candalisa schreef:Er is net zoveel kans op dracht zonder koppeling als met… als de teef dusdanig door dr poten gaat om gedekt te worden is de kans heel groot. Ik had als eigenaar meteen de dierenarts gebeld voor overleg.
De rottweiler ging niet door haar poten maar stond rechtop. Ze wilde ook vooral graag spelen. Daarom was ik benieuwd of het een mogelijkheid was voor de reu om erbij te komen, het leek me een beetje lastig. Volgens mij stond de reu er ook eerst naast/schuin tegenaan voor hij erachter ging staan. Maar nogmaals: ik heb geen bizar goede ogen en ze stonden achterin de tuin, hebben waarschijnlijk eerst even gespeeld. Teefje is onwijs lief en dol op andere honden.
Ik weet inderdaad niet precies hoe lang het duurde, maar kan niet langer dan twee minuten zijn geweest dat de hond 'kwijt' was, laat staan op het terrein. Een paar minuten ervoor hebben we de eigenaars van het reutje namelijk nog zien lopen, hond liep (ongeveer) mee.
Maar dank jullie voor de antwoorden! Nogmaals: niet mijn hond. Wilde alleen weten of het mogelijk was in relatief korte tijd. De eigenaar blijft in contact met de dierenarts, hij is heel dol op z'n hond.