Ik voer graanvrije brok van applaws en vlees van o.a. applaws, almo nature en nog een aantal andere vergelijkbare merken waar we mee afwisselen - in ieder geval graan vrije merken en waarin zo min mogelijk toevoegingen zitten en wat zo puur mogelijk is qua vlees. Dan eet ze ook nog regelmatig kvv- rauw vers vlees, wat ik het liefst volledig zou voeren - maar jammer genoeg eet ze dat niet goed genoeg om volledig te voeren.
Verder krijgt ze af en toe dingen aanvullend erbij zoals botten bouillon o.a. - goed voor immuun systeem en darm flora en dus heel fijn om preventief te geven om het lichaam te ondersteunen en goed in balans te houden.
Verder hebben we qua snoepjes veel van carnilove en vergelijkbare merken (ook graanvrij en zonder gekke toevoegingen) en gedroogde natuurlijke snacks zoals visjes enz. welke ze tussendoor krijgt als lekkers/aanvullend. Ook vind ik food enrichment voor niet alleen onze hond maar ook onze poes heel leuk dus daar zijn we ook mee bezig. Dan krijgt ze een lik mat of vuller of snuffelmat gevuld met 'lekkers', van rauw eitje tot bouillon en goed vlees uit blik met gedroogde snacks/snoepjes. Heb ook nog wat spellen/puzzels/food tower staan waar ik dan gedroogde trainers/filet of vaker een deel van de brok in doe zodat ze wat meer moet doen voor haar eten.
Wat je eventueel aanvullend kunt geven hangt een beetje af van wat je precies geeft nu, de samenstelling hiervan en kijkend naar de individu's zelf en wat je graag wilt doen ermee. Maar dingen zoals bv. botten bouillon e.d. hebben voor elk individu toegevoegde waarde bv. en is ideaal om gewoon preventief te geven

Met zulke bouillon krijgen ze naast alle goede dingen die erin zitten ook nog eens mooi vocht binnen, wat sowieso voor brok-etende katten heel belangrijk is om op te letten ook, die vocht inname. Hier geef ik ook regelmatig Ijslands zeewier aan zowel hond als kat. Veel supplementen zijn natuurlijk vaak ook voor specifieke onderliggende problemen, maar dingen zoals bouillon, zeewier oa zijn in principe altijd gewoon mooi om te geven - maar is net wat je wilt