Ervaringen glucosamine hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Ervaringen glucosamine hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-23 12:53

Iedereen wederom bedankt. Het is niet makkelijker als iedereen een ander merk gebruikt :)

Ze krijgen nu een paar weken zalmolie. Hij heeft de afgelopen weken nog niet heel kreupel gelopen, maar het zijn soms kleine dingetjes die ik zie. Zoals pootje minder hoog optillen bij plassen. Bij stilstaan ra wat naar achter plaatsen. Niet meer mee willen voor laatste ronde. Hij blijft op 4 benen staan als ik hem iets wil geven, waar hij normaal wel naar mijn hand kwam. Alleen op adrenaline met een bal doet hij dat nog, maar dat beperken we natuurlijk wel.

Aan de andere kant is hij pas 8 en wil ik wel blijven zien hoe het gaat. Ik vind hem bijv ook sneller moe en soms echt niet opletten. Ik breek elke dag minimaal 5x mijn nek over hem.

De dierenarts wilde temperaturen en daar reageerde hij heel heftig op, dus ik denk; achterkant is gevoelig?
Maar hij was lastig te onderzoeken en spande enorm. Mijn verhaal en het beeld zo zijn ook wel lastig te beoordelen ben ik bang.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 12:56

Ik zou foto's laten maken en eventueel naar de fysio met hem.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 13:15

Ik wilde t net indd vragen; ga je al eens naar een fysio/chiro/osteo met hem?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 13:22

Hettieheks schreef:
Ik zou gaan voor doils joint, dat is ook wetenschappelijk bewezen dat dit echt wat doen kan.
Het is omega 3 visolie, de EPA en de DHA een bewezen ontstekingsremmende functie hebben.

Glucosamine of groenlipmossel is leuk maar werkt alleen als je het al geeft voordat er klachten zijn

Geef je dat bijvoorbeeld preventief aan een oudere hond?
En wanneer geef je omega3 en waarvoor precies?
Mijn hond krijgt gauw maagklachten van supplementen, is er een manier om dat te ondervangen?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-23 13:25

kiwiwitje schreef:

Nee, daar zijn we nog niet geweest. Ook omdat ik echt zelf denk dat er meer aan de hand is en we nu een beetje moeten elimineren en alles goed op een rijtje krijgen.

Ben met een vorige hond wel naar fysio geweest, maar daar ook niet echt geweldige resultaten mee behaald toen. Zou dus in eerste instantie niet direct ene keus zijn. + dat hij voor anderen echt heel moeilijk is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 14:32

superpony schreef:
kiwiwitje schreef:

Nee, daar zijn we nog niet geweest. Ook omdat ik echt zelf denk dat er meer aan de hand is en we nu een beetje moeten elimineren en alles goed op een rijtje krijgen.

Ben met een vorige hond wel naar fysio geweest, maar daar ook niet echt geweldige resultaten mee behaald toen. Zou dus in eerste instantie niet direct ene keus zijn. + dat hij voor anderen echt heel moeilijk is.

Juist gezien verwachte artrose en regelmatig kreupelen etc is een fysio t eerste waar ik naar toe zou gaan.
Ik zou hier kijken welke in de regio valf.
Wij gaan zelf naar nanda van velzen in moordrecht. Das voor ons bijna een uur rijden.
https://nvfd.nl/therapeut-zoeken/

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 15:21

Als je wilt elimineren zou ik juist foto's laten maken, dan weet je zeker of en hoe erg er sprake is van artrose.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 17:41

Nikass schreef:
Hettieheks schreef:
Ik zou gaan voor doils joint, dat is ook wetenschappelijk bewezen dat dit echt wat doen kan.
Het is omega 3 visolie, de EPA en de DHA een bewezen ontstekingsremmende functie hebben.

Glucosamine of groenlipmossel is leuk maar werkt alleen als je het al geeft voordat er klachten zijn

Mijn hond krijgt gauw maagklachten van supplementen, is er een manier om dat te ondervangen?

Groenlipmossel krijgen ze hier al jong, en vaak als poeder. In dit geval van cooka’s cookies. Dat zijn dan meal toppers.

Los van dit topic, maar tijdens mijn opleiding er ook heel erg ingeslopen. Wij doen dagelijks veel aan verrijken van voer. En daarin zijn we nogal creatief. Dus ja preventief.

Omega 3;
In dit geval ben ik met mijn eigen hond ermee gestart omdat ik al in een vroeg stadia opmerk dat hij gewoon niet in alles zo soepel meer is als anders. En dan heb ik het niet direct over het dagelijkse normale leven. Maar echt als we aan het trainen zijn. En meneer vindt het gezellig om bij mij op kantoor te liggen op de bovenverdieping.

Wat betreft maagklachten dat kan natuurlijk een onderliggende oorzaak hebben. Bij onze andere hond die ook een tijd van alles moest hebben we dat ondervangen met omeprazol. Dit wel in overleg met de dierenarts.

Is je hond in andere situaties ook snel gevoelig op de maag?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-23 18:28

kiwiwitje schreef:
Juist gezien verwachte artrose en regelmatig kreupelen etc is een fysio t eerste waar ik naar toe zou gaan.
Ik zou hier kijken welke in de regio valf.
Wij gaan zelf naar nanda van velzen in moordrecht. Das voor ons bijna een uur rijden.
https://nvfd.nl/therapeut-zoeken/

Wij zitten in ZO Groningen. Ik begrijp het en neem je advies zeker mee, maar heb zelf nog nooit fijne resultaten behaald met een fysio of slechts tijdelijke verlichting, dus voor mij is het niet snel een keus.

_Christina schreef:
Als je wilt elimineren zou ik juist foto's laten maken, dan weet je zeker of en hoe erg er sprake is van artrose.

Dat hij artrose heeft weten we al. Het gaat om de vage klachten. Of die door de artrose komen of dat er een ander intern probleem is of mentaal.

De dierenarts ziet eigenlijk een redelijk gezonde hond en we moeten aan de hand van ons verhaal alles in kaart brengen en dingen uitsluiten.
Het plan is nu om bloed te laten afnemen, maar dat moet vroeg.

Urine is al uitgebreid onderzocht en was niks in te zien. Tanden zijn laatst uitgebreid gedaan en in de keel gekeken.

@hettieheks, dat is eigenlijk wel het mooiste als ze van jongs af aan gewoon goede en volledige voeding krijgen. Hij heeft helaas een hele slechte start gehad.

Ik ben ook een beetje bang dat er iets van oude schade nu ene rol gaat spelen, maar ik begrijp wel dat een dierenarts ook wat duidelijkheden wil en gericht wil zoeken en liefst niet te vaak onder narcose brengen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 19:09

Dan zou je, als je een fysio niet overweegt, hem van voor tot achter op de foto gaan zetten of een scan maken.
Evt er voor kiezen om op een hoge dosering pijnstillers te zetten(incl maagbeschermer) om te kijken of de klachten uit pijn voortkomen.
Als je artrose hebt en daar klachten van hebt durf ik er geld op in te zetten dat niet alleen de artrose plek gevoelig is maar heel zn lijf zeer gaat doen. Dan ga je compenseren, verkeerd bewegen en dan sluipt t ene na t andere aan ellende je lijf in qua pijn en schade.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 19:11

Hettieheks schreef:
Nikass schreef:

Groenlipmossel krijgen ze hier al jong, en vaak als poeder. In dit geval van cooka’s cookies. Dat zijn dan meal toppers.

Los van dit topic, maar tijdens mijn opleiding er ook heel erg ingeslopen. Wij doen dagelijks veel aan verrijken van voer. En daarin zijn we nogal creatief. Dus ja preventief.

Omega 3;
In dit geval ben ik met mijn eigen hond ermee gestart omdat ik al in een vroeg stadia opmerk dat hij gewoon niet in alles zo soepel meer is als anders. En dan heb ik het niet direct over het dagelijkse normale leven. Maar echt als we aan het trainen zijn. En meneer vindt het gezellig om bij mij op kantoor te liggen op de bovenverdieping.

Wat betreft maagklachten dat kan natuurlijk een onderliggende oorzaak hebben. Bij onze andere hond die ook een tijd van alles moest hebben we dat ondervangen met omeprazol. Dit wel in overleg met de dierenarts.

Is je hond in andere situaties ook snel gevoelig op de maag?

Nee dat is nou juist het gekke; ik heb een Spaanse straathond (van 28 kg) die álles eet wat ze te pakken krijgt, van dood beest al dan niet in staat van ontbinding, katten- en ganzenpoep, beschimmelde etensresten, alle soorten fruit, Barf en brokjes en werkelijk NOOIT overgeven of diarree oid. Maar als ze druppeltjes krijgt van phytonics oid, of een enkele keer metacam, dan voelt ze zich niet zo lekker, beetje hangerig en gaat ze veel gras eten.

Ik heb haar 11 jaar en ze is recent gecheckt, ze heeft nagenoeg geen artrose (!) en bloedonderzoek alles 100%.
Ze loopt nog prima dagelijks tussen de 2 en 3 uur (los)
Eigenlijk heb ik dus niets te klagen haha
Maar omdat ik mijn meisje heek graag in topconditie hou heb ik wel nagedacht over glucosamine (ooit aan een eerdere hond gegeven, van de Groene Os) maar heb ik na wat informatie van Barfplaats omega 3 algen capsules gekocht, van Testa.
Eén keer een capsule gegeven en prompt was ze misselijk.
Nu denk ik er wel over het nog eens te proberen, om zeker te weten dat het geen toeval was zeg maar.
Maar ik stel het nog steeds uit.

Ts sorry als ik teveel off topic ga.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 19:39

Nikass schreef:
Nee dat is nou juist het gekke; ik heb een Spaanse straathond (van 28 kg) die álles eet wat ze te pakken krijgt, van dood beest al dan niet in staat van ontbinding, katten- en ganzenpoep, beschimmelde etensresten, alle soorten fruit, Barf en brokjes en werkelijk NOOIT overgeven of diarree oid. Maar als ze druppeltjes krijgt van phytonics oid, of een enkele keer metacam, dan voelt ze zich niet zo lekker, beetje hangerig en gaat ze veel gras eten.

Ik heb haar 11 jaar en ze is recent gecheckt, ze heeft nagenoeg geen artrose (!) en bloedonderzoek alles 100%.
Ze loopt nog prima dagelijks tussen de 2 en 3 uur (los)
Eigenlijk heb ik dus niets te klagen haha
Maar omdat ik mijn meisje heek graag in topconditie hou heb ik wel nagedacht over glucosamine (ooit aan een eerdere hond gegeven, van de Groene Os) maar heb ik na wat informatie van Barfplaats omega 3 algen capsules gekocht, van Testa.
Eén keer een capsule gegeven en prompt was ze misselijk.
Nu denk ik er wel over het nog eens te proberen, om zeker te weten dat het geen toeval was zeg maar.
Maar ik stel het nog steeds uit.

Ts sorry als ik teveel off topic ga.

Oh ja straathondje. Hier dus ook. En ook een hele beroerde en slechte start. Als je er eens over wil sparren mag je me altijd een pb sturen hoor. Je bent wel echt lekker bezig met van alles uitsluiten. En goed dat je dierenarts zo gericht meedenkt. Ik heb misschien wel een leuk fora voor je. Ik hoor het wel als je interesse hebt :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 20:10

Ah dank je!
Bij haar denk ik meer preventief, ook al is ze fit, maar gezien haar leeftijd.
Ze komt niet veel bij de dierenarts, maar ze was toen bij de orthopeed wegens een vrij acute, ernstige kreupelheid. Vandaar de onderzoeken. Waar overigens niets uit kwam omdat ze dus overal met vlag en wimpel voor slaagde :)
Uiteindelijk drie weken rustig aan en pijnstillers en toen liep ze weer als een kievit.

Ik zal je even pb sturen, anders gaat het topic teveel over mij.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 16:46

We hebben er 2 getest en na een week gebruiken begon hij te spugen, dus nu een weekje even niks en weer verder kijken.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 17:09

Mijn herder van bijna tien met spondylose doet het bijzonder goed op 'Dr Ann's ' Mobilty Support Advanced. Wanneer hij weer kreupel loopt of duidelijk last heeft, dan krijgt hij één tablet.
De dag erna is hij weer pijnvrij.

https://www.medpets.nl/dr-anns-mobility ... t-advanced

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 19:02

Puchje schreef:
Mijn herder van bijna tien met spondylose doet het bijzonder goed op 'Dr Ann's ' Mobilty Support Advanced. Wanneer hij weer kreupel loopt of duidelijk last heeft, dan krijgt hij één tablet.
De dag erna is hij weer pijnvrij.

https://www.medpets.nl/dr-anns-mobility ... t-advanced

Dank je wel interessant!

Ik denk erover om toch elders voor een second opinion te gaan en hem weer te laten onderzoeken. Mijn vermoedens dat er ergens iets niet goed zit en het spugen geven mij toch het gevoel dat ik ook ergens anders moet zoeken en doorzetten dat daar echt iets niet goed is.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 19:19

Flexadin hebben we hier goede ervaringen mee.