Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sterregoud schreef:Azmay, dank voor je antwoord. Worden de pythons die je thuis hebt, dan soms te groot om in je uppie te hanteren, of blijven ze voldoende klein ?
sterregoud schreef:Hi, ik weet weinig van slangen, maar pythons kunnen toch ook een bedreiging voor mensen zijn ? Hoe weet je nu dat je veilig bezig bent ? Ik heb gelezen dat ze grotere prooien kunnen wurgen.
Fly_high schreef:Solleke_Noah schreef:Koningspythons hebben ook wel wisselende karakters, een vriend van mij fokt er en van zijn +/- 60 dieren zitten er toch een paar tussen waar je altijd bij moet oppassen, want elke handeling proberen ze je te bijten. Gewoon een tikje chagrijnig temperament.
Het klinkt absoluut niet als "chagrijnig" gedrag, maar als normaal eetgedrag waarbij de slang handen voor muizen neemt (vandaar ook het vastgehouden van zijn "prooi", defensieve slangen vallen aan en laten weer los).
Slangen zijn sowieso niet echt chagrijnig te noemen, hooguit defensief en dan meestal uit angst.
Cayenne schreef:Azmay schreef:Mijn vrouw is nu zon 1.50 lang en eet XL ratten van zon 300g. Cavia of konijn zou ze zich best aan wagen.
[ [url=m/xZm7uE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik moest dit even twee keer lezenDe eerste keer dacht ik dat er stond dat je partner XL ratten eet
Cayenne schreef:Azmay schreef:Mijn vrouw is nu zon 1.50 lang en eet XL ratten van zon 300g. Cavia of konijn zou ze zich best aan wagen.
Ik moest dit even twee keer lezenDe eerste keer dacht ik dat er stond dat je partner XL ratten eet
AnnemiekvM schreef:Wat interessant. Hoe vaak eet een slang gemiddeld?
En wat doen ze gedurende de dag? Is er per soort ook een richtlijn qua terranium?