Hond weer aan het eten krijgen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:40

girlyggirl schreef:
Voor de kat zijn er eetlustopwekkers ( is eigenlijk menselijke antidepresiva maar werkt dus hiervoor bij katten) ms werkt t ook bij de hond? Zou eens je da vragen

Cerenia idd. Kun je best vragen bij de dierenarts. Zeker als ze al voer gevoelig is plus andere medische issues lijkt mij dit veiligere oplossing dan allerlei voer experimenten. Misschien tijdelijk paar dagen cerenia en daarna maag bescherming of maagzuur remmers oid. Ook kun je kijken naar cholodin of puur choline. Dat werkt ook super!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:49

In de bijsluiter staat: “De dosering dient oraal te worden toegediend en binnen een range van 0,2 tot 0,6 mg pimobendan/kg lichaamsgewicht per dag te worden gehouden“.
Vandaar mijn opmerking: kijk naar de dosering ivm het gewicht van je nu al 2 kg afgevallen teckel. Weet niet wat je hond woog maar ws is 2kg naar verhouding veel. De dosering kan dus in overleg met je da ws omlaag.
Maar je zal mss al wel contact hebben gehad vanochtend?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:56

Ik heb goede ervaringen met Prins petfoods en hun care team. Die kun je altijd bellen en om advies vragen. Mijn ouders hebben een zeer kieskeurige ruwhaar teckel die ondergewicht had en slecht at. Nu eet hij goed en is mooi op gewicht. Mijn eigen hond had onverklaarbare diarree, DA kon geen oorzaak vinden maar door aanpassen van dieet nu van de diarree af.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 12:38

noviceh schreef:
Overleg met je dierenarts, geef niet zomaar iets! Bouillon klinkt heel aantrekkelijk, maar dit is enorm zout. Bij hartritmestoornissen wordt vaak vocht vastgehouden (of vice versa), een zoutarm dieet is dan heel belangrijk.
Daarbij kan de dierenarts ook kijken of er eventueel andere medicatie gegeven kan worden, als de eetlust van jouw hond zo slecht blijft.

Kant en klare bouillon is indd heel zout. Daarom beter zelf maken :)

pateeke

Re: Hond weer aan het eten krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 11:16

Aangezien je hond onderliggende gezondheidsproblemen heeft, zou ik niet zo maar zelf gaan uitproberen. De dierenarts kan je normaal wel advies geven over welke voeding geschikt is voor je hond.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 11:19

noviceh schreef:
Overleg met je dierenarts, geef niet zomaar iets! Bouillon klinkt heel aantrekkelijk, maar dit is enorm zout. Bij hartritmestoornissen wordt vaak vocht vastgehouden (of vice versa), een zoutarm dieet is dan heel belangrijk.
Daarbij kan de dierenarts ook kijken of er eventueel andere medicatie gegeven kan worden, als de eetlust van jouw hond zo slecht blijft.

Dit inderdaad.

Duidelijke bijwerking die ook niet te onderschatten is.
En de lekkere dingen die haar over de streep zouden trekken zijn vaak erg zout, wat je misschien net niet wil. Ik zou zelf ook proberen zoeken (met de DA) naar andere medicatie, die deze bijwerking niet of minder heeft.

paars

Re: Hond weer aan het eten krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 16:35

Hoop dat TS nog een keer een update komt geven. Ben benieuwd hoe het met haar oudje is.