Malenka schreef:Snorkel, dat ga ik gewoon aan de ganzenopvang vragen dan. Ik kwam al meer leuke kleinere ganzen tegen. De roodhalsgans bijvoorbeeld. Heb jij zelf ervaring met brandganzen?
Eas_Mon, zeker! Ik ben een paar weken terug ook naar een informatieavond geweest van de opvang. Juist om onze tuin beschikbaar te stellen. Dat staat wel los van mijn wens om watervogels op het terrein te hebben.
Daphneeeej, Loopeenden hebben we hier heel veel in de wijk. Leuke beestjes en zeker een optie. Ik ben alleen best een beetje bang dat ze kwetsbaar zijn voor roofvogels. Tegen de vos en marter kunnen ze savonds een nachthok in gedreven worden. Die dieren jagen vooral snachts. Maar de vogels jagen overdag.
Hebben beide voor de sier.. brand gans in een groepje van 6 dacht ik en roodhals bij de eenden in de volliere mooi rustig al leven de brand gans bij ons alleen op gras ( ze eten geen korrel of graan bij ons dan) dus die eten echt hele dagen door.. de roodhals hebben niet zo veel gras in de volliere dus moeten wel ( maar aten ze bij vorige eigenaar ook gewoon korrel ) dus maar beide zijn ze een stuk kleiner en vriendelijker vind ik ( wij hebben ze niet tam en dat willen we ook niet)