Heerlijk nuchter, geen getrut, zo hoor je met een hond om te gaan!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BarbaLala schreef:Beemsterkaas, je had het niet beter kunnen verwoorden.
Heerlijk nuchter, geen getrut, zo hoor je met een hond om te gaan!
Beemsterkaas schreef:Ik zou het probleem echt niet groter maken dan het is![]()
Gewoon "Nee" en je bent vandaag al klaar (mits wat herhalen links en rechts). Werkt zo goed in de opvoeding van een hond.
Veel hondeneigenaren hebben het beste voor met hun hond. Het is bijna hun kind. En dat is natuurlijk heel mooi. Maar in hun goede bedoelingen vergeten ze grenzen te stellen die de hond de nodige rust in zijn hoofd geeft.
Beemsterkaas schreef:Kleine hondjes doen dat omdat ze geen leiding hebben. Dit heb ik allemaal al uitgelegd.
speurneusc schreef:dit gedrag komt omdat de jongste zijn hormoonen kwijt is door het casteren, nu ruikt ie meer als een lekker teefje en daar heeft de oude wel zin in.
cursebreaker schreef:@superpony,
Daarom haal ik dan ook herhaaldelijk wel aan om een professional in huis te halen die live mee kijkt of wie je in ieder geval van voldoende beeld materiaal kunt voorzien, maar die een meer volledig 'beeld' krijgt en idd niet alleen zou lezen wat wij lezen. Die de honden kan beoordelen, die TS vooral kan begeleiden hierin enzovoorts. Dat lijkt mij sowieso het beste plan van aanpak als je dit wilt 'aanpakken'. Aan de hand van gegeven adviezen en meningen hier op bokt, zie je eerlijk gezegd sowieso door de bomen het bos niet meer want de een zegt dit en de ander dat. De een interpreteert dat stukje 'zus' en de ander 'zo' en de een verklaart dit als waarheid en de ander dat en wie heeft gelijk? Is niet veel van te zeggen omdat we gewoon ook niet eerlijk kunnen beoordelen zonder de honden te zien, nog los van het feit dat ook niet iedereen gelijk zal hebben, myself included net zo goed misschien. Er kan meer aan de hand zijn of minder... Dus het enige waar je uiteindelijk pas echt wat aan hebt is om toch iemand in huis te halen die met je meekijkt hiernaar.