Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonsparkle schreef:Cayenne schreef:Wanneer je goed naar foto's en advertenties kijkt, kun je de meest dubieuze broodfokkers er vaak wel tussenuit halen.
Maar er zijn inmiddels ook gewiekste broodfokkers die het veel beter verbergen.
Ik denk dat het altijd lastig zal blijven om dit te bestrijden.
Ook als je op het profiel kijkt zie je dan soms dat ze veel verschillende rassen aanbieden
juval schreef:het probleem is dat het niet verboden is in de wet. Dus als er iets moet veranderen zou je het via de politiek moeten zien te regelen.
politie en nvwa grijpen in bij mishandeling en verwaarlozing, maar deze fokkers opereren op het randje en komen er dus mee weg.
_Christina schreef:Het boeit mensen gewoon niet. Ik hoor zoveel dat broodfok toch oh zo erg is, maar als je dan vraagt waar hun hond vandaan komt krijg je geen duidelijk antwoord of kun je zelf wel invullen dat het broodfok was, bijvoorbeeld omdat je duidelijke gebreken/misvormingen aan de hond ziet of dat ze je vertellen dat ze ze met 5 of 6 weken opgehaald hebben en toen nog oh zo schattig waren (mensen snappen blijkbaar ook niet dat een hond niet pup blijft?). Geen fatsoenlijke fokker geeft een pup zo jong weg of fokt met misvormde dieren. Maar dat wordt niet erkend en oh wee als je er wat over zegt
Evamarie schreef:Zojuist heb ik een melding bij Marktplaats en via:
hondenhandel@houseofanimals.nl
Gedaan.
Maar ik snap nog steeds niet waarom marktplaats hier niet op selecteerd. Je pikt ze er zo tussenuit!
DuoPenotti schreef:Niet toestaan is ook weer een uiterste.
Ik heb al mijn dieren via marktplaats en geen broodfok.
Paarden wel handel.
Ik zou niet weten hoe ik anders aan de gekomen was om eerlijk te zijn.
Maar ik heb toen meldingen gedaan van diverse advertenties die je aan elkaar kon linken.
Andere naam maar bijvoorbeeld zelfde telefoonnummer.
Telefoonnummer dat ook weer te linken was aan sites die broodfokkers melden, met adressen daar weer bij.
Daar deden ze niets mee.
Dat kan ook anders.
vilheide schreef:moonsparkle schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar advertenties die jullie bedoelen, maar ik snap ook dat jullie ze niet hier plaatsen
Niet zo heel moeilijk hoor. Zoek in marktplaats maar eens naar puppies van een populair hondenras en je komt ze vanzelf tegen.
Mars schreef:Pas een docu/film gezien van de beruchte broodfokker uit Eersel, man wat word je daar verdrietig van. House of Animals was daar ook undercover geweest, afschuwelijk wat je dan voor beelden ziet. Ik meen dat ze zich nu naar België gaan verplaatsen en daar doodleuk verder gaan
Kwispel enzo heten ze, normen zich nu puppyhome.