Hartfalen hond

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caitlin_K
Berichten: 3774
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 11:51

cinniz123 schreef:
Hier een oudje wat al 1,5 jaar goed gaat op Vetmedin.
Maar ik denk dat zij nog niet in zo’n ver stadium is als die van jou want ondanks dat ik het wel aan haar begon te merken en ze meer energie heeft sinds de Vetmedin heeft ze het nog niet zodanig benauwd gehad.
Wel weet ik dat het gaat komen en heb er met 2 cardiologen over gehad en die zeiden dat vochtafdrijvers wel echt een uitstel van executie is.
Mocht dat gaan gebeuren is voor mij de keus om te gaan stoppen want dat wil ik haar echt niet aan doen.

Zou inderdaad kunnen. Ik weet ook niet precies in welk stadium hij zit. Dat hoor ik van de cardioloog. Hierbij moet ik wel even zeggen dat überhaupt hart medicatie + vochtafdrijvers beide uiteindelijk uitstel van executie is, maar is dat niet alle medicatie die het diertje krijgt wat levensverlengend zou kunnen zijn? Voor mij is het van belang dat Billy kwaliteit heeft en zijn ziektebeeld hem op dit moment niet belemmerd, en dat heeft hij op het eerste gezicht nu wel. Hij speelt, rent en is echt super vrolijk. Wel fijn dat de jouwe het al zo lang doet op de medicatie! :)

BarbaraNova

Berichten: 4229
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Hartfalen hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:08

Hoop dat je verzekerd bent, Anicura is niet de goedkoopste...

Helaas waren er voor onze toen vierjarige Leonberger totaal geen symptomen, die kreeg met spelen in de tuin een hartaanval en was opslag dood....nog een behoorlijk traumaatje van over gehouden.

Heel veel succes en sterkte, toch altijd veel emoties en onzekerheden er bij

Caitlin_K
Berichten: 3774
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 12:23

BarbaraNova schreef:
Hoop dat je verzekerd bent, Anicura is niet de goedkoopste...

Helaas waren er voor onze toen vierjarige Leonberger totaal geen symptomen, die kreeg met spelen in de tuin een hartaanval en was opslag dood....nog een behoorlijk traumaatje van over gehouden.

Heel veel succes en sterkte, toch altijd veel emoties en onzekerheden er bij

Nee helaas niet := maar dat komt ook wel weer goed gelukkig! Jeetje wat heftig. Ik snap dat je daar een traumaatje aan over hebt gehouden. Sterkte :(:)

Victory-Boy

Berichten: 2418
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:33

Allereerst heel veel sterkte!

Mijn Pyreneese herdershond kreeg toen ze 12 was dezelfde klachten. Ze had ook een hartruisje en een vergroot hart. De dierenarts zei dat hij nog nooit zo'n vergroot hart had gezien. ;(
Ze kreeg hartmedicatie en plaspillen en we zaten regelmatig bij de da om alles in de gaten te houden.

Helaas werd ze ook (een soort van) dement, heel erg mager (ze wilde steeds minder eten) en werden haar poten steeds zwakker. Na ongeveer een half jaar hebben we haar laten inslapen.

Het is inmiddels bijna 10 jaar geleden, dus ik weet niet meer welke medicijnen ze kreeg en war er allemaal onderzocht is. :o

BarbaraNova

Berichten: 4229
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:51

Caitlin_K schreef:
BarbaraNova schreef:
Hoop dat je verzekerd bent, Anicura is niet de goedkoopste...

Helaas waren er voor onze toen vierjarige Leonberger totaal geen symptomen, die kreeg met spelen in de tuin een hartaanval en was opslag dood....nog een behoorlijk traumaatje van over gehouden.

Heel veel succes en sterkte, toch altijd veel emoties en onzekerheden er bij

Nee helaas niet := maar dat komt ook wel weer goed gelukkig! Jeetje wat heftig. Ik snap dat je daar een traumaatje aan over hebt gehouden. Sterkte :(:)


Hoop dat je je goed voor bereid, mijn zusje haar hond moest twee rontgenfotos van een achterpoot, kreeg een roesje om het gewricht aan te prikken en moet daarna dik 1100 aftikken...echt bizar!

cinniz123

Berichten: 4430
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:38

pluisje88 schreef:
cinniz123 schreef:
Hier een oudje wat al 1,5 jaar goed gaat op Vetmedin.
Maar ik denk dat zij nog niet in zo’n ver stadium is als die van jou want ondanks dat ik het wel aan haar begon te merken en ze meer energie heeft sinds de Vetmedin heeft ze het nog niet zodanig benauwd gehad.
Wel weet ik dat het gaat komen en heb er met 2 cardiologen over gehad en die zeiden dat vochtafdrijvers wel echt een uitstel van executie is.
Mocht dat gaan gebeuren is voor mij de keus om te gaan stoppen want dat wil ik haar echt niet aan doen.


Want? Er zijn duizenden oude mensen die al jaren “plastabletten” slikken. Daar zal dat niet veel anders zijn. Uitstel van executie? Tuurlijk maar dat is die hartmedicatie uiteraard ook. Maar hey we hebben al 3/4 jaar reservetijd gekregen met kwaliteit van leven. Is dat dan niet het proberen waard? Dat wil ik hem niet aandoen zeg je maar misschien vindt die hond het best fijn als hij nog een paar maanden extra bij je mag blijven? Van plastabletten heeft je hond verder geen last. Het enige nadeel is dat hij dus vaker moet plassen en het niet meer redt met 3x per dag uitlaten. So be it. Ik ga ook vaker naar de wc dan 3x.

Toen ik begon met de medicatie zei ze ook dat het nog een maand of twee maand zijn leven zou rekken maar wel kwaliteit van leven zou verbeteren. Dat is ruim 8 a 9 maand geleden nu..


Wow ga je lekker!
Als ik die beslissing wil maken over mijn hond die ik al 14,5 jaar ken en waarvan ik haar gehele geschiedenis ken dan is dat mijn keus.
Ik heb het dan ook over MIJN keus.

Caitlin_K
Berichten: 3774
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 16:20

BarbaraNova schreef:
Hoop dat je je goed voor bereid, mijn zusje haar hond moest twee rontgenfotos van een achterpoot, kreeg een roesje om het gewricht aan te prikken en moet daarna dik 1100 aftikken...echt bizar!

Ja wij schrokken ook een beetje van de prijs, maar wij zijn al met al +- 980 euro kwijt met alles wat ze gedaan hadden van de opname. Verwachte kosten bij opname waren €1200,- dus we hadden ons er op voorbereid haha.

En dankjewel voor de andere reactie! Kon hem niet meer quoten.