Waar met 9 honden lunchen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 16:04

KimD schreef:
Zoals niet iedereen van kinderen houdt, houdt niet iedereen van honden. Bijvoorbeeld vanwege hygiëne redenen of allergie of uit angst. Of you name it :

Vind dit een hele passende daarvoor en ook hartstikke waar.

[ [url=m/KNnIuI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Denk dat je even moet opzoeken wat ze met een trigger bedoelen. Dat komt uit de psychologie en men bedoelt daarmee emotionele trauma triggers. Dat heeft niks te maken met dieren of kinderen, allergieën of hygiene.

Last hebben van een groep met 9 honden is vrij normaal en geen 'trigger', net zoals last hebben van een groep kinderen heel begrijpelijk is. Supergoed dat TS daar rekening mee houdt.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 16:13

Sarah_Elise

Re: Waar met 9 honden lunchen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 16:17

Een mooie plek is het Leesten bij Apeldoorn. Er is een hondenlosloopgebied met nette horecagelegenheid. Je kan daar prima aankomen met 9 honden. Ook binnen is er is ruimte waar honden zijn toegestaan. Reserveren wellicht wel handig.

Het zit naast de A1 dus ook fijn bereikbaar.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 16:23

bij Bospaviljoen Het Leesten. Inclusief prachtig wandelgebied en omheinde losloop.

@ Ah, zie dat het al genoemd is. +:)+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 16:30

Ik ben in die regio niet bekend, maar ken hier wel meerdere plekken in de wandelgebieden waar honden welkom zijn. Dus dat is in de buurt die jij noemt ook vast wel. Wel goed om even van te voren te informeren, want jullie willen denk ik wel met elkaar aan tafel en daar moet je dan ook de honden nog kwijt kunnen. Daar moet natuurlijk wel de ruimte voor zijn, dus ik zou even wat rondbellen van te voren en reserveren.

Maak er een leuke dag van!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 16:45

Het Leesten bij Apeldoorn/Ugchelen, daar is een omheind losloopgebied wat vrij is van hardlopers, mtb’rs en ruiters en aansluitend de natte neuzenroute waar je hond los mag onder appèl.
Bij de parkeerplaats is een kiosk, terras, restaurantje waar honden binnen en buiten welkom zijn, ook met veel honden.
De erwtensoep is een aanrader.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 16:49

KimD schreef:
Ook (middel)grote honden kunnen prima onder de tafel liggen. Zeker als je met 12 mensen bent, dan is er altijd wel ruimte.
Ik weet niet hoe goed de honden elkaar kennen, denk niet dat ze elkaar vaak zien gezien de afstand onderling. Dan is het maar afwachten hoe rustig ze onder de tafel zullen liggen wachten denk ik.
Als wij onze honden samen mee nemen merken mensen vaak niet dat ze er zijn, ze krijgen beide een kluifje en als die op is gaan ze slapen. Maar ik weet nu al dat Taco in zo'n groep er wel een feestje van zal gaan maken, hij kan zijn waffel niet houden en moet dan zo nu en dan een uitdagende blaf afgeven puur alleen omdat ze dan allemaal samen zijn. Honden die verder op bij een andere tafel zitten/liggen is dan weer geen probleem.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 16:54

Zoals al drie voorgangers ook al noemden: Het Leesten bij Apeldoorn. Ruim genoeg binnen en mooi en groot terras. Lijkt me ook fijn centraal omdat jullie zowel uit noord als zuid komen

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 17:01

Ik las de titel en dacht gelijk aan Het Leesten (net als een aantal voor mij). ( https://hetleesten.nl/) Maar ook op Bussloo kan je lekker wandelen met de honden en lunchen. Daar zijn honden alleen op het terras toegestaan. Dus dan ben je wel wat meer van het weer afhankelijk.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-23 22:45

Leuk! Ik ga alles op mijn gemak napluizen en nalezen. Voor wat betreft de honden, het zijn geen luiwammesen, maar weten wel gewoon hoe ze zich moeten gedragen :) formaat is van Ierse setter kruising tot chorkie van 1.5 kilo, en alles er tussenin. Het is ook niet zeker dat alle honden van iedereen mee komen, maar ik ga zeer zeker van tevoren even bellen. Zou ik ook zelf prettig vinden :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 22:54

XxDiandraxX schreef:
Ik snap overigens niet zo waarom mensen niet naast een groep honden wil zitten, ik zit liever naast 9 honden dan naast drie kinderen. Mijn ervaring is dat honden vaak braver en meer geduld hebben dan kids.

_/-\o_

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 08:06

Lukasje schreef:
XxDiandraxX schreef:
Ik snap overigens niet zo waarom mensen niet naast een groep honden wil zitten, ik zit liever naast 9 honden dan naast drie kinderen. Mijn ervaring is dat honden vaak braver en meer geduld hebben dan kids.

_/-\o_

Tja en ik zou meteen weg gaan met allemaal honden tijdens het eten. Zeker met zo’n groente groep honden. Ik vind die beesten zo stinken, zou er gelijk klaar mee zijn, idem met mensen die gaan roken terwijl je aan het eten bent in de zomer op het terras

Ts, ik zou lekker gaan picknicken met z’n alle :')

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 08:14

Goed van je ts dat je vooronderzoek doet alvorens ergens naar toe te gaan! Dat zal een gezellige dag worden zo met de hele familie inclusief alle honden ( die zijn tenslotte ook familie!).
Wij gaan elke vrijdag naar de Roestelberg met een ploegje honden, die zijn na het rennen daar zo moe dat niemand last van ze heeft maar we gaan wel bij voorkeur buiten zitten.
In Apeldoorn bij dat losloop gebied zijn we ook al eens geweest, die zal voor jullie het meest centraal liggen denk ik, heel veel plezier gewenst!!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 08:18

_/-\o_[/quote]

Tja en ik zou meteen weg gaan met allemaal honden tijdens het eten. Zeker met zo’n groente groep honden. Ik vind die beesten zo stinken, zou er gelijk klaar mee zijn, idem met mensen die gaan roken terwijl je aan het eten bent in de zomer op het terras

Een Groente groep honden lijken me nu juist heel lekker ruiken :D

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 09:47

:')

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 10:13

Margreet schreef:
De Jutter in Zeewolde ( https://www.dejutterzeewolde.nl/ ), vlakbij het Erkemeder hondenstrand, dus dat is nog leuk voor de honden ook.

Die wilde ik ook noemen :) Ik weet niet of ze dat nog steeds doen, maar eerder werden er vaak rassendagen oid georganiseerd. Dan had je een terras vol met twintig labradors, of met twintig windhondachtigen, of met dalmatiërs, of met... you name it :D

Afgelopen zomer hebben wij voor een verjaardag ook een stuk terras afgehuurd, dus dat is ook mogelijk daar.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 11:01

maras schreef:
_/-\o_

Een Groente groep honden lijken me nu juist heel lekker ruiken :D[/quote]

Behalve als het gekookte bloemkool is :')

Er zijn volgens mij een hoop opties genoemd die ook op honden gericht zijn. Zit vast wat leuks voor jullie tussen. Wij kunnen er een hoop van vinden, maar is aan het restaurant om te bepalen.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 11:59

just_kiki schreef:

Ts, ik zou lekker gaan picknicken met z’n alle :')

Ja, honden stinken weleens, vooral als ze nat zijn maar ik vind mensen vaker stinken. Die verpesten zo vaak de smaak van het eten door hun gore overdadige gebruik van wasmiddel, parfum, etc.

Wij vinden onze hond soms stinken en dan verontschuldigen we ons bij niet-hondenmensen (vrienden, kennissen), die dan bijna altijd zeggen dat ze het niet opvalt/ruiken.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:06

In Best bij Eindhoven heb je het Boshuys, dat ligt denk ik best mooi tussen jullie in qua locatie, het is een groot restaurant en erg hondvriendelijk aan een mooi bosgebied.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 09:47

Ik moet gelijk aan Het Leesten denken. Daar kun je wandelen met de hond en er is een restaurant waar je met de hond welkom bent. Vorige keer dat ik er was zaten er ook grote groepen mensen met veel honden.