Katten en honden zijn natuurlijk vaak wel een dingetje, maar die van mij zijn binnenkatten en vinden het heerlijk om aan het riempje mee te wandelen. Echter merk ik dat veel mensen óf hun hond niet onder controle kunnen houden óf gewoon geen enkele aanstalte maken om de hond even aan te lijnen / bij hun terug te roepen / hond aan de lijn in bedwang te houden op het moment dat ze mijn katten zien.
Nu snap ik dat dit voor veel honden ook geen dagelijkse gebeurtenis is, maar gewoon puur doordat het vele eigenaren blijkbaar gewoon niet zoveel kan schelen (?) ben ik echt wel angstig om met ze lekker op pad te gaan. Wat ik overigens heel jammer vind voor ze, want ze genieten er echt van. Wij wonen nu in een appartementencomplex met een collectief park, waar uiteraard ook veel mensen met de hond wandelen. Helemaal prima... Maar het is nu meerdere keren voorgekomen dat de hond gewoon totaal niet terug wordt geroepen. Dus verder dan de patio komen we inmiddels al niet meer zovaak eigenlijk. Vind het gewoon te riskant voor ze.