Royal Canin duur, vervanger?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prugelpiet

Re: Royal Canin duur, vervanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 19:03

Hier eet de Ragdoll Purina One Sensitive. Daar doet die het heel goed op, van ander voer krijgt die snel dunne ontlasting en je kan wel raden wat er dan gebeurt bij een langharige kat :r

RC is inderdaad bizar duur geworden. Het is fijn voer, maar het is echt niet te betalen.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 19:14

Bij zooplus heb je 12kg voor 79,99 euro. Nog steeds belachelijk duur... Ik heb geen Main Coon maar voer dit ook vanwege de L-lysine die er in zit.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 20:58

Ik heb vorige week € 90,99 betaald voor een zak van 10kg bij Zooplus. De hond moest ook voer hebben en die heeft Hills voor € 82,99. In 2021 kosten beiden nog zo rond de € 65,-.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 21:12

Ik heb hellaas (voer )diabetic en ik ga niet over op een andere maar idd bijna 100 euro voor 7 kilo. 1 zak is ondertussen 45 euro zag ze ook al duurder.

Alternatief is inslapen hier doet die het goed op. (Insuline spuiten lukt niet ivm vals)

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 21:24

Ik kom ook mee klagen over RC, fijn merk waar mijn honden het goed op doen, maar heb nog geen vervanger gevonden.

Voor onze bordeauxdog geven we nu de Giant adult versie, op zich geen bijzondere uitvoering.

Maar de brokjes hebben een fijn formaat aangezien ze kleinere brokjes niet kauwt met als resultaat dat ze na het eten vrij snel gaat braken en de gehele maaltijd eruit komt

Sowieso heeft ze een gevoelige maag waardoor ik ook niet van alles wil proberen. Plus met haar formaat zit je al vaak standaard aan grote zakken en daar blijf je dan ook mee zitten als het niet goed is.

De fokker zelf heeft een merk waar hij fan van is, maar waar die van ons het niet lekker op doet.

Het mooiste zou zijn dat je proef verpakkingen of iets zou kunnen krijgen van diverse merken.

Ik snap ook niet waarom RC de prijzen zo verhoogd en vooral hoe ze dat kunnen volhouden als er steeds meer verkoop punten hun daardoor afstoten.

Zo, frustratie moet eruit :+

Overigens is onze andere hond een kleine terriër wat niet zo moeilijk is, dus daar kan ik wel vervanging voor vinden

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 21:43

Ik gaf mijn maine coon voorheen ook RC maine coon voer, maar vond dat ook te prijzig worden. Ben overgestapt naar http://devotioncatfood.nl/

Dit zijn wel veel kleinere brokjes, het valt iets minder in de smaak dan RC, maar hij eet het echt prima ( en zelfs mijn andere kat eet het nu ook, terwijl die echt bijna niks lust. Voorheen alleen felix).

Mijn maine coon raakt dan weer snel aan de diarree, maar heeft hier met deze brokjes geen last van ( had hij wel bij purina one bv).
.
Het is te koop bij jumper

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 21:55

100 euro voor 10 kilogram?! Wij voeren onze hond ook royal canin, ik heb net gekeken dat kost 52,95 per 10 kilogram. Wat raar zo’n groot verschil tussen katten en honden. Of ik heb niet goed gekeken natuurlijk.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 21:56

Wij zijn overgestapt op Virbac.
De kliniek van mijn man is vanwege de prijsstijging van RC afgestapt en ze verkopen nu dus Virbac.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 21:58

Coco4life schreef:
100 euro voor 10 kilogram?! Wij voeren onze hond ook royal canin, ik heb net gekeken dat kost 52,95 per 10 kilogram. Wat raar zo’n groot verschil tussen katten en honden. Of ik heb niet goed gekeken natuurlijk.

Het ligt ook aan het soort voer (speciaal of niet) maar de prijzen liggen inmiddels inderdaad rond de 100€ / 10 kilo.
Misschien hadden ze bij jullie nog voorraad?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 22:34

Hier ook afgestapt van RC. Voerde de Urinary Care maar moet sinds vorige maand speciaal nierdieet voeren.

Geef nu voornamelijk Trovet en Hills.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 08:36

Op advies van de dierenarts voer ik Royal Canin Urinary S/O of Royal Canin Sensitivity Control aan een van mijn katten.
Ik moet rekening houden met blaasstenen calciumoxalaat en ze heeft ook gevoelige darmen.

Ik had al even gekeken naar een alternatief in verband met de prijsstijging, maar ik kon het lastig vinden.
Weet een van jullie een goed alternatief dat kan (calciumoxalaat)?

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:51

Ik gaf eerst purizon maar na de verandering van de samenstelling gingen die van mij aan de diarree en overgeven.
Iams lusten ze niet .
Ik voer nu prins sterilised .
Hier doen ze het goed op .

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 13:11

Ik had het ook voorraad paar zakken voor 38 euro toen vorig jaar. Nu had ik wat zakken nog voor 40 ofzo maar nu kom indien ook noet meer tegen. En nou zag ik het nog duurder overal

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 19:40

ik heb vandaag maar eens een zak Iams indoor besteld ipv de RC indoor, heb nog een 3 kilo staan, maar dan kunnen we eens gaan mengen en kijken hoe de beestjes daar op reageren en anders gaan we rustig verder zoeken :D

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 19:40

Ik voer al jaren naar alle tevredenheid Applaws (de kip versie)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 18:24

Hier ook heel tevreden over Applaws brok voor onze MC poes, maar voer er wel ook vlees van applaws naast (de layers is ze gek op) naast, net als vlees van almo nature, en nog een aantal andere merken ter afwisseling en ze eet ook regelmatig beetjes kvv (rauw vers vlees). Dat laatste zou ik het liefst volledig voeren en haar helemaal van de brok halen, maar daar eet ze het niet consistent genoeg voor jammer genoeg. Van de applaws brok voeren we de variant met eend erin. Ik voer dit al vanaf kitten tijd. Ik heb tussendoor een keer orijen gehad nog, welke ik in theorie heel mooi vond, maar daar kwam ze snel van bij. Met wat we nu voeren blijft ze gewoon echt heel stabiel op gewicht :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 08:43

Christiene schreef:
Ik heb hellaas (voer )diabetic en ik ga niet over op een andere maar idd bijna 100 euro voor 7 kilo. 1 zak is ondertussen 45 euro zag ze ook al duurder.

Alternatief is inslapen hier doet die het goed op. (Insuline spuiten lukt niet ivm vals)

Voor diabetes is de “Purina pro plan veterinary DM” nog veel beter kwa gehaltes dan de RC diabetic. Zou je naar kunnen kijken.