Kattenvoer voor zware kat

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaitlyn

Berichten: 9760
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Kattenvoer voor zware kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-23 22:09

Ik heb een aantal soorten Animonda blikvoer besteld 6 stuks per smaak. En Porta21 brokken voor erbij (in hun speeltjes). Dit heeft een vleespercentage van 80%, laag koolhydraatgehaalte en hoog eiwitgehalte.

maralyn

Berichten: 10496
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 22:13

Kaitlyn schreef:
Ik heb een aantal soorten Animonda blikvoer besteld 6 stuks per smaak. En Porta21 brokken voor erbij (in hun speeltjes). Dit heeft een vleespercentage van 80%, laag koolhydraatgehaalte en hoog eiwitgehalte.


Denk dat je daarmee al mooi opweg bent!!

Kaitlyn

Berichten: 9760
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-23 22:32

maralyn schreef:
Kaitlyn schreef:
Ik heb een aantal soorten Animonda blikvoer besteld 6 stuks per smaak. En Porta21 brokken voor erbij (in hun speeltjes). Dit heeft een vleespercentage van 80%, laag koolhydraatgehaalte en hoog eiwitgehalte.


Denk dat je daarmee al mooi opweg bent!!


Nu maar hopen dat ze het allebei willen eten. :))

xTammyy

Berichten: 4422
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 22:38

Hier een binnenkat die makkelijke te dik wordt ivm zijn medicatie.
Al snel kwam ik er achter dat natvoer het beste is (katten drinken vaak te weinig), maar gezien hij makkelijk tandsteen ontwikkelt, is droogvoer beter voor hem.
Zo kwam ik er ook achter dat eigenlijk alle grote, bekende merken, een veel te hoog koolhydraat gehalte in hun voer hebben.

Het Royal canin voer wat ik eerst voerde:
Ruw vet: 13.00 %, Ruwe as: 7.30 %, Ruwe celstof: 4.00 %, Ruw eiwit: 27.00 %
Tel de hersen bij elkaar op = 51.3. Het overige percentage zijn koolhydraten, dit hoeft namelijk niet vermeld te worden! En dat terwijl een kat juist weinig koolhydraten nodig heeft.

Nu voer ik hem daarom Orijen original
Ruw eiwit 40%
Ruw vet 20%
Ruwe as 8%
Ruwe celstof 3%
Vocht 10%
Calcium 1,4%
Fosfor 1,1%
Magnesium 0,1%
Taurine 0,2%
Omega-6 vetzuren 3,1%
Omega-3 vetzuren 1,0%
DHA / EPA 0,3% / 0,2%
Daar blijft maar zo’n 10% over voor de koolhydraten.

Met dit voer blijft hij mooi op gewicht en zijn zijn ‘vreetbuien’ ook duidelijk minder geworden.

Je kan je vraag ook eens stellen in de Facebook groep ‘natuurlijke katten’.

Nyaleti

Berichten: 6379
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 00:13

aisa schreef:
ik heb een mega kater van 12,5 kilo ,die sinds een paar maanden inderdaad royal canin satiety krijgt .
Hij doet het super op 55/60 gram brokjes en een half zakje natvoer als ie wat blijft zeuren.

Hij zit sinds deze week op 9,8 kilo. *\%/*

Hij is echt een hele grote jonge net als zijn broer,maar 8 a 9 kilo daar moet ie naar toe.

zijn broer krijgt normale brokjes ,ook in etapes van dezelfde grammen ongeveer


Sorry offtopic maar heb je foto's? :wow:

Renee

Berichten: 3130
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Overal & Nergens

Re: Kattenvoer voor zware kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 07:26

Ik heb zelf purizon tot halverwege vorig jaar gevoerd maar kan dat voor dieren die snel aankomen heel erg afraden. In de loop der jaren (heb het echt wel een tijdje gevoerd) hebben ze het vet percentage verhoogd. Hierdoor is het een enorm calorierijke brok geworden.

Wij zitten met het zelfde probleem een zware kat en 1 op gewicht. De dame die netjes goed op gewicht blijft moet haar maaltijden spreiden over de dag anders gaat ze spugen. Omdat ze bij honger gaat schrokken en haar maagje dat niet aan kan. De zwaardere kat kan prima 1/2 keer per dag eten en is dan helemaal tevreden. Maar vanwege de dame op gewicht voeren wij calorie beperkt (sanabelle indoor). Maar dit is nog niet zaligmakend want ondanks dat de zwaardere dame langzaam afvalt is het nog een lange weg. Het is voor ons ontzettend lastig om voer te vinden waar de dame met zwakke maag niet van gaat spugen (of door schrokken of door nat voer helaas) en de zwaardere dame van op gewicht blijft.

Kaitlyn

Berichten: 9760
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-23 08:38

xTammyy schreef:
Hier een binnenkat die makkelijke te dik wordt ivm zijn medicatie.
Al snel kwam ik er achter dat natvoer het beste is (katten drinken vaak te weinig), maar gezien hij makkelijk tandsteen ontwikkelt, is droogvoer beter voor hem.
Zo kwam ik er ook achter dat eigenlijk alle grote, bekende merken, een veel te hoog koolhydraat gehalte in hun voer hebben.

Het Royal canin voer wat ik eerst voerde:
Ruw vet: 13.00 %, Ruwe as: 7.30 %, Ruwe celstof: 4.00 %, Ruw eiwit: 27.00 %
Tel de hersen bij elkaar op = 51.3. Het overige percentage zijn koolhydraten, dit hoeft namelijk niet vermeld te worden! En dat terwijl een kat juist weinig koolhydraten nodig heeft.

Nu voer ik hem daarom Orijen original
Ruw eiwit 40%
Ruw vet 20%
Ruwe as 8%
Ruwe celstof 3%
Vocht 10%
Calcium 1,4%
Fosfor 1,1%
Magnesium 0,1%
Taurine 0,2%
Omega-6 vetzuren 3,1%
Omega-3 vetzuren 1,0%
DHA / EPA 0,3% / 0,2%
Daar blijft maar zo’n 10% over voor de koolhydraten.

Met dit voer blijft hij mooi op gewicht en zijn zijn ‘vreetbuien’ ook duidelijk minder geworden.

Je kan je vraag ook eens stellen in de Facebook groep ‘natuurlijke katten’.


Ik ga eens kijken wat het bevat wat ik nu besteld heb.

Het nat vlees (1 van de, maar allemaal hetzelfde merk en vergelijkbaar, maar ander vlees):
Kip & Zalm: Kip (60%, maag, lever, vlees, hart, vet), zalm (10%), calciumcarbonaat, natriumchloride.
ruw eiwit 11.0 %
ruw vet 6.0 %
ruwe vezel 0.5 %
ruwe as 2.4 %
vocht 79.0 %
taurine 0.8 g/kg
Zonder de taurine zit ik dan al op 98,8%

De brokjes:
ruw eiwit 47.0 %
ruw vet 21.5 %
ruwe vezel 2.5 %
ruwe as 10.5 %
magnesium 0.1 %
vocht 7.0 %

Dan blijft er 11,6% over aan koolhydraten.

De RC Santiety heeft een lager eiwitgehalte (34%) en blijft ook bijna 34% aan koolhydraten over

Ter vergelijking, de edgar & cooper zit op:
ruw eiwit 30%, ruw vet 17%, ruwe celstof 2,5%, ruwe as 7,5%, vochtgehalte 6%, omega 6 3,1%, omega 3 0,9%, calcium 1,1%, fosfor 0,9%.

Dan blijft er ook 31% aan koolhydraten over :wow:

En dan dacht ik dus zo goed bezig te zijn, ik ben echt met open ogen in hun reclame gevallen. :o
Eerlijk gezegd was ik mij ook nooit zo bewust van koolhydraten in voer, heb ik toch maar weer mooi geleerd hier.

Renee schreef:
Ik heb zelf purizon tot halverwege vorig jaar gevoerd maar kan dat voor dieren die snel aankomen heel erg afraden. In de loop der jaren (heb het echt wel een tijdje gevoerd) hebben ze het vet percentage verhoogd. Hierdoor is het een enorm calorierijke brok geworden.

Wij zitten met het zelfde probleem een zware kat en 1 op gewicht. De dame die netjes goed op gewicht blijft moet haar maaltijden spreiden over de dag anders gaat ze spugen. Omdat ze bij honger gaat schrokken en haar maagje dat niet aan kan. De zwaardere kat kan prima 1/2 keer per dag eten en is dan helemaal tevreden. Maar vanwege de dame op gewicht voeren wij calorie beperkt (sanabelle indoor). Maar dit is nog niet zaligmakend want ondanks dat de zwaardere dame langzaam afvalt is het nog een lange weg. Het is voor ons ontzettend lastig om voer te vinden waar de dame met zwakke maag niet van gaat spugen (of door schrokken of door nat voer helaas) en de zwaardere dame van op gewicht blijft.


Oh dat lijkt mij inderdaad een lastige situatie. Vroeger thuis hebben wij ook 1 zo'n kat gehad die dan wel de brokken ging schrokken die niet voor haar waren als ze de kans kreeg, maar dan alles er weer uit gooide inderdaad.
Gelukkig zijn deze beide katten niet gevoelig op hun maag en hoop ik met wat ik heb besteld (hoog vleespercentage, veel eiwitten, weinig koolhydraten) ze beide tevreden te krijgen. Meerdere voermomenten met het nat voer en de harde brokjes verdeeld over meerdere voermomenten in hun bakjes en verder vooral aanbieden in hun voerspeeltjes die overal door huis verspreid liggen en al spelend met ze. Vooral de zware kat gaat daar heel erg goed op, die speelt graag fanatiek voor een beloning.

Echt heel erg bedankt allemaal, ik heb hier echt veel aan gehad!

Tancreda4

Berichten: 24208
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 08:50

Het is ook zo'n puzzel! Ik heb laatst bij catmoneo een abonnement genomen om een brokjes lijst te bekijken. Ook omdat ik wil overstappen, maar geen idee heb wat goed is. Deze mevrouw heeft van tig kattenvoer soorten alles op een rijtje gezet en met de lijst kan je bekijken wat goed scoort en op welk vlak.

Ik heb nu eerst proefzakje Purizon Adult en Feringa adult besteld om te proberen. Ben benieuwd.
Orijen zou ik ook wel willen proberen (die hebben Fit & Trim, voor overgewicht), maar die vind ik wel echt duur... :o

Animonda Carny nat voer geeft ik ook. Maar ik vind dat wel lastig om hem volledig op nat voer te zetten, want dat moet ik handmatig doen. Zijn brokjes komen uit de automaat, dus ook altijd eten als ik er niet ben :)

xTammyy

Berichten: 4422
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Kattenvoer voor zware kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 09:11

Droogvoer zal altijd koolhydraten bevatten omdat dit het ‘bindmiddel’ is om het brokje bij elkaar te houden.
Echter is het ook een goedkope vulling :)
Daarom zijn de merken welke een laag koolhydraat gehalte in hun brok hebben, vaak een stuk duurder.

In natvoer heb ik me niet verdiept gezien dat voor mijn kat niet op gaat.

Kaitlyn

Berichten: 9760
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-23 09:22

Tancreda4 schreef:
Het is ook zo'n puzzel! Ik heb laatst bij catmoneo een abonnement genomen om een brokjes lijst te bekijken. Ook omdat ik wil overstappen, maar geen idee heb wat goed is. Deze mevrouw heeft van tig kattenvoer soorten alles op een rijtje gezet en met de lijst kan je bekijken wat goed scoort en op welk vlak.

Ik heb nu eerst proefzakje Purizon Adult en Feringa adult besteld om te proberen. Ben benieuwd.
Orijen zou ik ook wel willen proberen (die hebben Fit & Trim, voor overgewicht), maar die vind ik wel echt duur... :o

Animonda Carny nat voer geeft ik ook. Maar ik vind dat wel lastig om hem volledig op nat voer te zetten, want dat moet ik handmatig doen. Zijn brokjes komen uit de automaat, dus ook altijd eten als ik er niet ben :)

Heb jij ook die blikken van 400 gram? Ik las hier van iemand over invriezen ivm beperkte houdbaarheid, maar op 5 kg is het voeradvies 260 gram, dus zo'n blik krijg ik per dag echt wel op.
Ik ga ze nog even een keer wegen, Miezemaus zit denk ik op dat gewicht, Lucifer is zwaarder. Moet nog even gaan puzzelen hoeveel ze van wat gaan krijgen zodat ik per dag bakjes kan klaarzetten. Lucifer moet afvallen, maar online hbe ik geleerd dat je voer langzaam moet afbouwen omdat een kat langzaam moet afvallen omdat ze anders kans krijgen op leververvetting.
Daar ga ik nog even op puzzelen.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Kattenvoer voor zware kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 09:46


maralyn

Berichten: 10496
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Kattenvoer voor zware kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 11:55

Ja, ik vries in. Maar heb dan ook 800 gram.

Kaitlyn

Berichten: 9760
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-23 13:53

maralyn schreef:
Ja, ik vries in. Maar heb dan ook 800 gram.

Ah ja dan snap ik het! En dan 1 kat of 2 katten?

Ik wilde eerst maar eens proberen of ze het met smaak eten, voordat ik echt grote verpakkingen ging bestellen. :o
Maar in principe kun je het wel een dag in de koelkast bewaren toch? Vandaag open, morgen opmaken? Of zou jij dan al gaan invriezen?

Mizora

Berichten: 18159
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 15:07

Hierboven wordt aangegeven dat alle missende percentages koolhydraten zijn. Daarbij worden echter 2 dingen over het hoofd gezien:
- brok bevat zo'n 8% water en dit staat niet altijd vermeld op de zak (en semi-moist brokken zoals Frolic en Platinum zelfs 14-18% water)
- Niet alle koolhydraten zijn zetmeel en suiker. Er is namelijk nog een categorie, en dat zijn lastig verteerbare vezels.

Dit zie je goed terug bij bietenpulp voor paarden:

Pavo Speedibeet:
Ruw eiwit: 8.3 %
Ruw vet: 2.1 %
Ruwe as: 6.2 %
Ruwe celstof: 16 %
Suiker: 5 %
Zetmeel: 0 %

Voeg daar de 8% vocht aan toe, en dan kom je op 45.6% bekend, dus 54.4% koolhydraten. Maar het kan geen zetmeel of suiker zijn, want die zitten hier al in. Wat je dan overhoud zijn vezels die paarden wel grotendeels kunnen verteren, maar honden en katten nauwelijks tot niet. Deze vezels geven een vol gevoel aan een hond of kat zonder dat het flink kcal toevoegt.

Als de hoeveelheid kcal ook genoemd wordt, dan kan je dat ook gebruiken om een idee te krijgen van het percentage verteerbare koolhydraten. RC Satiety als voorbeeld:
ruw eiwit: 34.0%
ruw vet: 9.0%
ruwe celstof: 14.6%
ruwe as: 8.6%
metaboliseerbare energie: 304kcal/100g.

Eiwit bevat 4kcal/g, zetmeel/suiker bevat 4kcal/g en vet bevat 9kcal/g.

34*4+9*9 = 217kcal/100g.

304-217 = 87kcal/100g via zetmeel+suiker
87/4 = 21.8% zetmeel + suiker

En hoewel de lastig verteerbare vezels niet veel kcal geven, kan dit toch zo maar 1-2 kcal/g zijn. Dus in werkelijkheid ligt de hoeveelheid zetmeel + suiker nog iets lager.

Ga je nu rekenen. Dan kom je op 96% uit. Er is dus minimaal 4% aan vezel-koolhydraat. De rest van het verschil is door het water. Mocht het watergehalte dus lager zijn (want het kan ook 6 of 7% van de brok zijn), dan is het vezel-koolhydraat gedeelte dus hoger, want meer kcal uit zetmeel+suiker kunnen er niet komen gezien de metaboliseerbare energie die door de fabrikant geleverd wordt.

Het aantal kcal/100g is dus ook een aandachtspunt bij je nieuwe brokjes. Dat is 47*4+21.5*9 = 381kcal/100g excl. de zetmeel+suiker, waarbij het hoofdingrediënt van de koolhydraten aardappel is en het tweede ingrediënt biergist, dus het percentage zetmeel t.o.v. suiker en vezel waarschijnlijk hoog is, dus dan komt er nog eens zo'n 10g aan z+s bij = 40kcal/100g = ±421 kcal/100g.

Dat betekent dat je kat ruim een kwart minder brokjes van porta21 mag dan van satiety. Dat geeft direct ook een ander beeld bij de hoeveelheid eiwitten die de kat binnen krijgt. Het verschil wordt veel kleiner (en bij narekenen blijkt het in dit specifieke geval zelfs gelijk te worden).

Stel, je kat mag 304kcal per dag binnen krijgen.
Dat betekent dat hij 100g van RC Satiety mag, en dus 34g eiwitten binnen krijgt.
Of hij krijgt 72g van Porta21 binnen. 47*0.72 = 34g eiwit.

Waar Satiety vrij laag in eiwit leek te zitten, blijkt dat opeens reuze mee te vallen. Er zit meer vulmiddel in deze brok, dat klopt. Maar dat is bewust gedaan om de kat meer te eten te geven.

Overigens gebruik ik hier Satiety omdat ik a) goede ervaringen heb met RC, dus als iemand het op basis van dit bericht gaat voeren, heb ik daar geen slecht gevoel over; b) hiervan de gegevens behoorlijk goed op het internet staan; c) omdat ik toch iets als voorbeeld moet kiezen.

Het is dus geen ode aan Satiety, maar om deze redenenen kies ik toch voor dit voer als voorbeeld.

ryukapple

Berichten: 1796
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Kattenvoer voor zware kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 16:07

Je hebt gelijk hoor mizora de koolhydraten uit veel meer bestaan dan suiker en zetmeel. En kattenbrokken bestaan gemiddeld idd uit 6 a 8% vocht. Maar royal canin Satiety vind ik persoonlijk een enge brok met de hoeveelheid lignocellulose. Dat is een enorm IK rijk product (wij hebben ook lignocellulose in de fabriek). Deze hoeveelheden kan echt wel darmiritatie veroorzaken. Ik kan de verhouding IK/FK hier niet zien. Maar ik zou dat hier nooit durven geven. Naar mijn mening kan je het dan beter oplossen door meer natvoer te geven. Door het lage ds gehalte kan je daar in verhouding ook meer van geven al zal het iets minder vullen dan vezels. En ze laten werken voor voer en porties verdelen over de dag zal ook helpen aan het meer verzadigd voelen

maralyn

Berichten: 10496
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 18:39

Kaitlyn schreef:
maralyn schreef:
Ja, ik vries in. Maar heb dan ook 800 gram.

Ah ja dan snap ik het! En dan 1 kat of 2 katten?

Ik wilde eerst maar eens proberen of ze het met smaak eten, voordat ik echt grote verpakkingen ging bestellen. :o
Maar in principe kun je het wel een dag in de koelkast bewaren toch? Vandaag open, morgen opmaken? Of zou jij dan al gaan invriezen?


Ja hoor, een dag in de koelkast kan prima. Ik heb er drie. Maar staan niet volledig op vlees. Hier momenteel smilla (of purizon) bij als brok.

Amber_anne

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Kattenvoer voor zware kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 18:40

Er bestaan hele handige deksels voor blikken dan blijft het ook langer goed

maralyn

Berichten: 10496
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 19:23

Amber_anne schreef:
Er bestaan hele handige deksels voor blikken dan blijft het ook langer goed


Ook voor niet handige mensen?

:') ik vraag dit niet voor een vriend. :')

Kaitlyn

Berichten: 9760
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 15:16

Misschien kan ik hier wel een volgtopic van maken voor Lucifer zijn afvalrace, al is het maar om voor mezelf bij te houden. :')

Ik had hele goede adviezen gekregen voor voer voor mijn katten en ben toen op Animonda nat vlees en Porta21 brokjes uitgekomen.

Op vrijdag 23 juni zijn Lucifer en Miezemaus verhuist en 's avonds heb ik ze gewogen. Ze zijn beide relatief grote HTK katten van 5 jaar.
Miezemaus zat op een keurige 5,3 kilo. Van Lucifer dacht ik dat hij rond de 7 of maximaal 7,5 kilo zou zitten. Meneer was een whopping 8,3 kilo. :wow: %)
Nu is hij nog groter dan Miezemaus, máár is Miezemaus potiger gebouwd (grove kop, brede nek, brede poten) en heeft Lucifer een smal hoofd, slanke, hogere poten, een langere staart en een slanke kop maar een buik als een zwangere geit.

Ze waren meteen dol van het vlees én Lucifer blijft niet zeuren om eten. Ze krijgen drie keer per dag nat vlees ('s ochtends, uit werk, voor we naar bed gaan) en hebben standaard brokjes ter beschikking. Waar hij eerder maar door kon blijven eten hoeven we nu maar 1x per dag een bodempje brokjes te geven en ligt er speelgoed met brokjes erin standaard verspreid door het huis. Die zijn vooral heel interessant als we in het weekend iets langer op bed willen liggen. :+

Mijn vriend heeft zich ontpopt tot ware katten papa en een heel voerschema gemaakt. In de ochtend en eind van de middag krijgen ze een kleinere portie en voordat we naar bed gaan de grootste portie. Overdag aten ze het namelijk niet op en 's avonds wel. :+
Omdat Lucifer meer schrokt krijgt hij het zo uit het blik geschept in een stuk zodat hij meer moeite moet doen en langzamer eet, Miezemaus krijgt het geprakt. Niet omdat hij het niet uit elkaar kan trekken, maar omdat hij gewoon veel rustiger eet en anders Lucifer net zo lang gaat staren tot Miezemaus wegloopt. Op deze manier kan Miezemaus rustig eten en eet hij ook gewoon zijn porties op en voorkomen we dat Lucifer alsnog veel te veel eet. :Y)

Elke vrijdag hebben we nu het wekelijkse weegmoment voor Lucifer. :')

23 juni 8,3 kg
30 juni 8,2 kg 100 gram - 1,20% - 100 gram - 1,20%
7 juli 8,05 kg 150 gram - 1,83% - 250 gram - 3,01%
14 juli 7,9 kg 150 gram - 1,86% - 400 gram - 4,82%
21 juli 7,8 kg 100 gram - 1,27% - 500 gram - 6,02%

Daarnaast wat hij is afgevallen in gram en percentages tov de week ervoor, en dan aantal gram en percentages tov het startgewicht.

Officieel mogen ze maximaal 2% van hun gewicht per week afvallen vanwege leververvetting en bij voorkeur niet sneller dan 1,3% per week ivm verlies van spiermassa. Ik ben benieuwd hoe de lijn aanhoudt, aangezien hij 2 weken richting de 2% is geschoten en de laatste vrijdag weer rond 1,2 zat zoals in de eerste week.

Een superslanke kat hoeft het van mij niet te worden, maar hij is wel écht heel erg obesitas met alle gezondheidsriscio's van dien. Mijn streefgewicht voor hem is 6,5 kilo. Alles wat we meer bereiken vind ik mooi meegenomen.

Eigenlijk had ik ook wekelijks een foto moeten maken van bovenaan. Goede om daar vrijdag anders maar mee te beginnen. Hebben we alleen van de 1e halve kilo *\o/* die hij kwijt is geen foto's.

maralyn

Berichten: 10496
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Kattenvoer voor zware kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 16:01

Wat super super goed!!!

Hier ook meerdere katten van vrienden laten afvallen door gewoon goede voeding te geven. Dus inderdaad annimonda carny en hoogwaardige brok erbij.

Zelfs de kittens krijgen naast hun brok ook carny. Jong geleerd is oud gedaan. Toch?

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Kattenvoer voor zware kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 16:05

Hier wil het afvallen niet echt lukken aangezien ik pillen moet geven en deze er niet ingaan zonder sausjes ed. Helaas is Nova weer 1 ons aangekomen

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Kattenvoer voor zware kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 16:35

Ik moet mijne nu 2x per dag antibiotica geven maar die duw ik gewoon achter in de mond en hou kop omhoog zodat ie moet slikken.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 17:04

Needje schreef:
Ik moet mijne nu 2x per dag antibiotica geven maar die duw ik gewoon achter in de mond en hou kop omhoog zodat ie moet slikken.

Nope, lukt niet. Mevrouw houdt haar kaken op elkaar...

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Kattenvoer voor zware kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 17:34

Ja de mijne ook als ik die niet zelf van elkaar af trek :D :D

Kaitlyn

Berichten: 9760
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 18:37

En een pillenschieter of de easypill?
Mijn vader had ook zo’n drama kat, maar met een houdgreep en kaken van elkaar trekken kreeg ik het wel altijd voor elkaar. Maar grappig was het niet. :=

Deze 2 zijn heel makkelijk. Bij Lucifer hebben ze zelfs een keer een los stuk (nog niet dood) vel zo weggeknipt zonder verdoving en daarna alcohol erover, gaf geen kik. :+