Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sidney1833 schreef:Bij de vorige eigenaar liep ze ook gewoon aan de riem, ze deed daar alles gewoon netjes. Belonen en dan dagen niks doen… dat herken ik wel. Misschien het belonen laten. Dat hebben we nog niet geprobeerd!
Een therapeut willen we wel, maar we hebben helaas een week gelden en mega reparatie gehad (onverwachts) van een paar duizend euro. Dus we moeten helaas even wachten daarmee.
Ik denkbaar de klap van het verhuizen te groot was.
Partner heeft vrij gehad, en wekker gezet. Maar dan hield ze alles soms 5 dagen op en deed ze helemaal niks meer…
Hettieheks graag!
mavantos schreef:Sidney1833 schreef:Bij de vorige eigenaar liep ze ook gewoon aan de riem, ze deed daar alles gewoon netjes. Belonen en dan dagen niks doen… dat herken ik wel. Misschien het belonen laten. Dat hebben we nog niet geprobeerd!
Een therapeut willen we wel, maar we hebben helaas een week gelden en mega reparatie gehad (onverwachts) van een paar duizend euro. Dus we moeten helaas even wachten daarmee.
Ik denkbaar de klap van het verhuizen te groot was.
Partner heeft vrij gehad, en wekker gezet. Maar dan hield ze alles soms 5 dagen op en deed ze helemaal niks meer…
Hettieheks graag!
Uiteindelijk gaan ze wel als ze moeten hoor, maar je moet er wel echt als een havik bovenop zitten en volhouden. Een week is natuurlijk niks.
dierenfan schreef:Ze is prefect zindelijk als ze maar eens in de 2/3 dafen wat binnen doet. Dat is namelijk omdat ze over loopt en niet uit onzindelijkheid. Liep ze mogelijk los bij vorige eigenaar? Of kende ze niets dan dat ene rondje? Denk dat je daar in de oplossing van het probleem vind. Ik had een herplaatser die bleek niets aangelijnd te doen. Pas uiteindelijk met veel vertrouwen ging dat uiteindelijk wel. Moest vooral niet belonen dan was hij weer dagen bang wat te doen
Nyaleti schreef:Sorry not sorry maar je bent hier bewust zwanger aan begonnen. Dat het nu extra zwaar is door zwangerschap of dat daardoor sommige dingen niet lukken, die vlag gaat niet op.
Dan had je daar maar beter over na moeten denken. Een goede match is leuk maar die komt later ook wel weer voorbij. Het hondje is hier nu al de dupe van en straks met een baby erbij wordt het alleen maar erger. (Al gebroken nachten en moe zijn, hondje komt dan echt niet op 1).
Blijkbaar was dit alleen haalbaar als het beestje perfect was geweest. Dat weet je nu eenmaal niet want het is en blijft een levend wezen.
Eerlijk, zoek nu gewoon een ander huisje voor haar. Liever nu na 2/3 weken dan straks na 3 maanden waarin alles maar halve bak gedaan is.
KimD schreef:De enige goede benadering en oplossing is tijd, het heeft en gaat tijd kosten. De ene hond is de andere niet.
In twee weken tijd hebben jullie al zoveel andere dingen geprobeerd en dingen aangepast en weer een andere techniek, dat heeft geen doel want je verstoort steeds hetgeen waar de hond aan moet wennen.
Blijven herhalen, blijven oefenen, blijven doen en vooral niks afdwingen. Een hond die op eigen kracht en vertrouwen iets doet en daarvoor beloond wordt is veruit het beste om het in dat hoofd 'vast te zetten'.
Als ze iets moeten doen en daarvoor beloond worden heb je weinig aan omdat ze het nog steeds niet willen en niet zelf als een overwinning zien.
Één stap vrijwillig in de tuin is een overwinning van vandaag, groot feest, belonen en weer terug naar de vertrouwde binnen omgeving. Volgende dag weer die ene stap en kijken of een tweede stap wordt aangeboden, etc.
Sidney1833 schreef:Bedankt voor jullie reacties! Een ding staat voorop en wil ik héél duidelijk in zijn. We hebben hier idd bewust voor gekozen. We hebben 8 maanden gezocht, en nu kwam ze op ons bed. Ze gaat ook NIET weg. We zoeken gewoon naar tips die ons kunnen helpen . 2 weken is kort, ik baal er gewoon van omdat ik bang ben dat de oude eigenaresse niet eerlijk is geweest. Daar ga ik niet vanuit, daar ben ik alleen bang voor.
Ik ga alle tips en adviezen mee nemen, en we gaan de tijd nemen.
Tips zijn welkom, vooroordelen niet
Sidney1833 schreef:Om nog maar met de deur in huis te vallen: ze gaat NIET weg. We zoeken enkel tips. Dus de oordelen hierboven betreft zwangerschap en dergelijke wordt niks mee gedaan. We zoeken enkel tips om te zorgen dat ze zich buiten wat zekerder gaat voelen.
Sidney1833 schreef:Om nog maar met de deur in huis te vallen: ze gaat NIET weg. We zoeken enkel tips. Dus de oordelen hierboven betreft zwangerschap en dergelijke wordt niks mee gedaan. We zoeken enkel tips om te zorgen dat ze zich buiten wat zekerder gaat voelen.