelding[/url] ]

We hebben wel vaker egels, maar deze komt nu vrijwel dagelijks en valt gewoon op door de grootte, waardoor we ook weten dat dit steeds dezelfde is.

Ik zit hier al een tijdje opo te puzzelen en kan de hele egel gewoon niet ontdekken :')

Leuk, een stelletje in je tuin TS <3

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 15:45

gerlindie schreef:
Ik zit hier al een tijdje opo te puzzelen en kan de hele egel gewoon niet ontdekken :')

Leuk, een stelletje in je tuin TS <3

Volgens mij is de egel die grote donkere vlek voor het hok.

Afbeelding

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 16:27

Ze mogen geen brokjes met vis.
Weet niet of je dat wist.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-24 16:34

HorsePassion schreef:
Ze mogen geen brokjes met vis.
Weet niet of je dat wist.

Dat wist ik dan weer wel.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 19:43

Ik heb er ook eentje geteld. Ga niet vanavond buiten zitten in het donker, maar zie er regelmatig eentje scharrelen.
De website is een beetje onduidelijk.

Elisabeth32

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 19:53

Onze tuinegel Chonky eet alles wat katten ook eten: brokjes, nat voer, paté. Hij is overal gek op *\o/*

We hebben een wildcamera die we af en toe bij de bak zetten. Hij komt echt als het bijna donker is al, rond half 9 nu. En soms af en aan tot 5 uur in de ochtend, heel leuk om te zien.
Laatst bijgewerkt door Elisabeth32 op 14-09-24 19:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 19:54

Ik zou uitkijken met egelbrokjes, wij hadden er één opgevangen, speciaal brokjes gehaald, diertje toch overleden en na wat dieper onderzoek(want het ging eigenlijk de goede kant op) bleek dat de ''speciale egelbrokjes'' niet goed waren. Die fout maken we niet meer... Indd op kattenvoer houden, gelukkig doen de meeste dat zo te lezen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 20:02

Ik haal bij ranzijn gedroogde meelwormen voor mijn gestekelde vriendjes.
Kattenvoer leuk, maar dan heb ik opeens 6 sabeltandtijgers die zich er ook mee willen bemoeien.

Ik heb al 5 jaar egeltjes in mijn tuin, maar momenteel een hele brutale, ( stevig model, dus denk een lady-egel) Ze meldt zich al in de middag en gaat dan op emmer met meelwormen zitten.

Ze zeggen dat egels ziek zijn als ze zich overdag laten zien, heb ik gewoon een vreetgrage egel?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 14:39

Hier hebben we 5 egels zitten en voer ze ook altijd bij. Heb altijd egelvoer, wel het voer van Vivera. Ander voer willen ze niet, ook geen kattenbrok. Ik geloof niet dat ik zoveel duurder uit ben met egelvoer, kattenvoer is ook niet echt goedkoop.
Leukste is als ze elkaar tegenkomen bij het voerhuis, wat een geknor dan. :))