Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wilmatj schreef:Ik vraag mij wel af hoe jullie het zouden oplossen als je een grote hond hebt die reageert op andere honden. ( doordat ie zelf ooit is aangevallen of iets anders naars meegemaakt heeft )
Een foei is daar niet genoeg bij, als de hond niet of lastig te trainen is met voer maakt dat er niet makkelijker op.
Een correctie is dan zo nu en dan nodig, maar als een tik, een rukje of iets in die richting niet mag. Hoe pak je dat dan aan? Laat je de hond op de andere langskomende hond reageren? Ook als hond totaal niet meer naar je luisterd?
wilmatj schreef:Ik vraag mij wel af hoe jullie het zouden oplossen als je een grote hond hebt die reageert op andere honden. ( doordat ie zelf ooit is aangevallen of iets anders naars meegemaakt heeft )
Een foei is daar niet genoeg bij, als de hond niet of lastig te trainen is met voer maakt dat er niet makkelijker op.
Een correctie is dan zo nu en dan nodig, maar als een tik, een rukje of iets in die richting niet mag. Hoe pak je dat dan aan? Laat je de hond op de andere langskomende hond reageren? Ook als hond totaal niet meer naar je luisterd?
janderegelaa schreef:Honden bijten elkaar toch ook als iets ze niet bevalt?
janderegelaa schreef:wilmatj schreef:Ik vraag mij wel af hoe jullie het zouden oplossen als je een grote hond hebt die reageert op andere honden. ( doordat ie zelf ooit is aangevallen of iets anders naars meegemaakt heeft )
Met een muilkorf?
DuoPenotti schreef:ach die van ons heeft ook wel een tik op de neus gehad.
Ja sorry reflex als die haaientanden ineens hard pakken.
Ja sorry reflex van deze paardenmishandelaar die dat ook direct doet bij een paardenhap.
En een stem geluid is er dan ook automatisch bij.
En geen schuwe hond en geen schuwe paarden.
Die krijg je als ze geen link kunnen leggen doordat het te laat is.
Zeg ik nu, ga allemaal je dier een tik geven, nee.
Maar ik ga ook niet de geweldige dieren opvoeder proberen uit te hangen.
Waarvan het bij de meeste in het echie zo mooi niet is.
Barbabientje schreef:Robin_S schreef:Dat doe je dan hoogstens op de borst als de confrontatie frontaal is.
Meningen mogen verschillen!
Maar hoe kun jij bij de borst van een paard als ie gestekt op je afkomt?
Mijn armen zijn zo lang niet hoor.
BaileyMix schreef:Het gaat toch over honden, niet over paarden? Vind ik wel even wat anders.
Robin_S schreef:Je zei toch dat je je knie ophaalde naar je herder, mijn antwoord was: op de borst.
Robin_S schreef:Ook dit soort agressie bij honden zou ik nooit op het hoofd slaan. Met een beetje pech krijg je een weerwoord.