Hond calorie arm voeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 21:51

absque_dubio schreef:
Nou precies dat is wat ik bedoel! Mocht je tips hebben voor vergelijkend voer, maar dan geschikter voor dit type hond. Ik zal voerwijzer ook bekijken. Royal canin is in onze ogen geen optie meer. :o

Ik zou kijken naar bijv Natural Greatness Rabbit. Die heb ik hier gevoerd, met succes aan te dikke honden.
De hond van mijn vader zal er binnenkort ook weer tijdelijk op gaan. ivm een operatie van mijn vader en ik de hond niet bij al mijn honden steeds mee kan nemen.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 22:16

kiwiwitje schreef:
absque_dubio schreef:
Nou precies dat is wat ik bedoel! Mocht je tips hebben voor vergelijkend voer, maar dan geschikter voor dit type hond. Ik zal voerwijzer ook bekijken. Royal canin is in onze ogen geen optie meer. :o

Ik zou kijken naar bijv Natural Greatness Rabbit. Die heb ik hier gevoerd, met succes aan te dikke honden.
De hond van mijn vader zal er binnenkort ook weer tijdelijk op gaan. ivm een operatie van mijn vader en ik de hond niet bij al mijn honden steeds mee kan nemen.

En ik denk ook dat je moet kiezen voor verschillend voer voor je honden. Ja, minder makkelijk dan voor allemaal gewoon een bak van dezelfde brok vol scheppen maar als je daar niet op zit te wachten moet je niet meerdere honden nemen. Vind ik dan. Dus voor de ene BC calorie arm voor de ander calorie rijk en de Chi misschien een mengsel van de 2.

Nicje87

Re: Hond calorie arm voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 06:01

Krijgt hij voldoende beweging? Kan je hem niet meer beweging geven en daardoor ook wat meer voeren?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 17:18

Nicje87 schreef:
Krijgt hij voldoende beweging? Kan je hem niet meer beweging geven en daardoor ook wat meer voeren?

Wij gaan dagelijks met de honden naar het bos etc. Met 3 honden is aan de lijn lopen niks aan dus we zijn veel in het bos te vinden zodat ze lekker los kunnen. Alleen de laatste wandeling Savonds is een blokje om aan de riem voor de laatste plas. Wij hebben ook geen honden genomen om alleen een blokje aan de riem te doen, wij lopen juist graag ergens met ze waar ze los kunnen. :o

Wij hebben voor de chi ook ander voer (wel van hetzelfde merk). Ik had gehoopt voor de ‘dikkere’ BC wat te vinden als extra vulling. Maar als we voor hem toch naar ander voer moeten overstappen, moeten we daarnaar kijken.
Als ik had gewild dat ze allemaal hetzelfde brok kregen, had ik inderdaad niet voor meerdere honden gekozen. Daarom lees ik hier mee voor tips.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 17:30

absque_dubio schreef:
Wij hebben voor de chi ook ander voer (wel van hetzelfde merk). Ik had gehoopt voor de ‘dikkere’ BC wat te vinden als extra vulling. Maar als we voor hem toch naar ander voer moeten overstappen, moeten we daarnaar kijken.
Als ik had gewild dat ze allemaal hetzelfde brok kregen, had ik inderdaad niet voor meerdere honden gekozen. Daarom lees ik hier mee voor tips.

Okee. Maar je hebt het merk aangegeven dat jullie geven maar niet de smaak. Kijk naar het vetgehalte van de huidige brok en zoek naar een brok met een lager vetgehalte.

troetjoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 17:52

Ik heb het zelfde probleem
Een bordercollie teefje van 29 kilo wat natuurlijk te zwaar is.

Ze krijgt over de hele dag 2 handjes brokken. Prins Procaire light.

Wat natuurlijk heel weinig is.
Sperziebonen moet ze niet.
En soms wat kipfilet als ik kip gerecht maak.

Haar botjes zijn natuurlijk. Zoals bullepees, een paardenbeen wat hier al een half jaar ligt

Qua beweging loopt ze iedere dag 2 uur met de honden in het bos te spelen.
Fietsen we
Bal spellen en frisbee
Gehoorzaamheid training.ik train met haar middag voer

En dan nog krijg ik de kilo's er niet af.

Ik ben van plan om haar te laten prikken op haar schildklier of die goed zijn werk doet.

En voor de rest eigenlijk een beetje ten einde raad.
Da stelt voor om nog minder dan die 2 handjes te geven. Maar ze moet toch wat binnen krijgen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 17:57

En behalve vetten eens kijken naar de hoeveelheid koolhydraten? In brok zitten vaak veel snel opneembare koolhydraten, mogelijk is daar nog iets in te winnen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 18:14

Geven jullie handje roken of weeg je het af?

Ik weeg eten voor de hond af.
Mijn man was altijd van ruime handen voer geven. Met afwegen gaat het beter.

troetjoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 18:16

Mijn handen zijn niet zo groot
En vooral met die prins procair light zijn grote brokken zit er niet veel in de voerbak.

Afwegen zou ook kunnen inderdaad.
Maar vind het echt weinig wat ze krijgt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 18:23

herr_balou schreef:
rien10 schreef:
Ik zou het niet zo ingewikkeld maken. Gewoon je huidige voer en daar minder van voeren. Eens in de maand wegen en al naar gelang het voer bijstellen.

Lekker diervriendelijk...
Ik vind het goed van TS dat er gezocht wordt naar voeding die calorie arm is zodat de hond wel een fijne portie kan eten. Daarbij kan te weinig voeren problemen veroorzaken doordat een hond dan te weinig vitamines en mineralen binnen krijgt.
Ik voer geen brok maar gebruik het als beloningssnoepjes naast de normale voeding.

@TS; je zou ook even bij voerwijzer kunnen kijken.
Dit zijn de resultaten voor een vetgehalte van max 15%
Misschien heb ik het over het hoofd gezien maar wat voer je nu?

"Lekker diervriendelijk"? Laat me niet lachen. Het "probleem" va de TS zit alleen tussen haar oren; de hond schooit niet en is tevreden.
En wat betreft de hond een lol doen met calorie arme "vulling". Denk je werkelijk dat het zó werkt maagvulling= geen honger...Nee dus, het lichaam weet héél goed wát er in zit.
Zoals Rien zegt, niet onnodig ingewikkeld maken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 18:26

troetjoek schreef:

Haar botjes zijn natuurlijk. Zoals bullepees, een paardenbeen wat hier al een half jaar ligt

Fietsen we
Bal spellen en frisbee

Ik ben van plan om haar te laten prikken op haar schildklier of die goed zijn werk doet.

Da stelt voor om nog minder dan die 2 handjes te geven. Maar ze moet toch wat binnen krijgen.

Nog minder is absoluut onacceptabel. Op die manier verhonger je je hond letterlijk.
Ik zou eens een ander merk dieetvoer proberen.
Hier werkte de variant van Brit bijv ook niet. Natural greatness rabbit wel. Ging als een trein.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 18:36

Leg mij eens uit hoe dát werkt; een hond die overgewicht heeft uithongeren met het dieet waar hij niet van afvalt... :o?

troetjoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 18:36

kiwiwitje schreef:
troetjoek schreef:

Fietsen we
Bal spellen en frisbee

Nog minder is absoluut onacceptabel. Op die manier verhonger je je hond letterlijk.
Ik zou eens een ander merk dieetvoer proberen.
Hier werkte de variant van Brit bijv ook niet. Natural greatness rabbit wel. Ging als een trein.

Helemaal mee eens vandaar dat ik haar schildklier ga laten na kijken.
Handige tip voor ander voer zodra mijn brokken bijna op zijn ga ik daar eens naar kijken.

Ik vind het zielig dat ze zo weinig krijgt. Ze heeft ook echt nog honger en lijkt niet verzadigd.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 18:37

Ik zou niet zozeer naar vetten kijken, maar juist naar koolhydraten, dat zijn de echte dikmakers voor honden.

troetjoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 18:40

Kuggur schreef:
Leg mij eens uit hoe dát werkt; een hond die overgewicht heeft uithongeren met het dieet waar hij niet van afvalt... :o?

Ik ben op advies van de da op deze brokken gegaan.ze komt van de 32 kilo
Dus ze is wel wat afgevallen.

De da wilde dat ik nog minder dan 2 handjes per dag ging geven maar dat weiger ik.

Ik wil haar niet uithongeren
Of dat ze te korten gaat oplopen.

Maar zwaarder moet ze ook niet gaan worden voor haar gewrichten waar ze later last van kan gaan krijgen

Haar zusjes wegen zo'n 17 tot 20 Kilo

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 18:43

troetjoek schreef:
[
Ik wil haar niet uithongeren
Of dat ze te korten gaat oplopen.

Vriendelijke correctie, je wil haar niet af laten vallen.
Het overgewicht is een veel groter gezondheidsrisico dan dat ingebeelde risico op tekorten.

troetjoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 18:57

Ik wil haar wel laten afvallen >;)
Wat ik zeg ze is wel iets afgevallen met deze brokken maar nog niet genoeg.
En moet er heel weinig van voeren wat ik persoonlijk zielig vind. En eigenlijk opzoek ben naar een andere oplossing.
Vooral ook omdat ze honger houd

Vandaar ook de schildklier na laten kijken even een bloedmonster om alles na te kijken of het niet daar aan ligt.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:04

Oh, sorry. Je wil haar laten afvallen zonder dat ze honger heeft.
Veel succes daarmee....

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:08

Kuggur schreef:

Das gewoon gezond boeren verstand en nadenken..

Als jij oprecht denkt dat “vetmassa” ook betekend dat je de juiste voedingsstoffen binnen krijgt dan gaat er toch iets mis.. ;)
Dat ga ik je echt niet voorkauwen. Zeker niet als je niet eens t fatsoen hebt om normaal te reageren.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-23 19:17

Ik voer al van pups af aan Kenner Natuurlijk.
Ze is nu ook wel mooi op gewicht, maar ik zou graag willen weten wat kcal arm is wat ik haar nog bij zou kunnen geven.

Kipfilet uit de supermarkt zou dus kunnen, rauw... Ze krijgt wel eens een plakje boterhammenvleeskipfilet, maar die wordt nu niet bedoeld.

Runderlongblokjes.

Ze krijgt veelal natuurlijke snacks.
Nu toevallig zalmkoekjes gekregen van de buurvrouw, kippennekjes, slokdarmpjes...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:24

Mijn dierenarts adviseerde het al jaren, maar ik vond andere brokken veel beter. Uiteindelijk op Hills Metabolic uitgekomen en daar doet ze het heel goed op. Geen hongergevoel en toch afvallen.

Van vlees komt mijn hond trouwens aan. Ik heb dat vroeger lange tijd geprobeerd te voeren. Afgelopen maand heeft ze ook weer een paar dagen vlees gehad omdat de brok langere levertijd nodig had. Ik zag het meteen op de weegschaal terug. In mijn ervaring is het dus even zoeken naar wat wel of niet werkt.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:29

kiwiwitje schreef:
Kuggur schreef:

Das gewoon gezond boeren verstand en nadenken..

Als jij oprecht denkt dat “vetmassa” ook betekend dat je de juiste voedingsstoffen binnen krijgt dan gaat er toch iets mis.. ;)
Dat ga ik je echt niet voorkauwen. Zeker niet als je niet eens t fatsoen hebt om normaal te reageren.

Bedankt voor de uitleg, spreekt boekdelen. :D

troetjoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:30

Kuggur schreef:
Veel succes daarmee....

Ben je altijd zo aardig ? -O-

Ik probeer te doen wat het beste is voor mijn hond.
Ja ik probeer

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:33

troetjoek schreef:
Kuggur schreef:
Veel succes daarmee....

Ja ik probeer

https://mcadamspetfoods.com/
Dit is nieuw in Nederland en beter voer heb ik nog niet kunnen vinden. Mijn hond die overal van aan de schijterij raakt ( behalve rauw) doet het hier super op en krijgt best veel maar is superslank ( oke, jong en veel beweging helpt ook).

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:39

troetjoek schreef:
Kuggur schreef:
Veel succes daarmee....

Ja ik probeer

Tsja, ik kan er niets aan doen dat je het "onaardig" vind, je kunt geen enkel dier laten afvallen zonder ze minder calorieën te voeren dan dat ze verbranden. En dat betekent honger, en complicaties, zoals het in spaarstand gaan van de stofwisseling.
Jij hebt een bordercollie teef van bijna 30 kilo, als ze een beetje rastypisch is betekent dat zo'n 50% overgewicht (tenzij het om een ongewoon groot individu gaat). Om die op een gezond peil te brengen heb je een behoorlijk project, en daar wens ik je succes mee. En ik hoop dat je inziet dat je hond laten hongeren (voor een periode) niet hetzelfde is als dat dramatische "uithongeren"....