Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Eigenlijk reageer ik liever niet op jou Kuggur. Je kraamt weer onzin uit zoals gewoonlijk.
Maar voor de mensen die voor de keuze staan:
Het is niet twee keer hetzelfde artikel (maar dat ziet iedereen die het leest natuurlijk vanzelf).
En Monique Bladder is niet tegen castratie. Ik ook niet.
Het is alleen wel een afweging die je zorgvuldig moet maken. En dan is het prettig goed geïnformeerd te zijn.
Nikass schreef:En "Oostindisch doof"; je kunt een reu prima opvoeden, ook als hij niet gecastreerd wordt. Het is een beetje jammer als je castratie inzet als gedragstraining. Ben benieuwd wat je dan gaat doen als je reu als gevolg van zijn castratie gaat uitvallen naar andere honden.
marleen_usar schreef:De Roemeen van mijn dochter is chemisch gecastreerd, de dierenarts vroeg of hij uithaalde, Nee dat deed hij niet. Helaas doet hij het nu wel, dus moeten we wachten tot het is uitgewerkt. Hij was al bang van mannen, maar beet nooit. Laatst zat hij in de winkelwagen bij Intratuin, en een man kwam dichterbij en toen haalde hij uit. En later zaten we wat te eten toen beet hij een voorbijganger. Nu draagt hij buiten een aai mij niet vestje.
flettie schreef:Nikass schreef:En "Oostindisch doof"; je kunt een reu prima opvoeden, ook als hij niet gecastreerd wordt. Het is een beetje jammer als je castratie inzet als gedragstraining. Ben benieuwd wat je dan gaat doen als je reu als gevolg van zijn castratie gaat uitvallen naar andere honden.
Niet dat ik mij voor een vreemde moet verantwoorden maar ik heb mij goed ingelezen en laten informeren.
Waarom denk je dat ik hem eerst chemisch heb laten castreren ipv gelijk definitief? Als het chemisch niet bevalt dan laat ik hem intact maar tot nu toe wegen de voordelen op tegen de nadelen. Plus dat ik er geen zin heb dat de buren met oeps nestjes komen te zitten omdat meneer zo gedreven is (ja hij loopt los op het erf, ja alle buren hebben intacte teefjes).
Wat ik niet snap in deze hele discussie is waarom men niet zo stijgert als een teefje wordt gesteriliseerd maar een reu wel? Waarom is het bij een reu erger dan bij een kater of een hengst?
Mijn reu zit lekker in zijn vel. Is nog steeds zijn blije ik en vind nog steeds iedere mens en hond leuk om te ontmoeten en is nog steeds vrolijk en lief naar iedereen.