Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Soepblik schreef:Wij wonen in een huis met twee balkons, maar poeslief (en dit is een zeer energieke) heeft nooit de moeite genomen om op het randje te springen. Blijft uit zichzelf gewoon op de grond. Ze zijn niet (allemaal) achterlijk, wellicht speelt dat een rol.
Koper schreef:Soepblik schreef:Wij wonen in een huis met twee balkons, maar poeslief (en dit is een zeer energieke) heeft nooit de moeite genomen om op het randje te springen. Blijft uit zichzelf gewoon op de grond. Ze zijn niet (allemaal) achterlijk, wellicht speelt dat een rol.
Dit is dus ook mijn ervaring. Met balkons nooit raar gedoe gehad. Juist mét balkon kunnen ze de nieuwsgierigheid en energie een beetje kwijt en doen ze geen gekke dingen. Ik heb nu bijna 20 jaar katten van mezelf, en vroeger thuis hadden we ook katten en balkons. Dat was voordat mensen gaas of netten op hun balkons gingen spannen. En echt nog nooit dat er een kat van een balkon gemieterd is. Dan heb je het over verschillende katten en balkons, van breed balkon over de hele breedte van de woning tot 1 x 2 meter, en over rustige tot energieke katten.
Je kunt ook té voorzichtig zijn, zeg maar.
Koper schreef:Soepblik schreef:Wij wonen in een huis met twee balkons, maar poeslief (en dit is een zeer energieke) heeft nooit de moeite genomen om op het randje te springen. Blijft uit zichzelf gewoon op de grond. Ze zijn niet (allemaal) achterlijk, wellicht speelt dat een rol.
Dit is dus ook mijn ervaring. Met balkons nooit raar gedoe gehad. Juist mét balkon kunnen ze de nieuwsgierigheid en energie een beetje kwijt en doen ze geen gekke dingen. Ik heb nu bijna 20 jaar katten van mezelf, en vroeger thuis hadden we ook katten en balkons. Dat was voordat mensen gaas of netten op hun balkons gingen spannen. En echt nog nooit dat er een kat van een balkon gemieterd is. Dan heb je het over verschillende katten en balkons, van breed balkon over de hele breedte van de woning tot 1 x 2 meter, en over rustige tot energieke katten.
leeslampje schreef:Lang nadenken… en besloten dat ik toch voor plan B ga: er komt voorlopig geen kat
Afzetten van het balkon is de beste oplossing, maar mag niet. En ik heb op dit moment geen energie om dat toch met m’n verhuurder te bespreken (misschien later een keer). En ik acht die kans van slagen super klein.
En alle alternatieve opties vind ik best oké tot heel goed, maar ik merk dat het me toch teveel stress geeft. En dat ik dan continu in meer of mindere mate bang ben dat het mis gaat.
Kortom ik durf het niet aan
Cayenne schreef:Verhuizen!![]()
Maar even serieus: Wat jammer dat het kattennet niet mag van de verhuurder. Is dat vanwege het aangezicht?
Ik zou de gok echt niet nemen.. Er zijn genoeg katten die dat helaas niet meer kunnen navertellen.
Misschien is een rollensysteem een optie? Die zijn er wel voor schuttingen maar misschien werkt het ook op een balkon.
Nikass schreef:Katten altijd binnen houden of alleen maar aan een tuigje zou voor mij teveel inperking van hun vrijheid/welzijn zijn.
(en dat zeg ik terwijl ik me af en toe erger aan de hoeveelheid loslopende katten in de buurt)
leeslampje schreef:Net of gaas plaatsen zonder te boren, mag niet van de VVE (o.a. vanwege aangezicht idd). Nu wil ik best burgerlijk ongehoorzaam zijn en spreekt zo'n soort net/kooi achtige constructie me wel aan. Maar durf ik dat zonder plan B voor het balkon? Want was als alles toch weg moet? Arme poezel is dan al aan buiten gewend.