Herken het beeld van 'lui vloerkleed' dan ook niet, ofwel zijn dat meer de doorgefokte types, geen idee..
Onze golden retriever had trouwens een enorme hekel aan kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Solleke_Noah schreef:Onze eerste hond was een golden retriever en daar deden we echt wel alles mee wat je opsomt. Lange (berg)wandelingen, super actief gaan zwemmen, agility, joggen, .... ze was onvermoeibaar en ze is tot op hoge leeftijd heel actief gebleven en uiteindelijk 14 jaar geworden.
Herken het beeld van 'lui vloerkleed' dan ook niet, ofwel zijn dat meer de doorgefokte types, geen idee..
Onze golden retriever had trouwens een enorme hekel aan kinderen
SusanH schreef:Heb net even wat info opgezocht over canicross. Dat is dus echt iets anders als hardlopen met je hond ( dat laatste is feitelijk hetzelfde als fietsen met je hond, gewoon dom meerennen) canicross gaat echt uit van samenwerking. Leuk, dat wist ik niet. Vergt echt wel training en een goede band met je hond. Ik heb zelf niks met hardlopen, en heb een jachthond dus voor ons minder geschikt maar voor bepaalde rassen kan het echt wel een meerwaarde zijn.
Bo_Y schreef:rien10 schreef:Ik ben een hondenliefhebber. Kan honden goed lezen en opvoeden. Eerlijk gezegd ken ik niet een leuke australian Shepard. Ik ken er een heel aantal. Allemaal nerveuze, blaffende, sneppende en uitvallende zenuwachtige dieren.
Ik ken er heel veel en gelukkig voldoet geen aan jou ervaring. Anders hadden wij ook geen aus gekocht.
robert45 schreef:Ik zou niet voor een hond gaan als je tegelijk een gezin wilt stichten. De jonge hond die komt dan al snel op het 2e plan...
neline11 schreef:Wij hebben een kruising golden x bordercollie. Niet helemaal wat je zoekt, maar wel bijna![]()
Wat ons betreft echt de perfecte combinatie, binnen een hele relaxte hond, buiten enthousiast maar baasgericht. Heeft voldoende energie, maar ook een uit knop.
Als gezinshond ook echt fijn, dan merken we dat het goede van de golden erin zit.
Karlijn_dv schreef:kiwiwitje schreef:Als je heel actief zoekt zou ik ,persoonlijk,meer richting werklijn zoeken, maar van de andere kant denk ik ook dat een werklijn voor een eerste hond wel pittig kan zijn zonder de juiste begeleiding. T is ook een beetje de vraag; sta je er voor open om buiten wandelen / hardlopen aan de slag te gaan met “waar is mijn hond voor gefokt”.
Ja dat is ook mijn overweging.. aankomende jaren genoeg tijd energie en motivatie hiervoor, maar idd weinig ervaring dus is dat genoeg? En wat als over een paar jaar je gezinssituatie veranderd? Vandaar op zoek naar ervaringsverhalen!
rien10 schreef:Ik ben een hondenliefhebber. Kan honden goed lezen en opvoeden. Eerlijk gezegd ken ik niet een leuke australian Shepard. Ik ken er een heel aantal. Allemaal nerveuze, blaffende, sneppende en uitvallende zenuwachtige dieren.