Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
meggiemeg schreef:Het nadeel is wel dat iedereen zijn hond sociaal genoeg vindt om deze los te laten lopen, alleen veel daarvan kunnen geen signalen lezen van hun eigen hond, laat staan van een andere hond. De echt leuke sociale honden zijn vaak op 1 hand te tellen. Goh dat doet hij anders nooit. Nog meer van die leuke zinnetjes komen er vaak voorbij. We vinden allemaal onze eigen hond de mooiste, beste, leukste en de liefste maar een ander hoeft daar niet zo over te denken. Daarom is een beetje rekening houden met een ander niet zo gek, maakt het er een stuk leuker op.
DuoPenotti schreef:Nee iedereen in het buitengebied zit in een losloop gebied. Tenminste in onze gemeente, maar denk op veel plaatsen.
En ja daar komen mensen hiervoor wandelen, om hun ongeleide projectiel los te laten.
Parkeren ze in de zandpad 50 meter verder.
En het is toch van de zotte dat ik maar moet accepteren dat die honden op mij afkomen.
Mars schreef:Degenen die aangeven dat een loslopende hond wel onder appél dient te staan kan ik begrijpen. In de basis vind ik dat ook. Echter hebben wij een pup van 15 weken, het hele appél zijn wij met haar nog aan het oefenen op diverse plekken (meestal aan de lange lijn). En dat gaat vaak super goed maar het gaat ook weleens niet zo goed en heeft mevrouw kroketjes in haar oren![]()
Zo kom ik zelf ook weleens met mijn aangelijnde pup een aanstuivende hond tegen waarvan de eigenaar al sorry roept omdat t dier nog in training is bvb. Die dieren moeten ook leren, zoals ook jonge paarden pas verkeersmak worden door ze mee op pad te nemen.