Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moyra schreef:Ik kan het altijd waarderen als een dierenarts zegt waar het op staat. Omdat ik minder tevreden was over mijn vorige dierenarts (hond die ineens zo ziek was dat ze ingeslapen moest worden moest nog even 3 dagen wachten tot er plek was in de agenda, met de kat idem) dat ik nu zoekende ben naar een andere dierenarts. Bij deze dierenarts zijn wij dus voor het eerst.
En dan nu de status van joyha.
Ik begin inmiddels sterk het vermoeden te krijgen dat de uitslag van het biopt anders zal zijn dan de dierenarts verwacht.
Gisteravond twijfelde ik of de klieren niet aan het slinken waren. Zojuist na het wakker worden gelijk joyha even begroet en ik weet nu zeker dat ze minimaal gehalveerd zijn.
Terwijl ik daar overna denk schoot er in mijn gedachten dat 1 van de andere 3 hondjes (16,13 en 11 jaar, erfenis van mijn moeder) ook ineens een mega bult onder haar kaak had niet zo gek lang geleden. Echter heeft dit diertje zeker weten kanker en is het wachten tot ze klachten krijgt (13 jaar).
Daarom ben ik hiermee niet naar een dierenarts geweest en deze zwelling is ook nog maar 10% van wat hij was.
Mijn vermoeden gaat dus nu langzaam veranderen van lymfeklierkanker naar een infectie hier in huis.
[ [url=m/8x2GQB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iTMOUx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jessix schreef:Had je nou wel al bloedonderzoek laten doen? Anders toch weer even teruggaan. Misschien kunnen ze een scan van de buik maken?
cariena1 schreef:_San87_ schreef:Waarom denk je dat het lymfeklierkanker is?
Ik hoop natuurlijk voor je dat het dat niet is. De kans lijkt me ook vrij klein in een jonge, gezonde hond?
Leeftijd zegt niet alles ooit hond eraan verloren op 1.5 jarige leeftijd kruising rottweiler x kelpie
Wens TS veel sterkte
moyra schreef:Verklaar mij gek maar ik had de klieren zowel onder linkeroor/keel en rechteroor/keel opgemeten, deze klieren liepen inmiddels door van linkeroor naar rechteroor.
Mijn eerste meting enkele dagen geleden was aan iedere kant de klier 7 cm, zojuist meet ik de ene klier op 5,5cm en de ander op 5cm.
-knip-
moyra schreef:Uitslag is bekend. Lymfeklierkanker bevestigd