Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
future_vet schreef:Over het eten zou ik nog wel 1 kanttekening willen maken: dat de kat eet betekent niet zonder pijn. Kat heeft simpelweg maar 2 keuzes: eten met pijn of niet eten en sterven..
Veel katten blijven lang dooreten, zelfs met de meest vreselijke ontstekingen in het bekje.
Een ruimte innemend proces doet altijd pijn, het verdrukt letterlijk iets. Dus als de afspraak niet door gaat zou ik wel echt weer pijnstiller geven.
Warboel schreef:Als je wacht tot hij pijn krijgt, zal je altijd zien dat dat net in het weekend is en je naar een gehaaste spoedarts in een dierenziekenhuis moet oid, nu kan hij nog thuis ingeslapen worden.
Ik kan me ook niet voorstellen dat het verdrukken van tanden geen pijn doet eigenlijk, zeker als het zo snel gaat.
Heel erg veel sterkte woensdag. Ik denk dat het mooiste laatste wat je voor hem kan doen, hem een waardig einde geven is. Thuis in zijn eigen veilige omgeving.
luuntje schreef:Ik ben altijd van slag als ik afspraak voor euthanasie moet maken.
En de dagen dat het duurt tot de afspraak zijn een hel.
Heel veel twijfels, niet slapen en huilbuien.
Bij de dierenarts nog willen weglopen met huisdier onder de arm.
Petunia27 schreef:Allereerst heel veel sterkte.
Ik denk persoonlijk dat je nooit te vroeg kan zijn. Dan hoeft het beestje geen pijn of erge ongemak te ervaren. Maar ik begrijp je dilemma, nooit leuk zulke dingen