Kat wast opeens buik kaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hevonen

Re: Kat wast opeens buik kaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 09:59

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 12:36

Is de urine op kweek gezet? Kan ook nog dat er een bacteriele infectie speelt, waardoor de blaasontsteking niet weg gaat.

Komt bij dat als er echt kristallen in zaten, het best even kan duren voor dit beter wordt, met dieetvoeding. Ik zou met name flink veel natvoer geven, goed die blaas spoelen (met urinary natvoer).

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-23 15:50

Moon_light94 schreef:
Is de urine op kweek gezet? Kan ook nog dat er een bacteriele infectie speelt, waardoor de blaasontsteking niet weg gaat.

Komt bij dat als er echt kristallen in zaten, het best even kan duren voor dit beter wordt, met dieetvoeding. Ik zou met name flink veel natvoer geven, goed die blaas spoelen (met urinary natvoer).

Yes het was op kweek gezet, en er zat ook een ontstekingsremmer bij de pijnstiller. Dit hielp dus even, maar niet helemaal.

We hebben ook dat natvoer gekocht, maar helaas eet ze dat to-taal niet. De brokjes gaan inmiddels maar niet van harte. Probleem is dat we echt niets anders mogen geven om te kijken of dat urinary voer werkt.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 17:46

Ah dat is echt lastig. Dan zou ik inderdaad toch even overleggen voor pijnstillers/ontstekingsremmers, om de tijd te overbruggen. En dan daarna verder kijken/evt urineonderzoek herhalen.

Sterkte met je kat! :(:)

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 18:13

Ze eet het natvoer ook niet als je het een beetje aanmaakt met warm water of het even opwarmt in de magnetron? Dan ruikt het vaak wat lekkerder en sterker. Anders eventueel in overleg met de dierenarts of je een ander merk urinary natvoer mag geven?

Hoop dat je in overleg ook nog even voor mag gaan met de pijnstilling