Broodfok nog steeds op marktplaats. Wie grijpt in?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Re: Broodfok nog steeds op marktplaats. Wie grijpt in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 17:56

En tegenwoordig zijn allerlei poedelmixjes/mixen helemaal in.
Daar spelen de broodfokkers natuurlijk op in en geven aan de gekste kruisingen de mooiste namen.
Ze spelen heel slim in op de vraag die er op dat moment is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 18:07

Zojuist heb ik een melding bij Marktplaats en via:

hondenhandel@houseofanimals.nl

Gedaan.

Maar ik snap nog steeds niet waarom marktplaats hier niet op selecteerd. Je pikt ze er zo tussenuit!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 18:18

het probleem is dat het niet verboden is in de wet. Dus als er iets moet veranderen zou je het via de politiek moeten zien te regelen.
politie en nvwa grijpen in bij mishandeling en verwaarlozing, maar deze fokkers opereren op het randje en komen er dus mee weg.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 18:21

moonsparkle schreef:
Cayenne schreef:
Wanneer je goed naar foto's en advertenties kijkt, kun je de meest dubieuze broodfokkers er vaak wel tussenuit halen.
Maar er zijn inmiddels ook gewiekste broodfokkers die het veel beter verbergen.
Ik denk dat het altijd lastig zal blijven om dit te bestrijden.

Ook als je op het profiel kijkt zie je dan soms dat ze veel verschillende rassen aanbieden

ja precies, voor mij de reden dat ik er dan nooit een hond zou kopen.

Een echt liefhebber heeft 1 ras.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 18:25

juval schreef:
het probleem is dat het niet verboden is in de wet. Dus als er iets moet veranderen zou je het via de politiek moeten zien te regelen.
politie en nvwa grijpen in bij mishandeling en verwaarlozing, maar deze fokkers opereren op het randje en komen er dus mee weg.

Marktplaats kan zonder problemen, net als facebook, gewoon álle handel in dieren weigeren. Dat is een beleidskeuze die ze zouden kunnen maken. Doen ze niet, want die advertenties leveren goed geld op.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 18:30

Niet toestaan is ook weer een uiterste.
Ik heb al mijn dieren via marktplaats en geen broodfok.
Paarden wel handel.
Ik zou niet weten hoe ik anders aan de gekomen was om eerlijk te zijn.

Maar ik heb toen meldingen gedaan van diverse advertenties die je aan elkaar kon linken.
Andere naam maar bijvoorbeeld zelfde telefoonnummer.
Telefoonnummer dat ook weer te linken was aan sites die broodfokkers melden, met adressen daar weer bij.
Daar deden ze niets mee.
Dat kan ook anders.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 18:46

_Christina schreef:
Het boeit mensen gewoon niet. Ik hoor zoveel dat broodfok toch oh zo erg is, maar als je dan vraagt waar hun hond vandaan komt krijg je geen duidelijk antwoord of kun je zelf wel invullen dat het broodfok was, bijvoorbeeld omdat je duidelijke gebreken/misvormingen aan de hond ziet of dat ze je vertellen dat ze ze met 5 of 6 weken opgehaald hebben en toen nog oh zo schattig waren (mensen snappen blijkbaar ook niet dat een hond niet pup blijft?). Geen fatsoenlijke fokker geeft een pup zo jong weg of fokt met misvormde dieren. Maar dat wordt niet erkend en oh wee als je er wat over zegt :x

Ik vroeg toen ik m’n hond net had aan een van m’n vriendinnen “Hoe oud was … toen je hem ophaalde?”
“Zes weken! Hij was toen schattig joh!”
Ik stond ik mijn hoofd haar een beetje aan te staren en dacht: is dat niet een beetje heel erg jong?
Op marktplaats zie je echt heel veel broodfokkers, zo zie je maar, niet iedereen heeft een goed hart

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 18:47

Evamarie schreef:
Zojuist heb ik een melding bij Marktplaats en via:

Gedaan.

Maar ik snap nog steeds niet waarom marktplaats hier niet op selecteerd. Je pikt ze er zo tussenuit!

Echt hè! Niet normaal, je ziet ze zo, maar marktplaats staat het gwn toe ;(

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 18:49

Zolang mensen meer research doen bij het kopen van een spijkerbroek dan bij het kopen van een pup, blijft dit gewoon.
Meestal moet er nu een pup komen, en laat die nu op marktplaats staan..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 18:55

In COVID tijd was de vraag naar honden natuurlijk helemaal enorm. De prijzen stegen en de wachtlijsten waren lang. Ik denk dat de broodfok daar goed van heeft geprofiteerd. Maar uiteraard zijn ze altijd wel aanwezig.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 19:22

Marktplaats gaat hier niks aan doen, die verdienen er dik op

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 19:26

Je zag toen ook echt bizarre prijzen voor honden.

Mostar is van 2021, maar de fokker hanteerde normale prijzen. Wel een heel streng puppie beleid, ze heeft mensen echt het hemd van het lijf gevraagd toen. Overigens heb ik hem niet als pup, fokker heeft hem teruggehaald van de vorige eigenaar, en zo is hij bij mij gekomen.

En ik heb alsnog echt wel even op een hond gewacht. Ik wilde een Duitse Herder uit DDR-lijnen, en was er ook ingedoken. Maar idd, research, goede fokkers, mensen die echt goede gezonde honden wilden fokken, daar niet exorbitant hoge prijzen voor vroegen, en dan heb je te maken met wachtlijsten. Ik heb een dik jaar op een wachtlijst gestaan voor een pup. Uiteindelijk kwam deze vent voorbij en dat was een goede match.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 20:36

DuoPenotti schreef:
Niet toestaan is ook weer een uiterste.
Ik heb al mijn dieren via marktplaats en geen broodfok.
Paarden wel handel.
Ik zou niet weten hoe ik anders aan de gekomen was om eerlijk te zijn.

Maar ik heb toen meldingen gedaan van diverse advertenties die je aan elkaar kon linken.
Andere naam maar bijvoorbeeld zelfde telefoonnummer.
Telefoonnummer dat ook weer te linken was aan sites die broodfokkers melden, met adressen daar weer bij.
Daar deden ze niets mee.
Dat kan ook anders.

Volledig mee eens, hier moet marktplaats gewoon op ingrijpen!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 20:46

Dat is niet de taak van Marktplaats. Pupkopers moeten beter geïnformeerd worden en zichzelf beter informeren, en de politiek moet de brooodfok veel harder aanpakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 21:56

Marktplaats biedt er wel het platvorm voor en werkt daar dus naast de mensen die een pup kopen indirect aan mee.

Zolang het er nog is moet je juist alles doen dit tegen te gaan vind ik. Juist ook een partij als marktplaats, die kunnen hier nog iets mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 22:21

Update:

Nav 1 melding bij MP is 1 vd advertenties van de fokker verdwenen. *\o/* Zij adverteerd nog wel met een andere verdeling van foto's op meerdere advertenties waardoor het lijkt alsof het om een ander nestje gaat. Zij of hij is dus aardig actief.. -O-

House of animals heeft al gereageerd op mijn melding *\o/*

Fijn dat dit toch opgepakt wordt. Ik zou zeggen: allemaal dus blijven melden:

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 22:32

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar advertenties die jullie bedoelen, maar ik snap ook dat jullie ze niet hier plaatsen :o

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 22:38

moonsparkle schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar advertenties die jullie bedoelen, maar ik snap ook dat jullie ze niet hier plaatsen :o

Niet zo heel moeilijk hoor. Zoek in marktplaats maar eens naar puppies van een populair hondenras en je komt ze vanzelf tegen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 22:39

Pas een docu/film gezien van de beruchte broodfokker uit Eersel, man wat word je daar verdrietig van. House of Animals was daar ook undercover geweest, afschuwelijk wat je dan voor beelden ziet. Ik meen dat ze zich nu naar België gaan verplaatsen en daar doodleuk verder gaan :\

Kwispel enzo heten ze, normen zich nu puppyhome.
Laatst bijgewerkt door Mars op 06-04-23 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 22:44

vilheide schreef:
moonsparkle schreef:

Niet zo heel moeilijk hoor. Zoek in marktplaats maar eens naar puppies van een populair hondenras en je komt ze vanzelf tegen.

Ja dat weet ik, maar toch was ik benieuwd naar welke evamarie bijvoorbeeld onder de aandacht heeft gebracht. Ik ben gewoon nieuwsgierig van aard :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 22:45

Klopt je zag gewoon de dode honden opgestapeld in afvalbakken. :\

@moonsparkle dat klopt ik kan ze hier niet noemen. Maar je vind ze echt zo. 1 adverteerder met meer dan 3 advertenties v verschillende soorten? Broodfok
1 ras maar wel verschillende terugkomende foto's? Broodfok

Prijzen 950/1250 euro? 9vd 10x broodfok

Vooral de kleinere en de iets sjiekere rassen zijn vaak de sjaak (pomski, teckels,boomers) maar er zit echt v alles tussen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 22:51

Viel mij ook wel op dat er heel veel poms+kruisingen worden aangeboden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 23:02

1 fokker biedt bijv 7 verschillende soorten niet rashondjes aan onder de 1000 per stuk en ze zijn toevallig allemaal net 8 weken oud. :? Recensies niet positief en daaruit kun je ook opmaken dat er nog meer andere soorten zijn geadverteerd. Bizar om te zien dat zo iemand al meer dan 10 jr actief is op marktplaats.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 13:41

Mars schreef:
Pas een docu/film gezien van de beruchte broodfokker uit Eersel, man wat word je daar verdrietig van. House of Animals was daar ook undercover geweest, afschuwelijk wat je dan voor beelden ziet. Ik meen dat ze zich nu naar België gaan verplaatsen en daar doodleuk verder gaan :

Kwispel enzo heten ze, normen zich nu puppyhome.

https://www.ed.nl/eersel/horrorfokker-i ... ~affa4383/

en die blijf doorgaan
Die max van 25.000 lacht hij om.
heeft hij zo terug verdient.
Die moeten ze elke week 25.000 boete geven

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 13:51

Precies, die stopt niet :\