BaileyMix schreef:Dank je! Hij heeft inderdaad maar een korte concentratieboog, dus trainen is kort. Buiten wel langer, omdat ik wil dat hij normaal naast me loopt en oplet, zeker in bebouwde kom.
Hij is dol op trekspelletjes, komt ook heel de dag door met zijn trekspeeltje aanzetten. Hij draait echter vrij snel door, echt overenthousiast en wordt een soort pitbull. Dus ik wil alleen kort met hem spelen als ik ook snoepjes in m'n zak heb, zodat hij loslaat als ik wil stoppen. Maar hij wordt er wel blij van![]()
Hij is inderdaad zeer opgewonden. Ook onzeker, zeker toen hij net aankwam. Komt uit het asiel. Ik heb vaak het idee dat hij gewoon niet weet wat hij aan moet met zichzelf, onzeker is, en niet genoeg kaders krijgt. Het onzekere is al verbeterd met trainen. Hij doet dat goed, wordt dan veel beloond en heb het idee dat dat hem zekerder maakt.
Bijvoorbeeld als er bezoek komt of als hij denkt dat er gewandeld gaat worden, gaat hij zó gek doen. Als een soort kleuter die opeens de handstand gaat doen als er visite isBlaffen, rondrennen, schoenen halen, en dus plassen. Ook iets wat we hier gaan oefenen dus.
Nog een verplicht fotootje van het droppie, trouwens, weten jullie ook om wie het gaat (en waarom ik zo verliefd op hem ben, haha)
[ [url=m/QoL3FS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Leuke hond! Teckels zijn echt wel een ras apart vind ik.
Plassen is waarschijnlijk van spanning (kan positieve spanning zijn=enthousiamse, maar ook negatief=onzekerheid) dit kan het beste negeren, hij kan er niks aan doen.
Beste voor onze teckel is om hem bij visite waarbij hij zich onzeker voelt, zn eigen plekje te geven in de bench. De visite mag dan niet eens naar hem kijken en moet hem helemaal negeren.
Hij heeft dit lang niet bij iedereen gelukkig.