Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Slmt9 schreef:Ik vind dit echt by far de fijnste reismand ooit:
[ [url=m/uTSTYI.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eq2c8K.png]Afbeelding[/url] ]
https://www.bitiba.nl/shop/katten/trans ... KFEALw_wcB
De kat kan er aan de voorkant en bovenkant uit.
Boven kan je zowel open klappen als open ritsen.
Het is rond en zacht wat voor de katten een veilig gevoel geeft en het is ook fijn om te behandelen. Ze hebben dan wat steun aan de rand van de mand.
Wij oefenen hier het reizen net zoals we paarden leren trailer laden. Met allemaal kleine tussenstapjes en alleen positieve associaties.
Als ik TS was zou ik eerder voor zoiets gaan:
[ [url=m/PktvPB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bekijk vidaXL-Hondenwagen-2-laags-inklapbaar-83x48x97-cm-oxford-stof-grijs op: https://www.bol.com/nl/p/vidaxl-hondenw ... _iphoneapp
Foaly schreef:@Marie, fietsen met een kat achterop of voorop durf ik echt niet
Shirley schreef:Is een koffertrolley niks voor je?
Stapel je twee mandjes op elkaar, elastieken erom en rijden maar!
Niks geen gesjouw met die zware katten
Slmt9 schreef:Ik vind dit echt by far de fijnste reismand ooit:
[ [url=m/uTSTYI.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eq2c8K.png]Afbeelding[/url] ]
https://www.bitiba.nl/shop/katten/trans ... KFEALw_wcB
De kat kan er aan de voorkant en bovenkant uit.
Boven kan je zowel open klappen als open ritsen.
Het is rond en zacht wat voor de katten een veilig gevoel geeft en het is ook fijn om te behandelen. Ze hebben dan wat steun aan de rand van de mand.
Wij oefenen hier het reizen net zoals we paarden leren trailer laden. Met allemaal kleine tussenstapjes en alleen positieve associaties.
Als ik TS was zou ik eerder voor zoiets gaan:
[ [url=m/PktvPB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bekijk vidaXL-Hondenwagen-2-laags-inklapbaar-83x48x97-cm-oxford-stof-grijs op: https://www.bol.com/nl/p/vidaxl-hondenw ... _iphoneapp
Nyaleti schreef:Zo'n wagen zou ik echt niet durven. Met een hond die chillt wel, niet met een kat die klauwt en erin bijt. Dat kunnen ze echt zo snel kapot hebben.
Die van de link (als voorbeeld, snap ik) zou ik al helemaal niet doen want VidaXL is echt een prut merk.
Kies er dan een die speciaal voor katten is gemaakt. En een waar de mandjes uit kunnen voor bij de dierenarts.
Een tas kan met een kat in de auto, niet als je 10min mee over straat moet. Als ze eruit komen zijn ze gruwelijk over de zeik en laten ze zich echt niet zo maar pakken. + Dan sta je daar met je kapotte mand.
Slmt9 schreef:Je kan je kat ook gewoon trainen om zich te gedragen onderweg, bij paarden is het toch ook ‘normaal’ dat ze zich onderweg comfortabel voelen. Dat is voor katten toch niet anders lijkt me.
Koper schreef:En hoe dan? Want voor een kat die nooit buiten komt (behalve op een balkonnetje ofzo) en die dan ineens op de stoep staat in z'n mandje met verkeer, mensen enz is dat anders best overweldigend.
Of je aanvaardt gewoon dat hij bang is en dat hij dat uit. Ook bij angst hoort gedrag, dus de kat gedraagt zich eigenlijk al conform wat hij voelt. Jammer dat er mensen zijn die vinden dat dat niet mag ofzo.
Nyaleti schreef:Er staat toch nergens dat de katten van TS flippen onderweg?
Ik ken geen enkele kat die ligt te pitten de hele weg, misschien in de auto maar sowieso niet te voet / met de fiets. Onrustig zijn ze sowieso.
Daarom zou ik het nooit aandurven om met een tasje te gaan (of misschien bestaan er wel hele goede merken met van dat speciale gaas en extra sluitingen ofzo) want een kat is buiten gewoon erg onvoorspelbaar.
Het ergste er af trainen dat ze het accepteren en niet onder het kwijl en hyperventilerend aan komen, kan prima. Staan meerdere tips over hier boven.
Koper schreef:Jaja. Je wil dus je dier vaak blootstellen aan prikkels (verkeer, mensen, honden, geluiden, geuren) van een stad totdat hij er niet meer op reageert. Dat zijn heeeel veeel prikkels in een grote stad (waar TS woont). Met andere woorden: je wil dus dat die dieren heel vaak bang zijn zodat ze uiteindelijk doen wat jij wil.
Niet mijn keuze. Ik heb er ook één die aan het deurtje klauwt. Dat doet hij inmiddels ruim 17 jaar en ik denk niet dat het nog erg gaat veranderen. Ook niet als ik 'm vaker in dat hokje duw