Oude kat; advies gevraagd

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paars

Berichten: 5656
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Oude kat; advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 10:56

Hier ook een oudje van 19.
Waar je aan kunt denken:
-Temperatuur van het voer (niet te koud)
-Volume: mss kleinere porties over de dag
-Het klaaglijk miauwen…doet de mijne ook, niet heel veel (4 van die schreeuwen per 24 uur denk ik) soms vlak voordat ze naar de bak moet, of soms gewoon omdat ze ja…geen idee. Ze wordt wat doof en dementerend.
-overgeven, soms.

Weet je, ze is oud. Ze mag wat last hebben van kwaaltjes hier en daar.
Die van mij verzorg ik goed, geef haar rust en aandacht en goed voer zorg dat ze genoeg vocht krijgt. Ik heb een flesje Metacam in huis en als er echt iets is, dan geef ik haar daar een dag of wat van. Samen met a/d recovery. Dat gebeurd mss eens per jaar. Tot nu toe knapt ze dan weer op.
Ze mag eten wat ze wil; heeft altijd brokjes van Prins Senior 12+ en krijgt 2 x per dag een blikje (Almo nature vis en gourmet gold mousse). Soms eet ze als een dijker en soms niet.
Call me stupid, maar naar de dierenarts hoeft ze niet meer van me want dat geeft haar veel stress en ze heeft al een prachtige leeftijd bereikt dus ja…er komt een moment dat het niet meer gaat.

Op die leeftijd mogen ze af en toe een slechte dag hebben. En ook herstellen gaat nooit in een rechte streep omhoog en niet overnight. Dus als jouw kat nu wat minder overgeeft al, dan gaat het al wat beter toch!

Fijn iig dat je zo je best voor haar doet. Hoop dat je iets hebt aan mijn ervaringen met mijn oudje.

Nyaleti

Berichten: 6379
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Oude kat; advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 11:22

Als je naar een andere dierenarts wilt gaan, zoek dan een Cat Friendly kliniek.
Een goede cat friendly kliniek houdt alles apart van de honden. Zelfs aparte spreekkamers, Feliway in de spreekkamer en op dekentjes, een andere manier van benaderen en hanteren. Kan echt een verschil maken :)