Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Iris82 schreef:Ik heb jaren ratten gehad, mix van rattery- en opvangratjes. Toen jaren gestopt en nu toch weer begonnen met 3 dames van een rattery. Wel meteen op jonge leeftijd laten steriliseren deze keer. Want ik blijf het rot vinden dat ze vaak zo naar aan hun einde komen.
thequeensmum schreef:Iris82 schreef:Ik heb jaren ratten gehad, mix van rattery- en opvangratjes. Toen jaren gestopt en nu toch weer begonnen met 3 dames van een rattery. Wel meteen op jonge leeftijd laten steriliseren deze keer. Want ik blijf het rot vinden dat ze vaak zo naar aan hun einde komen.
Dit snap ik niet. Zou je dat willen uitleggen?
Waarom komen ze naar aan hun einde als ze niet gesteriliseerd worden? Waarom steriliseren als je 3 dames hebt?
Felicxa schreef:Wat leuk toch ook zoveel mensen die ook ratjes hebben!
Dat ze niet oud worden heb ik gelezen, vind dat ook wel echt een groot nadeel. Heb die van mij ook al wat ouder gekocht, maar goed, maar gewoon plezier van hebben zolang het kan.
Ik ga denk ik vandaag even een rondje doen om nog wat meer leuke spulletjes voor in hun kooi te scoren. Al liggen ze nu heerlijk te tukken in hun schoenendoos, dus volgens mij zijn ze met een doosje en stukken wc papier ook tevree![]()
@Telpeva: ik heb gelezen dat ratten hele gevoelige luchtwegen hebben en een glazen bak daardoor sterk afgeraden wordt idd vanwege de luchtkwaliteit. Ze hebben genoeg frisse lucht nodig.
Danielleeee_ schreef:Felicxa schreef:Wat leuk toch ook zoveel mensen die ook ratjes hebben!
Dat ze niet oud worden heb ik gelezen, vind dat ook wel echt een groot nadeel. Heb die van mij ook al wat ouder gekocht, maar goed, maar gewoon plezier van hebben zolang het kan.
Ik ga denk ik vandaag even een rondje doen om nog wat meer leuke spulletjes voor in hun kooi te scoren. Al liggen ze nu heerlijk te tukken in hun schoenendoos, dus volgens mij zijn ze met een doosje en stukken wc papier ook tevree![]()
@Telpeva: ik heb gelezen dat ratten hele gevoelige luchtwegen hebben en een glazen bak daardoor sterk afgeraden wordt idd vanwege de luchtkwaliteit. Ze hebben genoeg frisse lucht nodig.
Ik maakte mijn ratten altijd blijer met een wc rol en oude sok dan met dure speeltjesMaar spullen kopen voor in de kooi vond ik altijd zo leuk om te doen
Sterkte Goudhaan
absque_dubio schreef:Edit; bestaan er trouwens dwergjes?