tjaakje schreef:Wat kan bokt soms toch afschuwelijk hard zijn. Mensen, TS is 11 jaar!!! Kunnen we iets vriendelijker en opbouwender meedenken zonder bangmakerij voor kanker en wat nog meer...
Dankjewel
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xYaartje schreef:hannelot schreef:Ze betalen wel eten en hooi en alles wat hij verder nodig heeft maar ze gaan echt niet een sterilisatie of iets dergelijks betalen
Een konijn steriliseren/castreren is wel echt iets waar ik voor sta en wat je eigenlijk het beste ook kunt doen. Zo hebben ze minder last van hun hormonen en voorkom je baarmoederkanker bij je voedster.
Mijn voedster (vrouwtjes konijn) heb ik een aantal jaar terug ook laten steriliseren en maar goed ook. Ze had al beginnende kanker. Alles is weggehaald. Kost even wat, maar dan heb je al geen kans meer op deze ziekte.
Daancha schreef:xYaartje schreef:Een konijn steriliseren/castreren is wel echt iets waar ik voor sta en wat je eigenlijk het beste ook kunt doen. Zo hebben ze minder last van hun hormonen en voorkom je baarmoederkanker bij je voedster.
Mijn voedster (vrouwtjes konijn) heb ik een aantal jaar terug ook laten steriliseren en maar goed ook. Ze had al beginnende kanker. Alles is weggehaald. Kost even wat, maar dan heb je al geen kans meer op deze ziekte.
Dit gaat wel echt ver naar een meisje van 11.
Ik heb 1 voedster laten steriliseren en een jaar later stierf ze aan tepelkanker. Sindsdien steriliseer ik geen voedsters meer (zware buikoperatie op de gok dat het verschil maakt) en nooit meer kanker meegemaakt. Oftewel het is allemaal zo theoretisch.
Prima dat je erin gelooft en zo het beste probeert te doen, meen ik echt hoor, maar om dit nou als primair advies te geven voor TS…
Met ouders die al niet echt mee willen werken aan simpelere basisbehoeften.
TS, weet je of je konijn samen zat met andere vrouwtjes? Dat gaat vaak niet. Met een gecastreerd mannetje vaak wel. Het kan dus best zijn dat er helemaal niks mis is met je konijn, maar dat ze is gaan vechten door de omstandigheden. Misschien staan je ouders ervoor open als je ze wat informatie laat lezen.
Een konijn dat ik had vond het leuk om papier te verscheuren. Je kan ook hooi in wc rolletjes doen met stukjes groenvoer erin.
Lindsey_99 schreef:Ik zou voor m'n verjaardag of zo toch nog eentje erbij vragen. Het is niet veel meer werk dan 1, maar meer dan dubbel gezellig.
Kidde schreef:hannelot schreef:Ze betalen wel eten en hooi en alles wat hij verder nodig heeft maar ze gaan echt niet een sterilisatie of iets dergelijks betalen
Je konijn heeft ook een maatje nodig.
Sizzle schreef:Dan moet er wel eerst meer ruimte zijn hoor. Een vers koppeltje in een klein hok geeft gegeid ruzie.
Ik zou haar in iedergeval dagelijks los laten in huis en goed kijken dat er geen gevaarlijke situaties zijn met kabels en zo.