Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Leo schreef:Een blafband, serieus?Die dingen moeten verboden worden. Neem asjeblieft niet een dergelijk advies aan, je leert een hond niet omgaan met het probleem en mogelijk maak je het alleen maar erger.
Citaat:De vrouw in kwestie is ook bekend bij de politie en de dierenbescherming, ik vermeld dit omdat we bang zijn dat ze misschien iets doet (onze vorige herder was vergiftigd, we weten niet door wie maar mijn ouders zijn bang om er echt werk van te maken). We gaan sowieso proberen te praten met de overbuurvrouw maar ze is nogal berucht (ivm meerdere criminele activiteiten) en zal er waarschijnlijk geen gehoor aan geven. Ik wil dit wel een stap voor zijn en vraag ik me af of wij het beste juridisch advies kunnen inwinnen aangezien ik niet weet wat we kunnen verwachten nu ze al meerdere malen naar de gemeente is gestapt. Ze had gezegd tegen een andere buurvrouw dat ze zo vaak zou gaan totdat ze er werk van zouden maken. Die buurvrouw had ons gewaarschuwd omdat die vrouw heel vervelend kan zijn.
Doubtless schreef:Je schrijft heel erg vanuit de wij vorm, maar jij bent er niet bij toch? Omdat je schrijft dat de hond in NL zit bij je ouders en dat jij in Azië woont?
Als de hond buiten steeds aanslaat en de buurvrouw daar last van heeft, laat die hond dan niet meer op deze manier in de tuin…
Doubtless schreef:Je hebt overal een tegenargument opmaar dat verandert niets aan het feit dat de hond blaft als ie buiten zit en dat je buurvrouw daar last van heeft. Daar kunnen je ouders iets aan doen, of ze besluiten dat hetgeen gebeurt moet kunnen en dat de buurvrouw er maar mee heeft te dealen.
Heb het idee dat je misschien meer op zoek bent naar wat back-up en goedkeuring dan daadwerkelijk een oplossing voor je buurvrouw.
Youko schreef:We werken er al aan met de hond en hadden zelfs een prive hondentrainer ingeschakeld. Voor de duidelijkheid, ze is supergehoorzaam buiten en zonder riem. Ze is nooit agressief en blaft nooit wanneer ze buiten is. We doen aan aporteren dus het is niet alleen een rondje on de park, dus er is wel dergelijk een mentale stimulatie.
Ze slaat alleen aan als er mensen langs onze tuin lopen of als er aangebeld wordt. Ik heb het over blaffen en niet als een bezetene uitvallen. We hebben veel bereikt met haar, ze was superangstig naar mensen toe, maar dat is nu merendeels weggewerkt. Thuis moet er nog wat aan het blaffen worden gewerkt, ondanks dat het wel een stuk minder was dan vroeger.
Youko schreef:Doubtless schreef:Je hebt overal een tegenargument opmaar dat verandert niets aan het feit dat de hond blaft als ie buiten zit en dat je buurvrouw daar last van heeft. Daar kunnen je ouders iets aan doen, of ze besluiten dat hetgeen gebeurt moet kunnen en dat de buurvrouw er maar mee heeft te dealen.
Heb het idee dat je misschien meer op zoek bent naar wat back-up en goedkeuring dan daadwerkelijk een oplossing voor je buurvrouw.
Ik zat hier al op te wachten. Een tegen argument. Tsja het zijn geen verzinsels en dat ik back up zoek van
vreemden heb ik he-le-maal niks aan in mijn situatie. Dus als dat je indruk is, dan so be it
Dit is haar verleden en we werken ermee. Wat kunnen we nog meer doen? Ik geef informatie ter aanvulling omdat geopperd wordt dat ik de hond moet trainen aangezien sommigen het idee hebben dat we niks met de hond doen/ of uberhaupt nog wordt getraind/ ik ga in op vragen over frequenties van geblaf - dus in principe geef ik antwoord op vragen van andere forumleden - dus wat bedoel je precies?
Ik was op zoek naar juridisch advies, of zoals gezegd hoe om te gaan met mensen zoals haar. Wat jij vindt over mijn intenties, is jouw recht. Maar jouw tip om de hond niet meer in de tuin te laten is niet echt een opossing waarmee ik wat kan?