Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Avalanche schreef:Dat is mij nooit gelukt. Cat.exe stopped working![]()
Mijn kat valt om met tuigje, dan kan hij niet meer lopen
Cinnepin schreef:Ik heb op de dierenambu gewerkt. Hier moest je als vinder een formulier invullen als je een kat ( of hond ) zonder chip gevonden had. Een vindersverklaring. Die ging mee naar het asiel.
Hier was het zo dat de vinder de kat niet zelf mocht adopteren. Dit is door misbruik gekomen. Mensen die dus zogenaamd een kat hadden gevonden en die nodig naar de da moest of whatever. Deze gaven de kat mee aan de ambu om hem voor adoptie kosten weer terug te willen ( gecastreerd etc ) om zo onder de da kosten vandaan te komen, en dus alleen adoptie kosten hadden en hun kat behandeld en wel terug hadden.
Cinnepin schreef:Ik heb op de dierenambu gewerkt. Hier moest je als vinder een formulier invullen als je een kat ( of hond ) zonder chip gevonden had. Een vindersverklaring. Die ging mee naar het asiel.
Hier was het zo dat de vinder de kat niet zelf mocht adopteren. Dit is door misbruik gekomen. Mensen die dus zogenaamd een kat hadden gevonden en die nodig naar de da moest of whatever. Deze gaven de kat mee aan de ambu om hem voor adoptie kosten weer terug te willen ( gecastreerd etc ) om zo onder de da kosten vandaan te komen, en dus alleen adoptie kosten hadden en hun kat behandeld en wel terug hadden.
SnuitjeLove schreef:Wat een mooi verhaal. Dit katje was ook wel erg aanhankelijk dus denk dat hij zeker wel mensen gewend is. Maar wel was hij buiten erg schrikachtig en steeds aan het wegduiken voor onverwachte bewegingen. Optillen ging met een kleine tegenstribeling op zich prima. Vond hem wel heel erg mager en licht, was heel fragiel om vast te houden. Toen hij hier binnen was was hij heel erg gefocust op ons, zodra we wegliepen begon het mauwen. Toen we hem meelokten naar de bank kwam hij wel bij ons zitten en klom ook op schoot. Hij ging naast me liggen dutten, alsof hij nu eindelijk kon ontspannen. Het was heel cute allemaal haha.
SnuitjeLove schreef:Cinnepin schreef:Ik heb op de dierenambu gewerkt. Hier moest je als vinder een formulier invullen als je een kat ( of hond ) zonder chip gevonden had. Een vindersverklaring. Die ging mee naar het asiel.
Oh jeetje die had ik nog niet eerder gehoord. Wij hoefden geen verklaring in te vullen. En hebben er ook geen problemen mee als we kosten voor DA of chip moeten betalen.
SnuitjeLove schreef:We hebben het asiel gebeld met ons verhaal. Ze deden helaas een beetje moeilijk, begonnen over kosten en dat ze eerst gestillariseerd moest worden wat een maand kon duren. We gaven vriendelijk aan dit helemaal geen probleem te vinden.
Toen zeiden ze dat we maar een formulier in moesten vullen en dat mensen dan komen checken of wij in een geschikte woning wonen. De poes moest wel naar buiten kunnen en werd liever niet in de omgeving geplaats waarin ze is gevonden.
We denken nu dat we geen kans maken, omdat we in een klein appartement wonen en de poes niet zelfstandig naar buiten kan (vandaar het willen wennen aan een tuigje), dus we voelen ons een beetje down.
Uiteindelijk natuurlijk goed dat het asiel zo kieskeurig is want dan krijgt het diertje vast een goed plekje alleen vermoed ik niet dat wij dan ooit kans maken op een asiel katje.
Daphara schreef:SnuitjeLove schreef:We hebben het asiel gebeld met ons verhaal. Ze deden helaas een beetje moeilijk, begonnen over kosten en dat ze eerst gestillariseerd moest worden wat een maand kon duren. We gaven vriendelijk aan dit helemaal geen probleem te vinden.
Toen zeiden ze dat we maar een formulier in moesten vullen en dat mensen dan komen checken of wij in een geschikte woning wonen. De poes moest wel naar buiten kunnen en werd liever niet in de omgeving geplaats waarin ze is gevonden.
We denken nu dat we geen kans maken, omdat we in een klein appartement wonen en de poes niet zelfstandig naar buiten kan (vandaar het willen wennen aan een tuigje), dus we voelen ons een beetje down.
Uiteindelijk natuurlijk goed dat het asiel zo kieskeurig is want dan krijgt het diertje vast een goed plekje alleen vermoed ik niet dat wij dan ooit kans maken op een asiel katje.
Ik vind dat echt zo'n dooddoener van asiels, dat een kat per definitie naar buiten zou moeten kunnen. Er zijn echt legio katten die binnen even gelukkig zijn als buiten. Even balkon afzetten om veilig een frisse neus te kunnen halen en vogeltjes te kunnen kijken, wat klim mogelijkheden is huis (bijvoorbeeld plankjes langs de muur) en dan zijn veel katten echt al super gelukkig. Veilig van gevaarlijkverkeer en andere gevaren als FIV/FeLV besmetting.
Ook voor de natuur zou het veel beter zijn als katten niet (verder dan eigen terrein) vrij buiten zouden lopen. Asiels zouden er goed aan doen dat eens wat meer te gaan stimuleren.
SnuitjeLove schreef:Ja nu terugkijkend hadden we haar ook liever niet laten ophalen en hadden we zelf de zoektocht gestart naar het baasje. Maar dat is achteraf denkend...
Laten we hopen dat er nog een kleine kans is voor ons en anders dat het beestje of door haar baasjes word gehaald of een ander goed plekje krijgt.