robert45 schreef:DJZ schreef:ik lees even mee, aangezien Soep de poes (en ik) last heeft van vlooien. Inmiddels heeft ze een Serento vlooienband. Ik wil de omgevingsspray wel gebruiken, maar zit ook met een papegaai in huis.. Is die spray niet schadelijk voor de vogel, aangezien die gevoelige longen hebben?
In principe zou de Seresto band afdoende moeten werken, die werkt namelijk uitstekend als die goed om het dier zit.
Wat betreft je vraag over een spray.
Er zijn diverse middelen met diverse werkzame stoffen. Bij het spuiten krijg je van alle middelen een vieze lucht in huis. Dat is echter het oplosmiddel en niet de werkzame stof, de werkzame stof blijft namelijk achter op de vloer.
Haal de vogel dus uit de ruimte, gebruik het middel en ventileer daarna goed. Daarna is net geen probleem normaal gesproken.
Lees echter voor gebruik je verpakking na.
Ik zie in de praktijk wel steeds meer dieren met een Seresto band die toch vlooien blijken te hebben helaas.
Credelio en stronghold werkt eigenlijk altijd. Bravecto ook goede ervaringen mee. Felisecto hebben we nieuw en werkt ook goed.
Credelio is een tablet en dat is vooral handig met kinderen in huis of wanneer de kat op bed slaapt. Zelf vind ik die pipetjes dan nooit zo fris/ prettig met kinderen ook.