nafkedemi schreef:Kan ze er sowieso wel makkelijk op komen? Ik heb ook zoiets staan. Speciaal voor grote kattenrassen maar de ruimte om van het onderste op het bovenste plateau te komen is te smal.
Daar twijfel ik zelf inderdaad ook een beetje aan of haar dat wel lukt..
moyra schreef:Onze kat die vorig jaar overleden is was helemaal wild van deze druppels https://www.petsplace.nl/beaphar-catty- ... lsrc=aw.ds
Wanneer ik dat ergens op druppelde dan liet ze dat de aankomende dagen niet meer met rust![]()
Wellicht heeft het hetzelfde effect op jouw kat en is 1 druppel voldoende om haar hoger op de paal te krijgen.
Bedankt ik zal eens kijken!
StellaMay schreef:Catnip op sprayen? Werkt bij die van mij altijd. Of valeriaan druppels, werkt ook wonderen.
Ik zal eens kijken bij de dierenwinkel als ik weer naar het winkelcentrum ga! Heb sowieso een speeltje van haar waar catnip in zit daar heb ik het vanmiddag wel even weer mee geprobeerd als ik haar er dan op zet en dan met het speeltje wil ze wel maar zodra ik weg liep sprong ze er ook best snel weer af..
cissy schreef:De paal andersom zetten of anders in spiegelbeeld in elkaar zetten zodat ze niet via dat hangmatje omhoog moet via de vensterbank.
Kan ook schelen.
Catnip is ook een optie, spelen met een stokje met veren zodat ze er achteraan gaat de krabpaal op. Snoepjes geven op de krabpaal.
Katten zijn eigenaardige wezens. Ik heb 11 krabpalen in huis, sommige zie ik ze nooit op en anderen zijn inmiddels versleten.
Andersom word lastig gezien de opening van het huisje dan tegen de muur zit dus daar kan ze dan niet meer in, ik zal eens kijken ik vrees dat het niet zo veel uitmaakt als ik het hangmatje en huisje omdraai maar het is zeker te proberen..
Met speelgoed heb ik idd al een paar keer geprobeerd en begin van de middag ook nog.
Prairy schreef:Schapenvacht erin leggen misschien, dat is bij mijn katten favoriet om op te liggen (blijkbaar de geur).
En anders accepteren dat je een duur kunstwerk gekocht hebt
Bedankt voor je tip, ik zal eens kijken!
Flevolander schreef:idd, vaak is het niet dat ze er niet willen liggen, maar dat bijvoorbeeld de plek of de opbouw niet fijn is. ik ga mee met de tips van Cissy en Stellamay
Ik ben net even aan het schuiven geweest maar een andere plek gaat echt niet lukken hier. Of ik zou als ik echt alles geprobeerd heb de kast met de krabpaal moeten omruilen maar de kast zit aan de muur vast dus dat is niet iets wat zo even te proberen is helaas.
Opbouw kan ik eens proberen inderdaad!