Hond van de buren buiten houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: Hond van de buren buiten houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 18:25

Ik zou toch aangifte doen bij de politie. In elk geval een melding .Als het ooit echt misgaat is er dan al een dossier.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 18:31

Kun je hem niet flink laten schrikken met een emmer water of een harde straal water uit de tuinslang? Bij katten helpt dat, wie weet bij die hond ook?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 18:43

Ik zou er ook een flinke klap stroom opzetten, desnoods met afstandshouders aan de buitenkant.
Bordje met waarschuwing eraan.

En melding van maken bij de politie, zodat er een dossier opgebouwd kan worden in het geval het echt een keer mis gaat, zodat jij jouw hond in elk geval niet kwijt bent straks.

Het moet toch ook niet gekker worden.

Moest mij dat gebeuren, en die hond kwam op mijn terrein, die zou ik vangen en naar het asiel brengen, wellicht dat als het ze een keer geld kost dat je buren wel tot inzicht komen.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:01

Afstand houders aan de buren kant en een extra boven op/ boven aan hun kant
En paar dagen volledige klok op dat stukje.

En melding maken bij de politie en met hun overleggen of je de buren ook bericht moet doen van de situatie

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:02

Zou ook voor de flinke klap stroom gaan maar zou zeiknat gooien ook een leuke optie vinden als het een huishond is tenminste. Is de lol voor de eigenaar er zo vanaf. Ik zou dan wel rekening houden met buiten temperatuur dat de hond niet ziek wordt. Ik zou mezelf doodschamen als mijn hond mijn buren zo zou terroriseren. Zou zelf al stroom zetten om mijn hond binnen te houden. Beetje omgekeerde wereld zo eigenlijk!!

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-23 19:03

Politie doet niet echt wat met een burgerlijk geschil ..

Of mijn hond zou echt schade moeten oplopen bvb, maar tot nu op een keer wat kleine bijtgaatjes niets erg. (Niet DA waardig)
Ben vooral bang dat als de mijne ooit beslist wat terug te doen de schade bij hun hond heel groot kan zijn en ik dan de dupe ben :( ik ben tenslotte wel degene met de "gevaarlijke" stafford. Doetje, die staat er gewoon bij.

Mijn honden springen overigens niet tegen het hek of blaffen ook niet terug oid. Die gaan in negeermodus houden hun met hun eigen zaakjes bezig haha. Gelukkig maar!
Scheelt dat ik aan mijn kant ook een plantenborder heb.

Maar ik kan inderdaad niet planken en omheining blijven vervangen .. ik ga ook niet wéér een nieuwe hogere heining zetten -O- vooral omdat de mijne niets doen.
Afschrikken al geprobeerd maar dat beest is niet snel onder de indruk.

Ik ga dus voor het 1ste stuk kijken of er iets valt te redden zonder stroom, maarja denk dat dit de enige echte oplossing zal zijn.
Het is idd wel een echt grote langharige duitser.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:12

Als hij klimt en dus poten bovenop zet dan zou de stroom meer via de voetkussens binnenkomen en dat voelt hij dan wel.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:26

Echt melden bij de politie, iedere keer weer als het gebeurt. Niet omdat ze dan zullen komen kijken, maar omdat jij dan dossier aanmaakt. Op het moment dat het echt mis gaat, kun jij aantonen wat je allemaal gedaan hebt om escalatie te voorkomen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:30

Inderdaad wel steeds melding maken, bij de buren nog een keer melden en dan een flinke klap stroom erop. Als je zelf in de tuin staat emmers water klaar en die er telkens over kieperen dat de hond steeds zeiknat bij hun komt.

Je mag op een bepaald punt ook gewoon klaar er mee zijn. Beter een goede klap stroom en janken dan dadelijk een hondengevecht in de tuin.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:37

Ik zou het volgende doen.

Als de hond in jullie tuin is. Hem aanlijnen en de dierenambulance bellen en zeggen dat je een hond gevonden hebt. Dan kunnen je buren de hond afhalen en ervoor betalen dat gebeurd dan misschien nog een x maar aangezien dat geld kost zullen ze dat dan wel gaan voorkomen.

En ik zou ook die melding doen bij de politie idd zodat het bekend is dat dit gebeurd.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:41

Zit net te denken maar springt de hond het eerste stuk en altijd op de zelfde plek of klimt hij echt

Anders stuk blik en draad daar lager. ( dat hij er al niet tegen aan kan gaan staan) gewoon glad draad is een goede degelijke oplossing wapperd ook niet zo in de wind..
En toch meldingen blijven maken elke keer weer ( politie word er vanzelf flauw van)

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:53

Hoe is de schutting gebouwd? Horizontale planken is makkelijk te beklimmen, verticale planken minder tot niet.

En echt melding maken bij politie. Nu met het verhaal wat speelt en bij elke poging of gelukte binnenkomst van buurhond, weer melding maken.

Bestaat er in België ook iets als een wijkagent? Daar kun je ook altijd contact mee opnemen.

Rottige situatie TS, sterkte ermee!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:54

@Anjali:
Als de klap groot genoeg is wel.
Staaldraadje, weideklok aangesloten op het netwerk. Ze proeven er 1 keer van, geen 2.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 20:17

Gewoon een klap stroom erop, al helemaal nu ik lees dat je honden al eens ( licht) gebeten zijn.
Onze vorige hond heeft eens per ongeluk een klap stroom gehad omdat hij tegen een weiland paal aan pieste maar ook de stroomdraad raakte. Heel sneu maar de 10 volgende jaren nooit weer in die buurt geplast.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 20:18

anjali schreef:
Helpt stroom wel als een dier dikke beharing heeft? Als ik per ongeluk een stroomdraad raak met mijn (dikke) kleding dan voel ik niets. Met de blote hand wel.

Ja hoor, mijn Schotse Collie heeft net voor hij naar de kapper ging (dus VOL in vacht) aan de stroomdraad gehangen door eronder te kruipen, dat heeft maanden geduurd eer ie terug mee durfde te gaan :(

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 20:36

BeFunny schreef:
Ik zou het volgende doen.

Als de hond in jullie tuin is. Hem aanlijnen en de dierenambulance bellen en zeggen dat je een hond gevonden hebt. Dan kunnen je buren de hond afhalen en ervoor betalen dat gebeurd dan misschien nog een x maar aangezien dat geld kost zullen ze dat dan wel gaan voorkomen.

En ik zou ook die melding doen bij de politie idd zodat het bekend is dat dit gebeurd.

Dit! Chronisch op laten halen, en aangifte bij de politie van een loslopende hond. En gewoon vol houden. Op een gegeven moment zullen ze wel klaar zijn met onkosten betalen...

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 20:44

Wij hadden hetzelfde probleem, alleen vond deze hond het prachtig om achter de paarden en de koeien aan te gaan. Het was geen hond van de buren, maar van wandelaars die het erg grappig vonden. Wij hebben de hond 2x aangelijnd en naar het dierenasiel gebracht.

Heel banketstaaf, maar werkt wel.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 20:48

We hebben het over België toch daar heb je niet een dierenambulance zoals we dat hier kennen.
Sowieso zou ik er al medewerker echt niet happy van worden als we misbruikt worden in een burenruzie.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 20:54

Denk ook niet dat de buren dat meer dan 1x laten gebeuren. Die komen de hond dan wel weer bij de voordeur oppikken voordat deze meegenomen wordt door de dierenambulance.

Rare situatie hoor TS. Mijn gevoel zegt ook om dit te melden bij politie/wijkagent/wie dan ook hierbij betrokken kan worden. Herhaaldelijke overlast van een hond mag niet en zeker als deze niet zo lief is lijkt het me dat die buren hier wel een keer wat mee moeten. Tot die tijd klinkt een stroomdraad best wel als een goed plan.

En jeetje, dan moet je de wolf niet buitenhouden, maar de hond van de buren. Moet toch niet gekker worden. >;)

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 21:00

Stroomdraad (of meer) met een bak ampère en even de wijkagent op de hoogte stellen van het probleem zodat ze niet straks bij jou aan staan te bellen omdat die hond onder stroom heeft gestaan...
Vanwege dat soort onbenullen van hondbaasjes is onze huidige hond de eerste én laatste hond die we vrijwillig in huis hebben gehaald. We weten niet wat de toekomst brengt maar wat ons betreft is het klaar na deze.
Vandaag had ik weer eens ruzie met iemand in het park die geen idee heeft wat er in de hond omgaat waarmee ze opstap is en vindt dat in een losloopgebied de hond alles mag doen wat hij wilt...

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 21:55

Ik denk als die een keer stroom heeft gehad hij het niet meer voor de 2e keer doet.
Ik heb een rottweiler en daar speel ik altijd mee in de wei. Ewn keer was ik de bal vergeten en ging hem halen en ze springt tegen de omrasting aan van de wei en kreeg ook een schok, nou komt ze niet meer in de buurt van de draden

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 21:59

zonnebloem18 schreef:
We hebben het over België toch daar heb je niet een dierenambulance zoals we dat hier kennen.
Sowieso zou ik er al medewerker echt niet happy van worden als we misbruikt worden in een burenruzie.

Ik wist niet dat het om België ging.
Maar eigenlijk zou ik het zelfde doen. Alleen niet op laten halen.

Ik zou de hond brengen naar de locale politie en zeggen dat ik de hond gevonden heb.

Dan kunnen de buren alsnog de hond uit het asiel halen met de bijbehorende kosten.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 22:39

Ik zou er ook stroom opzetten.
Werkt hier prima om onze honden uit de paddock te houden haha.
1 klap en ze passen wel op.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 23:16

Stap 1: zorg voor beeld materiaal dat die hond tegen de schutting springt, er over klimt, bij jouw honden is etc. Echt voldoende beelden.
Geen idee wat de buren er mee kunnen maar een flink klap stroom op de hond kan bij de buren wat los maken natuurlijk.

Politie bellen, situatie uitleggen. Puur alleen zodat er hopelijk een notitie van staat dat dit al langere tijd speelt en je niet zo maar die hond op z'n paasei geeft.

Dierenambulance zou ik ook een keer bellen, die kosten om op te halen zijn best hoog dus misschien is een keer genoeg.
Kun je een poort open zetten in je tuin? Want "ja deze hond stond ineens in mijn afgesloten tuin" werkt niet natuurlijk.

En dan een klap stroom er op. Paarden hoeveelheid is echt niet nodig (in het begin), tactisch vast maken wel. Als hij een klap krijgt op zn neus of pootjes voelt ie dat wel hoor :=

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 06:54

Ik zou dus juist geen poort open zetten. Je kunt gewoon zeggen dat dat beest in je tuin komt ondanks dat je al zoveel maatregelen hebt getroffen. Daar ga je toch niet over liegen?