Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Caesar schreef:Als ik dit zo lees vraag ik me altijd een beetje af wat je je huidige dieren aandoet in hun veilige leefomgeving (in algemene zin)? Ik vind het ontzettend nobel dat dit soort honden een kans krijgen, en dat verdienen ze ook. Maar waarom moeten je eigen dieren daar de dupe van worden? En je eigen dieren doodsbang laten worden? Heel jammer, maar dat had ik ze nooit aangedaan. Er zit een grens aan "wennen". Dan creëer je zowat het volgende trauma bij je eigen dier.
Ik denk dat ik, hoe tegenstrijdig ook, ik wel mee zou gaan met Wildgirl. Je hebt meer dan je best gedaan. Je hebt het maanden geprobeerd. Maar ik denk dat je het jezelf nooit vergeeft als er toevallig wel een van je katten naar beneden komt en deze hond treft...
Femke_Tweety schreef:Dit is aan de fokker om op te lossen.
Vervelend dat er allemaal redenen zijn waarom dat lastig is voor de fokker, maar díe is wat mij betreft degene die het moet oplossen nu.
Lastig of niet.
En anders, hoe banketstaaf ook, asiel.
Je eigen dieren lijden eronder, jij moet je zelf in allerlei bochten wringen en lijdt er ook onder.
En daar zit dus wel degelijk een grens aan voor honden van een ander.
Fokker is bekend, die zorgen -in geval van goede fokker- meestal dat hun fokproducten opgevangen/herplaatst worden, als de koper daar zelf niet toe in staat is.
En niet om het een of ander, maar nu zitten TWEE van de fokproducten van deze fokker dus in een slechte situatie.
Die opvanger, maar jóuw hond ook...
Dat kan niet.
denbine schreef:irmaz schreef:Wat lief dat je je huis en je hart hebt opengezet voor deze hond![]()
De enige tip die ik nog kan geven is zet wat tekst en een link naar de hond in je onderschrift op bokt (en ieder ander forum waar je actief op bent). Vaak wordt een oudere hond met rugzakje niet gekozen door mensen die actief op zoek zijn naar een (gezins-)hond maar juist door mensen die besloten hebben eigenlijk geen nieuwe hond meer in huis te nemen.
Dank voor de tip ga dat meteen doen
Wildgirl schreef:Wellicht wat kort door de bocht maar ik zou zo'n hond laten euthanaseren. Sowieso ben ik geen voorstander van het herplaatsen van honden waar agressie in zit richting mens of soortgenoot. Voor mijn gevoel blijft dat een tikkende tijdbom en ik blijf me dan verantwoordelijk voelen.
Credits voor jou ts dat je de hond hebt opgevangen maar ik snap ook heel goed dat je zegt: dit is niet werkbaar.
Er zitten grenzen aan wat kan en soms is een oplossing gewoon niet te vinden.
Is het een herderachtige of molosser? Wellicht is inzetten als bewakingshond dan nog een optie?
BriPi schreef:Ik heb de laatste berichten niet gelezen, maar als dierenarts krijgen mijn ouders ook wel eens herplaatsters (vaak helaas gevallen die verpest zijn door de eigenaar en de eigenaar wil geen verantwoordelijkheid nemen, maar het is beter dan de vuilniszakken met kittens die mensen in het begin over de schutting in onze voortuin dumpten, liever officieel je huisdier afstaan). Sommige zijn binnen 3 dagen herplaatst, andere duren weken en als het te lang wordt, gaan ze naar een opvang.
Uit je berichten maak ik op dat het een specifiek geval is, maar niet per se onmogelijk. Eventueel kun je me meer informatie over de hond pb'en en kan ik aan mijn ouders vragen of ze willen kijken of ze een geschikt iemand weten. De kans is klein, maar ik kan even kijken voor je.
Zoolgangster schreef:2 Gefokte honden in de problemen...ik vind het het probleem van de fokker. Inslapen klinkt cru, maar in dit geval is het niet gek. Ik weet een opvang waar de hond vermoedelijk zó terecht kan, ben jij van het probleem af, maar...het is zo'n opvang waar 'ieder dier een tweede kans verdient' en ik en nog wat bekenden hebben zo helaas dieren in huis gekregen, die die tweede en soms derde en meer kans behoorlijk verprutst hebben. Waar een gedragstherapeut het mee eens was, dat die dieren ingeslapen hadden moeten worden. PTSS bij dieren behandelen is mooi, maar de daaraan verbonden (angst)agressie kan altijd weer bovenkomen. Zoiets moet je niet in huis willen. En bijvoorbeeld in een buitenkennel een hond met verlatingsangst?Waar denk jij dat zo'n hond nog gelukkig kan worden?
Daarnaast, wie weet lukt het na x jaar. Maar voordat het zo ver is is er nog wel een aantal incidenten mogelijk, of is de andere hond in de problemen door de langdurige stress.
Sterkte en wijsheid gewenst.
nine1987 schreef:Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar wij hebben ook (heel bewust) een hond agressieve witte herder gehad..
Echt een tophond, ontzettend lief voor mens en elk ander dier dat geen hond was, maar een absolute nachtmerrie en ronduit een zeer nare rothond naar andere honden..
Als je een baas kan vinden die zich kan buigen naar wat de hond nodig heeft (prikkelbare omgeving, wandelen op rustige tijdstippen en rustige plaatsen, hond altijd aangelijnd en met muilkorf) dan moet dit geen enkel probleem zijn..
Onze hond is vorige maand op 13.5 jarige leeftijd ingeslapen en heeft een prima leven gehad.. Ja, het vergt enige aanpassing en je moet altijd opletten.. Maar het was al met al een fantastisch dier voor ons en onze familie..
anca schreef:Ik heb die uiteindelijk ook gevonden zoals in mijn berichtje staat. Ze zijn er wel maar heel moeilijk te vinden en je moet inderdaad ook mensen kunnen vertrouwen. De eerste waar hij heen ging leek ook heel goed te passen maar werd toch na 3 dagen gebeld dat ik hem op kon halen . Terwijl het verhaal zo uitgebreid mogelijk met alle waarschuwingen was verteld.
Maar uiteindelijk dus nu wel echt een gouden mand gevonden.
Caesar schreef:Als ik dit zo lees vraag ik me altijd een beetje af wat je je huidige dieren aandoet in hun veilige leefomgeving (in algemene zin)? Ik vind het ontzettend nobel dat dit soort honden een kans krijgen, en dat verdienen ze ook. Maar waarom moeten je eigen dieren daar de dupe van worden? En je eigen dieren doodsbang laten worden? Heel jammer, maar dat had ik ze nooit aangedaan. Er zit een grens aan "wennen". Dan creëer je zowat het volgende trauma bij je eigen dier.
Ik denk dat ik, hoe tegenstrijdig ook, ik wel mee zou gaan met Wildgirl. Je hebt meer dan je best gedaan. Je hebt het maanden geprobeerd. Maar ik denk dat je het jezelf nooit vergeeft als er toevallig wel een van je katten naar beneden komt en deze hond treft...