Cbd of Bach voor onzeker rescue hondje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-23 20:10

Bedankt voor de tips!
Traplopen gaat het voorlopig niet worden. Ze mist 1 achterpootje dus ben bang dat ze naar beneden kukelt.
Maar ze doet het verder best goed hoor, los van dat ze de huiskamer niet uitdurft en tuigje vreselijk vindt.
Het is een enorme knuffelkont die ook prima dr eigen tijd/rust zoekt. Bezoek vindt ze leuk.
*edit• Oh en ze mag wel wat beter eten, dat vind ik echt 3x niks.
Laatst bijgewerkt door Talida op 26-08-23 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 20:19

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Wat het allerbeste helpt tegen angst, is je hond normaal laten meedraaien in je huishouden, duidelijk zijn in je verwachtingen, regels stellen en leiding geven.
Samen dingen aangaane. (En vooral NIET zaken gaan vermijden, voorzichtig of onzeker doen.)
Dit zorgt er voor dat honden zekerheid krijgen en zelfvertrouwen opbouwen.
Tevens zorgt dit voor een goede band opbouwen tussen hond en mens.

Die olieen etc. voegen vrijwel niets toe in mijn optiek, dat is vooral voor leuk voor de commercie en mensen die graag hun gevoel willen afkopen. Of als je dier is uitbehandeld en je wil nog wat laatste dingen uitproberen.

Succes!

Hettieheks

Re: Cbd of Bach voor onzeker rescue hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 22:09

Nou ts,

Zo zie je dat je al veel verschillende meningen en adviezen ontvangt. Dit is wat ik altijd zo jammer vindt..

Laat ik voorop stellen dat ik begrijp dat mensen dergelijke vragen op fora stellen. Maar er komen in deze ook veel antwoorden voorbij die jou en je hond niet gaan helpen.

:) ik wens je veel plezier met je hondje, en ook wijsheid :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 23:04

Wat een schattig koppie dat komt goed alleen duurt het vaak even. Met kleine stapjes gaan ze vooruit, ik heb ook buitenlanders en het is altijd goed gekomen.

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 15:12

Afbeelding

Foto's zeggen soms meer dan woorden; zie hier onze 2e rescue, die hebben we sinds januari. Net als onze 1e is het een blij ei geworden, loopt hij los waar het veilig is, en ziet hij er goed uit, geen kale plekken meer. Het duurde een paar weken voor hij zindelijk was, maar ook dat is goedgekomen.

Onze eerste staat in mijn profiel, haar hebben we op 13 jarige leeftijd moeten laten inslapen wegens nierfalen. Zij was de eerste maanden heel erg angstig.
Na 2 weken liep zij al los en alle angsten zijn verdwenen. Zij was zo'n lief dametje.
Dit is een geleidelijk proces en duurt maanden, maar het komt goed. Volgens een sarcastische bokker hierboven heb ik mij laten leiden door een beul, oké...?
Altijd juist goed om ervaringen te vragen als je nog nooit zo'n hond gehad hebt, dat sterkt je, en als je het vertrouwen hebt dat het goed komt straal je dat uit naar je hond.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 15:16

Het was echt niet sarcastisch bedoeld.

Ik meen het oprecht wanneer ik zeg dat Cesar zijn methode alles behalve diervriendelijk is.

Dat mensen dat advies opvolgen, ja dat genuanceerder en ik vindt dat ook niet zozeer kwalijk. Het is altijd goed om advies te vragen wanneer je hier zelf niet uitkomt. Echter zijn er gelukkig tegenwoordig zoveel meer dingen bekend en zijn er echt methodes die niet alleen het probleem van de baasjes, maar ook die van de honden oplossen. En dat is bij cesar allesbehalve het geval.

De hond op de foto ziet er in ieder geval gelukkig uit!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 16:26

Meningen verschillen, dat mag uiteraard.
Ik heb zelf wel al een opvanger Bach rescue druppels gegeven, goeie ervaringen mee.

Heb een opvangertje anderhalf jaar thuis gehad, die liep niet, die kroop over de grond en langs de muur af, gelukkig had ik buitenrennen, waar ik ze eerst eens naast een rustige hond kon zetten.
Aankijken was al te veel, daar hing ik een trainingslijn aan het vaste kettinkje, en dan liep ik zonder haar aan te kijken de ren uit, als ik me omdraaide en haar aankeek plakte ze al meteen als een kleedje aan de vloer vast, dan kreeg je haar geen meter vooruit.
Heb je het wel over een extreem bange hond, die zich gelukkig aan mijn stabiele roedel op kon trekken.
Zulke honden kun je alleen maar een goeie halsband aandoen, met een kettinkje van anderhalve meter eraan, (touwtje hadden ze na twee dagen wel eraf geknaagd) die kun je niet eens normaal aanlijnen de eerste dagen.

Dat hondje heeft later ook wel baat gehad bij accupunctuur, nu had die ook wel fysiek behoorlijk afgezien, achteraf bleek die door de slaag die ze gehad had een gebroken rib gehad te hebben, arm ding |(

Maar je gelooft het niet, dat is uiteindelijk toch nog een vrolijk lief hondje geworden, de mensen waar ze de rest van haar jaren heeft mogen doorbrengen hebben er zelfs nog mee gefrisbeed, ze pakte zelfs koekjes aan van mensen, dus ja, met heel veel tijd, geduld en niet te veel verwachtingen kom je best een eind.

TS, succes ermee :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 13:52

Alles valt of staat met energie en intenties, dat is het mooie aan met dieren werken.
Je bepaalt daarmee dus ook zelf je succes en progressie :)