Katten ineens lastig met voer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Katten ineens lastig met voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 19:23

Carny is in zakjes van 85 gram, kuipjes van 100 gram, blikken 200, 400 en 800 gram. Zo even uit het hoofd.

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 23:03

xoranlover schreef:
chantal_bel schreef:
Hier aten ze die ook altijd goed. Tot de inhoud en verpakking veranderd is.

Ik voer alleen maar natvoer vanwege het water wat erin zit omdat ik niet zie hoeveel ze drinken op een dag.

Ik geef nu op 3 katten 1 zakje felix of wishkas en dat eten ze wel.

1 zakje verdeeld over 3 katten? Hoevaak per dag dan?

1x per dag. Omdat het zakje meer vocht als voedsel is. En ze verder 2x per dag brokjes na hun gewicht krijgen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 23:11

Pas op met Whiskas he. Is vooral heel zout en slecht voor de nieren.

Wil je niet zeggen wat te doen maar wel even waarschuwen.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 09:25

xoranlover schreef:

Dit klopt niet. De grote boze voedselindustrie heeft er helemaal niks aan om producten te maken die gevaarlijk zijn voor mens/dier. Dode mensen en dieren eten namelijk niks.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 10:38

Vanillia schreef:
xoranlover schreef:

Dit klopt niet. De grote boze voedselindustrie heeft er helemaal niks aan om producten te maken die gevaarlijk zijn voor mens/dier. Dode mensen en dieren eten namelijk niks.

Ik zeg ik ook niet dat het gevaarlijk is. In vergelijking met vele andere soorten voer is dit behoorlijk zout.

En wat jij zegt klopt ook niet helemaal. Het ks een stuk markting. Royal canin verkoopt voer voor katten met diabetes. Daar zitten ontzettend veel koolhydraten in. En als er iets is wat een diabeet niet mag hebben is het koolhydraten.

Maar mensen kopen het omdat het royal canin is het iedereen het kent en omdat de dierenarts het verkoopt. Maar goed ik weet dat mensen dit vaak toch niet geloven. Ik heb als fokker samen met andere fokkers best wel wat onderzoeken gelezen en geprobeerd maar goed.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 19:27

Ik ben ook geen fan van Whiskas, maar dat te zout.. Ik blijf dat een lastige uitspraak vinden. Vaak staat dit niet eens op de verpakking vermeld. Daarnaast bevatten dieten met veel vlees ook flink wat natrium. Echt te zout is het voor katten vaak bij lange na niet.

Desondanks hier ook geen Whiskas fan hoor, ik vind de verdere ingrediënten matig.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 20:01

Wiskas zit zoveel zooi in, de dame van Catmoneo waagt zich er niet eens aan :P
Ik zou sowieso al het voer wat in de winkels, dus ook in de dierenwinkels te koop is laten staan. Allemaal commerciële zooi, zeker Royal Canin. Enige wat ik nog durf te kopen in de winkels is Almo nature.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 20:52

Earth schreef:
Wiskas zit zoveel zooi in, de dame van Catmoneo waagt zich er niet eens aan :P
Ik zou sowieso al het voer wat in de winkels, dus ook in de dierenwinkels te koop is laten staan. Allemaal commerciële zooi, zeker Royal Canin. Enige wat ik nog durf te kopen in de winkels is Almo nature.

Dit ja of schesir van de jumper.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 20:58

Pets Place heeft ook oa Orijen staan hoor, of Wellness Core. Die zijn prima :j

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 21:19

SimoneeM schreef:
Pets Place heeft ook oa Orijen staan hoor, of Wellness Core. Die zijn prima :j

Oh hier niet volgens mij, maar dat zijn volgens mij ook wel oke merken ja.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 21:23

Mijn moeder voert haar katten altijd whiskas. Altijd. Het enige wat ze ook altijd toevoegd aan hun dieet is verse runderhart blokjes. Wat mogelijk wel eens de crux kan zijn waarom haar katten flinke leeftijden krijgen. Een natuurlijke bron van taurine! Haar vorige katten werden 16 en 18 (beide einde verhaal na tumor). Haar huidige kat wordt in mei 20!

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 21:46

In mijn dierenwinkel kom ik wel meer tegen waarvan ik het idee heb dat het okay is hoor. Smolke, Prins en Yarrah bijvoorbeeld. Favoriet blijft hier vooral almo nature en shesir, al krijgen ze ook af en toe ook Felix zakjes en Sheba potjes. Ik koop vaak groot in en ze krijgen 2 x per dag natvoer en daarnaast onbeperkt gemengde brokjes. Met drie katten zit er altijd iets voor ze tussen. Whiskas vind ik zelf ruiken en krijgen ze hier niet, maar ik heb niet de illusie dat Felix beter zou zijn… Carny animoda blieven ze helaas niet…

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 10:21

Jullie hebben geen idee, wat de "duure" merken alle maal instoppen en juist NIET vermelden
Ik moet even kijken of ik mijn oude laptop weer aan de praat krijg.
Ik heb 2 jaar geleden een onderzoek en rechtzaak gevolgd tegen een grote fabrikant, waar bleek dat er in het honden en kattenvoer veel zwaarmetalen in zaten, geen manipuleert, enz
Ik kom nu ff niet op de naam, daarom moet ik gaan zoeken want heb toen veel screens gemaakt en artikelen opgeslaan.
Die rechtzaak ging alleen om een maar de onderzoeken gingen over meerdere - en alle in het "hoge" segment...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 21:50

Mijn kat eet ook sinds een paar weken niet graag meer van de whiskas, terwijl het lang het enige was wat ze wilde eten. De structuur is ook gewijzigd.

Ik zie hier toch wat merken voorbij komen die ik niet kende, shesir en carny. Dus ga dat eens proberen. Orijen wil ze helaas niet eten.