Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mdrf schreef:Als je de eieren nog wil eten, geen exzolt of andere chemische middelen doen. Is namelijk gewoon een "zusje" van fipronil.
Roofmijten, tabaksstelen, Finecto, onkruidbrander, bloedluisbakjes etc. Allemaal inzetten en een lange adem hebben. Eitjes zijn bijna niet dood te krijgen en komen weer uit zodra de omstandigheden optimaal zijn. En elk kiertje dichtkitten zodat er zo min mogelijk verstopplekjes zijn.
Mdrf schreef:Als je de eieren nog wil eten, geen exzolt of andere chemische middelen doen. Is namelijk gewoon een "zusje" van fipronil.
Roofmijten, tabaksstelen, Finecto, onkruidbrander, bloedluisbakjes etc. Allemaal inzetten en een lange adem hebben. Eitjes zijn bijna niet dood te krijgen en komen weer uit zodra de omstandigheden optimaal zijn. En elk kiertje dichtkitten zodat er zo min mogelijk verstopplekjes zijn.
Cayenne schreef:Maar in de winter lijkt me dat niet fijn voor ze?
Wanneer het vriest is het aan de grond een stuk kouder voor ze als wanneer ze op stok kunnen zitten en ook met vocht en tocht doen kippen het niet altijd goed.
Palmera schreef:druppeltje schreef:Wij branden twee keer per jaar het hok met een onkruidbrander. Vervolgens leg ik tabaksplanten in het hok. Als het echt erg is, doen we dan ook een finecto kuur door het drinkwater, maar dat is eigenlijk al lang niet meer nodig geweest. Maar eerlijk, een nieuw hok wordt ook van plastic of iets anders.
Witkalk, echt een grootmoeders truc, hielp in mijn hok geweldig!
Tabac, helpt dat? Ik kan hier met gemak aan resten van de sigaren productie komen...
Rivendell schreef:Kunststof hok is geen garantie dat je geen bloedluis krijgt. Ik gebruik IBC vaten als nachthokken met vlas op de bodem en ook daar soms bloedluis. De vaten zijn nagenoeg naadloos, maar toch af en toe een uitbraak