Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Machie schreef:Wij zijn 2 honden verloren aan een milttumor. De ene is geopereerd en heeft daarna nog 2 maanden geleefd maar dat was niet fijn en niet leuk.
De 2e kwamen we erachter dat de tumor lekte (ook 13.5 jaar oud) en hebben we toen direct laten inslapen.
Ik ken persoonlijk 0 honden met een milttumor die een half jaar later nog in leven waren, ken er vooral veel die het maar 2-3 maanden hebben volgehouden.
Tieneke schreef:Als je gevoel zegt het wel te doen, zou ik het ook doen. Anders ga je je achteraf toch verwijten maken van "had ik maar...". Het bij zoiets vaak erop of eronder zijn, er is geen juiste keuze. En dan kan je inderdaad beslissen dat als tijdens de operatie blijkt dat het een onbegonnen zaak is, je haar laat inslapen. Afscheid nemen voor de operatie start.
In elk geval veel goede moed, zoiets is superlastig.
Leandra schreef:Milt verwijderen is een stevige operatie met best wel wat mogelijke complicaties. Maar ik heb in mijn werk als paraveterinair best wat oudere honden echt zo zien opknappen na de operatie. Sommige hebben echt nog jaren geleefd. Maar in dit geval weet je pas hoe erg het is als de hond open ligt.
Als het mijn hond zou zijn zou ik hem wel laten opereren. Maar dat is mijn mening.
BigOne schreef:Gewoon opereren en zelf alles betalen. Hond is meestal bij jou?
BigOne schreef:Ook uitgelegd dat afwachten een vervelende dood zal betekenen?
Laat de mede-eigenaar anders ook de da bellen.